דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

גנץ לנתניהו: "עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. אל תקרע את העם"

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לראש הממשלה לעצור את החקיקה לביטול עילת הסבירות: "יגיע היום שבו ממשלה תנצל את הכוח הבלתי מוגבל הזה שאתה מבקש להעניק לה" | עם זאת, גנץ קרא למוחים להימנע מסרבנות בצה"ל: "המשיכו לעמוד על המשמר – ברחובות, ובקוקפיט, בג'נין ובקפלן"

בני גנץ (צילום: דוד טברסקי)
בני גנץ (צילום: דוד טברסקי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את החקיקה החד-צדדית לביטול עילת הסבירות ולחזור להידברות. ״ליבך נאטם לעם ישראל", אמר גנץ, "עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. אל תקרע את העם.״

לדברי גנץ בישיבת הסיעה, ״שבוע לפני תשעה באב, אני מבקש להיזכר ולהזכיר מה הביא לחורבן הבית בעבר. הנהגה שהייתה מושחתת, מפולגת, מנותקת מהעם, וקנאית. לא רק על שנאת חינם חרבה ירושלים.

גנץ פנה לנתניהו ואמר: "הימים האחרונים הביאו אותי לחשוב, איך נתניהו, אדם ששותה סקרים לארוחת בוקר, שתמיד ידע לעורר את הסנטימנט שנוגע באנשים. איך הוא התנתק מהעם? אני שואל אותו – איך אינך שומע את זעקת מחצית מהעם? וגם אם אינך מסכים – איך אינך ער לפחדים, לאנשים ששואלים את עצמם אם יוכלו לגדל פה את ילדיהם? איך עיניך רואות את הטייסים, הלוחמים מכל יחידות השדה, ואנשי המודיעין שהקדישו ומקדישים את חייהם למען המדינה, אנשים שאתה מכיר אותם ואת פועלם כל כך טוב – איך זה שליבך לא יוצא אליהם? האם כל מה שהם הפכו עבורך הוא דיונים על "מצבת כוח האדם והכשירות"?

"איך אוזניך שומעות משפחות שכולות שאינן נרדמות בלילה לא רק מגעגועים וכאב האובדן, אלא גם מפחד אמיתי שחלילה אובדנן היה לשווא? איך אתה חי בשלום עם הסרת המגבלות מהשלטון, שהיא בבחינת פתח לשחיתות? אם לא בממשלה הזו, אז בזו שאחריה. יגיע היום שבו ממשלה תנצל את הכוח הבלתי מוגבל הזה שאתה מבקש להעניק לה.

"נתניהו, גם אם אתה סבור שהחקיקה שאתה מביא נכונה – מדוע אינך מדבר לעם כולו?
מדוע אינך מחבק את האנשים היקרים האלו שהמדינה והציונות הם חלומם, שהיו נכונים להקריב את חייהם עבורה? מדוע אינך מזמין אותם אליך ללשכה לשמוע את כאבם?
מדוע אתה לא מספר לציבור את תוכניותיך המלאות? איך הגענו למצב שמדינה כל כך ישראלית, צריכה לשמוע על התוכניות שלך מראיונות קרים באנגלית?"

המצב הביטחוני שלנו הוא המורכב ביותר שידענו מאז מלחמת יום הכיפורים – האתגרים אדירים, בגבולותינו והרבה מעבר להם. המצב המדיני שלנו והברית שלנו עם ארה"ב נמצאת במשבר, וזו ההזדמנות גם לאחל נסיעה טובה ובהצלחה לנשיא הרצוג בשליחותו החשובה לארה״ב. אני קובע, שהמשך הדהירה אל הקיר היא חוסר אחריות לאומית, ביטחונית, כלכלית וחברתית.

עוד אמר גנץ: "אדוני ראש הממשלה, אני מאחל לך בריאות טובה ואריכות ימים – אבל הימים האלו מביאים אותי למסקנה כואבת שליבך נאטם לעם ישראל. הקרע עצום וכבד.
הגיע הזמן להיכנס למעין טיפול נמרץ, לעצור את הדימום, ולפני הכל – לפתוח את הלב לרחשי הציבור ולצורכיה האסטרטגים של המדינה. עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. מנהיג חייב לקבל החלטות קשות – וזה הזמן לקבל אותן. נתניהו, אל תקרע את העם."

גנץ קרא למתנגדים לרפורמה שמאיימים בסרבנות להימנע מכך: "לפני סיום – אני מבקש לפנות לאחיי הלוחמים – אני מבין מאוד את כאבכם, אני מבין את החששות, הלב שלכם במקום הנכון, האומץ שלכם בשדה הקרב, ערכי צה"ל ואהבת המולדת עומדים גם בשעות הקשות האלו לנגד עיניכם. אני קורא לכם למרות הקושי והפחד העצומים: המשיכו בשליחות ובמאבק על המדינה הזו, והמשיכו להילחם עבורה גם מול אויבינו.
המשיכו לעמוד על המשמר – ברחובות, ובקוקפיט, בג'נין ובקפלן. יחד נשמור, ויחד נתקן. בעזרת השם ובעזרת ציבור גדול, גם אם חלילה החקיקה הרעה הזו תעבור – הממשלה הזו תחלוף, ואנחנו נכתוב ביחד את החוזה שהופר מחדש, במהרה בימינו, ויחד עם כל אזרחי ישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!