דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
27.8°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 26.2°חיפה
  • 28.1°אשדוד
  • 25.6°באר שבע
  • 33.3°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר ומענקי ותק: הסכם קיבוצי נחתם לבוחני הנהיגה בחברת ״מילגם״

ההסכם יחול על כ-100 בוחנים המבצעים טסטים על כלי רכב פרטיים, מסחריים, דו-גלגליים, חקלאיים, ועל אוטובוסים, באזורי פתח תקווה וצפונה | יו"ר ועד העובדים מוניר סעב: ״ההסכם משפר את תנאי השכר ודואג לביטחון התעסוקתי של העובדים״

חתימת הסכם קיבוצי לבוחני הנהיגה בחברת ״מילגם״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי לבוחני הנהיגה בחברת ״מילגם״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, חברת מילגם ו-ועד העובדים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי בחברה שיחול על כ-100 טסטרים המבצעים מדי יום כ-1,400 מבחני נהיגה.

בין עיקרי ההסכם: תוספת שכר של ארבעה שקלים לשעה לכל עובד בעל ותק של שישה חודשים ומעלה; תמרוץ שעתי משמעותי לבוחנים של רכבים כבדים, של עוד שבעה שקלים לשעה לכל בחינה; מענקי תמרוץ חודשיים בסך אלף שקל לבוחני אופנועים, שעברו מכסה של 75 בחינות בחודש. החישוב ייערך בממוצע רטרואקטיבית בכל שנה קלנדרית; בוחני האופנועים יקבלו שלושה שקלים נוספים לשכר השעתי לבחינה, החל מהבחינה ה-85.

ההסכם רלוונטי לכ-100 עובדות ועובדים שמבצעים מדי יום כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) על כלי רכב פרטיים, מסחריים, דו-גלגליים, חקלאיים, ועל אוטובוסים, באזורי פתח תקווה וצפונה. זה הוא ההסכם הקיבוצי השני בחברה, כשההסכם הראשון נחתם בשנת 2021, לאחר התאגדות העובדים. תוקף ההסכם החדש עד ה-31 בדצמבר 2025.

עוד כולל ההסכם החזר הוצאות רכב בסך 1.45 שקלים לכל קילומטר ממקום המגורים או הלינה; עובדים שנאלצים ללון במלון (על חשבון המעסיק), לשם הגעה לעבודה במקום מרוחק, יקבלו חמש שעות תוספת שכר לכל לילה; כמו כן, יינתן מענק חתימה בסך אלף שקלים לעובדים בעלי ותק של שנה וחצי ומעלה, המהווים כ-85% מכלל עובדי החברה; ההסכם החדש גם מחדד את מנגנון נוהלי המשמעת והפיטורים, אשר לא היו ברורים מספיק בהסכם הראשוני.

עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה מסר: ״ברצוני לברך על ההסכם המוגמר השני לעובדי פרויקט בוחני הנהיגה בחברת מילגם, הסכם שנחתם תוך שיתוף פעולה בין הצדדים מתוך רצון להצעיד את החברה להצלחה. ההסכם מעלה את שכר העבודה וכן את פריון העבודה, תוך שמירה על זכויות העובדים ורווחתם, ומוכיח את החשיבות של העבודה המאוגדת בשיפור וחיזוק מעמדו של העובד. נמשיך להוביל לשיפור תנאי השכר וההעסקה בענף התחבורה בחברות המאוגדות אצלנו".

יו"ר ועד עובדי פרויקט הבוחנים במילגם, מוניר סעב, מסר: "אני מברך על ההסכם שמשפר תנאי השכר של הבוחנים באופן משמעותי, תוך דאגה לביטחונם התעסוקתי, יחד עם תמריצים כספיים נוספים לעובדים".

בניסוח ההסכם היו שותפים גם היועצת המשפטית לאיגוד עובדי התחבורה עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד א. מורג, היועץ המשפטי של חברת מילגם עו"ד אייל כץ, מנהלת המחלקה המשפטית במילגם עו"ד בתיה שרון, ועורכי הדין ירון קרמר ורוני איטח גנט ממשרד פיינברג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!