דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
24.9°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 24.9°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 23.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 21.0°צפת
  • 23.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סוף למשבר באולפנים: נחתם הסכם שכר לעובדי ההוראה ללימוד עברית

מטרת ההסכם היא לשפר את מעמדם של העובדים באולפנים, לסייע בגיוס ושימור צוותי הוראה ולהביא לשיפור קליטת העלייה ולהשתלבות העולים בחברה הישראלית | מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: ״הסכם היסטורי המתקן עוול של יותר מ-17 שנים״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר החינוך יואב קיש, שר הקליטה והעלייה אופיר סופר ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד במעמד חתימת הסכם השכר לעובדי ההוראה באולפנים (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר החינוך יואב קיש, שר הקליטה והעלייה אופיר סופר ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד במעמד חתימת הסכם השכר לעובדי ההוראה באולפנים (צילום: דוברות משרד האוצר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, שר החינוך, יואב קיש, שר העלייה והקליטה, אופיר סופר ומזכ״לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, חתמו הבוקר (ראשון) על הסכם שכר חדש עבור עובדי ועובדות ההוראה באולפנים ללימוד עברית של משרד החינוך.

לימוד השפה העברית הוא המרכיב החשוב ביותר בקליטת עלייה ובהשתלבותם המיטבית של העולים החדשים מהמדינות השונות. מטרת ההסכם היא לשפר את מעמדם של העובדים באולפנים, לסייע בגיוס ושימור צוותי הוראה ולהביא לשיפור קליטת העלייה ולהשתלבות העולים בחברה הישראלית.

במסגרת ההסכם, יחולו על מורי ומנהלי האולפנים תנאי השכר וההעסקה של רפורמת אופק חדש, כך שתינתן להם תוספת שכר משמעותית והשוואת תנאים ליתר עובדי ועובדות ההוראה בשירות המדינה. זאת לצד הגדלת המענה לעולים על ידי הסדרת מנגנון שעות ההוראה הפרטניות.

בנוסף, ההסכם מסדיר מתן מענק חד פעמי וכן תגמול מיוחד למורים שילמדו באולפני ערב, שמאפשרים לעולים לרכוש את השפה העברית לאחר שעות העבודה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "העלאתם וקליטתם בישראל של יהודי התפוצות היא משימה ציונית המגשימה ציפייה בת אלפיים שנה. שלב מהותי בקליטתם ושילובם של העולים החדשים הוא למידת השפה. מורי ומרות האולפנים במשך שנים רבות עושים את המלאכה הזו בצורה מיטבית ומתוך תחושת שליחות וציונות. הסכם השכר שנחתם היום הוא צעד חשוב לא רק עבורם אלא עבור מערך העליה והקליטה והחזון הציוני כולו. אני מודה לשר החינוך יואב קיש ולשר העליה והקליטה אופיר סופר ושמח להיות שותף למהלך הנכון והצודק הזה. נמשיך לעשות ציונות ולבסס את מעמדה של ישראל כבית הלאומי של העם היהודי".

שר החינוך, יואב קיש: "היום זכינו לחתום על הסכם שכר עם הסתדרות המורים, אשר במסגרתו יותאמו השכר ותנאי העבודה של עובדי ההוראה באולפנים לרפורמת אופק חדש. ההסכם מהווה בשורה גדולה וחשובה, אשר ציפינו לה זמן רב ופעלנו ללא לאות כדי להוציאה לפועל. ההסכם יתגמל באופן ראוי אתכם ואתכן, עובדי ועובדות ההוראה, אשר בעבודתכם המסורה להנחלת הלשון העברית לעולים החדשים הנכם יוצרים, מעצבים ומקדמים את השתלבותם של העולים במדינת ישראל מדי יום ולאורך שנים רבות. זהו נדבך נוסף בעשייתנו לקידום מעמד המורה, שהוגדר כאחד מהיעדים המרכזיים בתכנית העבודה שלנו."

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״משבר השכר והחוסר במורים באולפנים ללימוד עברית פגש אותי עם כניסתי לתפקיד שר העלייה והקליטה. אני שמח שבזכות ההירתמות והנכונות של שר האוצר, שר החינוך ומזכ״לית ההסתדרות, אנחנו מביאים היום בשורה חשובה לעולים הרבים החפצים בהשתלבות בישראל ובלימוד השפה וכמובן למורים שעושים את עבודתם בשליחות ובמסירות ושכרם צריך להיות מתגמל. בזכות ההסכם, המורים יזכו לשדרוג בשכרם ואני מקווה שבעקבות כך נצליח לגייס מורים נוספים ולגשר על החוסר. יחד עם זאת, אני וצוות משרדי עמלים להביא לעוד פתרונות מתקדמים ללימוד העברית ובקרוב אני מאמין שנביא בשורות חשובות לעולים״.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "מדובר בהסכם שכר היסטורי שמתקן עוול שנגרר במשך 17 שנים ומהווה אבן דרך חשובה להמשך עבודתם של עובדי ההוראה באולפנים. ההסכם משמעותי מאוד לתהליכי קליטת העלייה המואצים שמדינת ישראל עוברת בתקופה האחרונה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!