דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון א' בתמוז תשפ"ד 07.07.24
26.5°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 30.5°אילת
  • 28.6°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"השפה יוצרת קרבה ויחס אישי": החל קורס ללימוד ערבית לעובדי המועצה האזורית בני שמעון

המועצה, שגובלת ברהט ובמועצות בדואיות, פתחה את הקורס במטרה "להקנות לעובדים כישורי שפה על מנת להעמיק את הקשרים עם הרשויות השכנות" | דוברת המועצה: "תקשורת היא המפתח לשיתופי פעולה בין האוכלוסיות בנגב"

עובדי המועצה האזורית בני שמעון בקורס ללימוד ערבית מדוברת (צילום: דוברות המועצה האזורית בני שמעון)
עובדי המועצה האזורית בני שמעון בקורס ללימוד ערבית מדוברת (צילום: דוברות המועצה האזורית בני שמעון)
יניב שרון

שנת הלימודים נפתחה השנה מוקדם במיוחד עבור עובדי מועצה אזורית בני שמעון, עם פתיחת קורס ללימודי ערבית מדוברת שמובילה לראשונה המועצה.

לדברי המועצה, "מטרת התוכנית היא להקנות לעובדים את כישורי השפה הנדרשים על מנת להעמיק את הקשרים עם הרשויות השכנות שחלקן דוברות ערבית".

אמנם במועצה האזורית אין ישובים ערביים, אך היא גובלת ברהט ובמועצות הבדואיות. המועצה חולקת איתן את פארק התעשייה 'עידן הנגב' ופארק תעשייה חקלאי בצומת קמה.

במישור החינוכי, מתקיימות במרכז ג'ו אלון לילדים ולנוער יוזמות ותוכניות מיוחדות כמו גן יער משותף, קייטנות קיץ לתושבי רהט ובני שמעון, פעילויות בחינוך הבלתי פורמלי לקירוב בין השכנים.

קורס ללימוד ערבית מדוברת לעובדי המועצה האזורית בני שמעון (צילום: דוברות המועצה האזורית בני שמעון)
קורס ללימוד ערבית מדוברת לעובדי המועצה האזורית בני שמעון (צילום: דוברות המועצה האזורית בני שמעון)

לדברי דנה שמח, דוברת המועצה ויוזמת הקורס, "אנחנו ברמה בסיסית מאוד. אבל אם נפתח שיחה בברכת בוקר טוב בערבית, זה יוצר קרבה ויחס אישי". הקורס הוא בהנחיית מורה מקצועית מביה"ס 'מדרסה' ללימוד ערבית. בקורס שיימשך 10 שבועות משתתפים 15 עובדי מועצה, שבחרו בכך. בנוסף עובדי מועצה בדואים מלווים את הלומדים ומסייעים להם בהבנת דקויות השפה. ובתרגול פעיל.

ראש המועצה ניר זמיר בירך את משתתפי המחזור הראשון:" מועצה שתפיסת העולם שלה פועלת ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה אזוריים, נדרשת להבין אחד את השני, להקשיב, לשמוע ולתקשר. הפעילות הכלכלית והחינוכית שלנו ביצירת חיבורים באזור מוכיחה כי עבודה משותפת ושכנות טובה מחזקת את הכלכלה, החברה והאזור כולו. שמחתי לראות את ההיענות הגבוהה בקרב עובדי המועצה שביקשו לקחת חלק בקורס. אני גאה בכם מאוד ומאחל לכם הצלחה רבה ובערבית ,بالنجاح .

דנה שמח דוברת המועצה ויוזמת הקורס: "בחרנו לקדם את ידיעת השפה הערבית כאן אצלנו במועצה בכדי לאפשר לעובדים לרכוש מיומנות שפתית חדשה שמביאה עימה גם הסרת חסם תרבותי-חברתי. אנו מאמינים כי תקשורת היא המפתח להמשך הפיתוח והצמיחה של שיתופי הפעולה בכל תחומי החיים בין האוכלוסיות היהודית והמוסלמית בנגב."

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!