דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ט"ז בתמוז תשפ"ד 22.07.24
27.8°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 26.2°חיפה
  • 28.1°אשדוד
  • 25.6°באר שבע
  • 33.3°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין הארצי לא שינה את ההחלטה: חברת טאואר שמנעה מעובדיה להתאגד תשלם פיצויים של 600 אלף ש״ח

נגד החברה שמעסיקה כ-2,000 עובדים באתר במגדל העמק, נקבעו 25 הפרות שונות על ידי בית הדין האזורי, שכעת קיבלו תוקף גם בערכאה ארצית | לאון פרץ, יו״ר מרחב עמקים בהסתדרות: ״רמזור אדום למעסיקים שמנסים לפגוע בזכות ההתארגנות״

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים (צילום: הסתדרות המעו"ף)
בית הדין הארצי לעבודה בירושלים (צילום: הסתדרות המעו"ף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי הותיר על כנו את פסק הדין שמחייב את חברת טאואר סמיקונדקטור לפצות את ההסתדרות בסכום של 600 אלף שקלים בשל פגיעה חמורה בזכות ההתארגנות של עובדיה.

בחודש פברואר השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה בנצרת כי חברת טאואר ביצעה שורה של הפרות שנועדו להניא את העובדים מלהתאגד. החברה חויבה לשלם פיצוי על סך 550 אלף שקל והוצאות משפט של 50 אלף שקל. השבוע, לאחר ערעור הדדי של טאואר וההסתדרות, הותיר בית הדין הארצי בהרכב בראשות השופטת סיגל דוידוב מוטולה את סכום החיוב המקורי.

חברת טאואר סמיקונדקטור, מעסיקה כ-2,000 עובדים באתר במגדל העמק, עוסקת בפיתוח ובייצור חלקים לתעשיית האלקטרוניקה. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות ביוני 2021. פסק דינו של בית הדין האזורי קבע כי החברה פגעה בהתארגנות העובדים ב-25 אירועים שונים, בהם עריכת עשרות כינוסים לעובדים בהם מנהלים בדרג הביניים ומנהלים בכירים העבירו מסרים כנגד ההתאגדות, הפצת מידעון בגנות ההסתדרות באמצעות קבוצות הוואטסאפ של העובדים ולוחות המודעות, הפצת קישור לביטול חברות בהסתדרות בקרב העובדים מצד מנהלים בכירים ואף החתמת עובדים באמצעות מנהלים על ביטול חברות בהסתדרות בשער המפעל.

אירועים נוספים כללו זימון חברי ועד לשיחות מאיימות עם מנהלים, הקשו על חברי הוועד לחלק מידע ועלונים לעובדים והערמת קשיים על ביקור נציגי ההסתדרות במפעל. בית הדין האזורי ציין כי השיחות, ההתבטאויות ויתר הפעולות שבוצעו במפעל כנגד ההתארגנות בוצעו על ידי מנהלים, "שיקפו והיו פועל יוצא של 'רוח המפקד'".

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "מדובר ברמזור אדום למעסיקים שמנסים לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדיהם. אני קורא לעובדי טאואר סמיקונדקטור שחששו לממש את זכותם, להצטרף לחבריהם שכבר התאגדו בהסתדרות ולחזק את ההתאגדות בחברה. זה הזמן להגדיל את השפעתם של העובדים ולהביא הישגים לשיפור תנאי ההעסקה והביטחון התעסוקתי. תודה ללשכה המשפטית במרחב בניצוחן של עו"ד ענת גוטמן, ועו"ד ד"ר מור ארזי גלבוע, שעשו עבודה מקצועית יוצאת מהכלל והצליחו למוטט את טענות העותרת, תוך הגנה על המתאגדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!