דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

תומכי הרפורמה בתל אביב: "64 מנדטים לא הולכים לפח"

אלפי תומכי הרפורמה המשפטית הפגינו בתל אביב | יו"ר וועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "מי שרוצה לקבוע איך מדינת ישראל בלי לנצח בבחירות הוא זה שרוצה דיקטטורה"

  • אלפי תומכי הרפורמה המשפטית הפגינו בתל אביב | יו"ר וועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "מי שרוצה לקבוע איך מדינת ישראל בלי לנצח בבחירות הוא זה שרוצה דיקטטורה"
יהל פרג'
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רבבות מפגינים הגיעו היום (ראשון) לצומת קפלן בתל אביב, לתמוך ברפורמה המשפטית שאותה מעבירה הממשלה. הרבה משפחות עם ילדים, דגלי ישראל ותקווה שהרפורמה תעבור בדרך כזו או אחרת. להערכת המארגנים ישנם כ-200 אלף מפגינים.

השר יריב לוין נאם מהכנסת: "אני נמצא כאן בכנסת כדי להשלים את המלאכה החשובה להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית, אבל ליבי אתכם. תודה רבה לכל אחד ואחת מכם שהגעתם מכל רחבי הארץ באמונה גדולה כדי לומר בקול ברור וצלול 'העם דורש משפטית'".

הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)
הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)

יו"ר וועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן דיבר גם הוא מהכנסת: "אני מצטער שאני לא נמצא אתכם. אני נמצא בכנסת כדי להעביר את החוק לצמצום עילת הסבירות בדיוק כמו שהבטחנו. כל מי שנמצא בקהל יודע שישראל חייבת להיות מדינה יהודית והדרך היחידה שהיא תהיה גם יהודית וגם דמוקרטית, זה שבית המשפט העליון ינהג לפי החוק ולא לקבוע את המדיניות. היום בעז"ה 64 אצבעות יורמו בכנסת בעד הדמוקרטיה של מדינת ישראל. מי שרוצה לקבוע איך מדינת ישראל בלי לנצח בבחירות הוא זה שרוצה דיקטטורה. כולנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית, זה מה שהצבענו וזה מה שנקבל".

שרת התחבורה, מירי רגב: "אני מכירה את היכולות של האליטה לנסות לפגוע בכל תיקון. ניסו להשתיק אותנו, לעגו לנו. הם ניסו למנוע את זה במילים יפות, מכובסות, בדיוק כמו שהם מנסים לעשות היום. הם עוסקים בלשמור על מוקדי הכוח שלהם, ואנחנו מתעסקים בתיקון".

"הפער בניינו עוסק במילה אחת – גיוון. גיוון במערכת המשפט, בתרבות, בתקשורת. שאני שומעת את בוגי וחלוץ מעודדים סרבנות, ובראשם אהוד ברק, קוראים למרי אזרחי – למה הוא לא עצור?! הם פועלים לפגוע בצבא, הם פוגעים בערכי צה"ל, הם עוזבים את האלונקה. הם לא מתביישים לפגוע בביטחון המדינה. מי שמסרב פקודה – מקומו בכלא".

הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)
הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)

"אני בעד שיחות, בעד הסכמות, אבל לא למריחת זמן. לא ניתן לזה יד. נבחרנו למשול, נבחרנו להביא את הרפורמה, העם הביא לנו את המנדט וכך נעשה".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "בהזדמנות הזו אני רוצה לנצל את הבמה כאן כדי לפנות לאותם אחים ואחיות שלנו שהתאספו כאן ברחוב קפלן במשך שבועות רבים וחלקם נמצאים עכשיו ברחוב קפלן בירושלים. חשוב לי לומר לכם שאני יודע איך אתם מרגישים. אני עמדתי כנער צעיר בהפגנות אחרי חתימת הסכמי אוסלו כשהתמודדנו עם טרור קשה וגם שנים לאחר מכן כשהממשלה העבירה את פינוי גוש קטיף ועקרה מפעל שלם, והרגשתי עם עוד רבים אחרים כאב אמיתי ותחושה שהממשלה לא סופרת אותנו".

"דווקא בגלל זה חשוב לי לומר לכם שאני כן רואה את הכאב שלכם. אני מרגיש את הפחד והחרדה האמיתית שלכם למדינת ישראל. אני מתחייב לנהוג אחרת, להקשיב, לדבר, לעשות מאמצים רבים כדי שנישאר עם אחד".

הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)
הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני, פלאש90)

"אני רוצה שתדעו, הרוב המכריע של הצבא שומר על עם ישראל", אמר תא"ל במילואים, אמיר אביבי: "הטייסים שומרים עלינו, צה"ל נמצא בכשירות ושומר עלינו בכל רגע נתון. יש קומץ קטן של קצינים שמנסים להמריד. אנחנו לא יכולים לקבל דבר כזה. יש דבר אחד שאסור שיפריד בניינו – ביטחון מדינת ישראל".

לדברי פרופ' טליה איינהורן: "הגיעה שעת התיקון של מערכת המשפט. מצאנו את עצמנו עם בית משפט עליון שמתייחס לעצמו כאל משפחה, לכן השופטים שלו יחליטו מי יכנס למועדון. זכותנו להיות עם חופשי בארצנו, לא ניתן לשלטון של מהפכה צבאית. מכאן נקרא לממשלה אל תראו ואל תחתו רוב מוחלט של העם תומך בכם".

איריס מראש העין: ״הגעתי לפה להשמיע את הקול שלנו. 64 מנדטים לא הולכים לפח, מותר לצאת לרחובות, פשוט מרגישים שהציבור שלא נבחר לא יודע להפסיד בכבוד".

איריס מהשומרון: "שיעבירו את עילת הסבירות, שימשיכו להתעלם מרעשי הרקע. האופוזיציה רוצים להפיל את הממשלה ולמשוך את הזמן, הממשלה צריכה לעשות את העבודה שלה״.

מפגינות בקפלן בעד הרפורמה. מימין איריס מראש העין וטל מהשומרון (צילום: יהל פרג')
מפגינות בקפלן בעד הרפורמה. מימין איריס מראש העין וטל מהשומרון (צילום: יהל פרג')

תלמיד הישיבה משה בן 20, ממפוני גוש קטיף: ״לפני 18 שנה זרקו אותנו מהבית לא סירבנו פקודה, הלכנו לכל מקום – אנחנו כאן להגיד לשמאלנים אחינו האהובים שאנחנו לא מסכימים איתם ופה להזכיר שאת הנאמנות שלנו למדינה הוכחנו, אם לא מתאים אפשר לדבר״.

מפגינים בעד הרפורמה בתל אביב. משמאל משה: "אפשר לדבר" (צילום: יהל פרג')
מפגינים בעד הרפורמה בתל אביב. משמאל משה: "אפשר לדבר" (צילום: יהל פרג')

ד"ר שחר גולן משהם הגיע למחות נגד מה שהוא מכנה "עריצות המיעוט": ״יש תופעות שיש להן רק תשובה אחת, לא להידבר ולא להתפשר – ולנצח. סרבנים ומסיתים צריך להעמיד לדין. מכל הצדדים, כל מה שהוא חותר תחת הדמוקרטיה צריך להכריע ואז להגיע לפשרות".

יובל, מתל אביב לא הולך בדרך כלל להפגנות: "אשתי דחפה אותי. לא יכול להיות שאני בוחר נציגים לכנסת, ויש מי שמצפצף עליהם. העיקר שנתקדם, אני לא מצפה שהכל יעבור. השמאלנים הם אחים שלנו, מחבל לא מבחין בין יהודים. אם נדבר ונתקשר, בסוף נתחבק".

בתל אביב נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
צומת קפלן דרך מנחם בגין תיחסם לצפון ולדרום.
רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום, ולא תהיה אפשרות לרדת לאיילון.
צומת יגאל אלון-השלום תיחסם למערב.
צומת יגאל אלון-תוצרת הארץ תיחסם.
צומת השלום-תוצרת הארץ תיחסם.
צומת השלום-עליית הנוער תיחסם למזרח.
צומת יגאל אלון-השלום תיחסם לדרום.
צומת יגאל אלון-תובל תיחסם לצפון.
צומת יצחק שדה-המסגר תיחסם לצפון.
לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
ייחסמו הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק.
החל מהשעה 20:30 ייחסם גשר יהודית למעבר הולכי רגל.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!