דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
28.5°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.0°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 26.7°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שרים בממשלה נגד סמוטריץ׳: ״לבטל את הקפאת התקציב לרשויות הערביות״

השר עמיחי שיקלי ביקר את החלטת שר האוצר ושלח לו מכתב דחוף: "אין היגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהן בתכנון תקציבן השנתי" | גם שרת המודיעין גמליאל תקפה: ״עלינו לממש את החזון למען צמצום הפערים בחברה״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרים בממשלה ביקרו היום (שלישי) את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ להקפיא את העברת התקציבים לרשויות הערביות. בין המתנגדים גם שר התפוצות והשר לשוויון חברי עמיחי שיקלי ששלח מכתב דחוף לשר האוצר, בו קרא: "אין הצדקה ואין הגיון בשלילת המענקים".

"כשר האמון על הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית ויישום תכניות הממשלה במגזר, אני רואה חובה להתייחס להחלטתך לעצור את העברת תקציבי האיזון לרשויות ערביות", כתב. "אכן, ישנה בעיה חמורה מאין כמותה של השתלטות גורמי פשיעה על המכרזים בחלק מהרשויות הערביות. יחד עם זאת, אין הצדקה ואין הגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתכנון תקציבן השנתי, מענקים ששלילתם תגרור כניסה לגירעונות ועצירת שירותים בסיסיים לתושבים".

עוד ציין כי "עמדתי כשר לשוויון חברתי היא שיש לפעול להעברת התקציבים לרשויות. על אף העובדה שדוח הירש לא עסק בתקציב השוטף, אלא בתקציבי הפיתוח, ניתן לשאוב מהמלצותיו רכיבים שיאפשרו פיקוח טוב יותר גם על התקציב השוטף: יצירת מכרזי מסגרת לאיסוף פסולת והיסעים, בתחומים בהם נמצאה מעורבות גבוהה במיוחד של ארגוני פשיעה; הקמת מאגר קבלנים מאושרים לעבודה בתחום הרשויות המקומיות עם חוות דעת משטרתית באופן פרטני לכל קבלן; הקמת וועדת מכרזים המבוססת על גורמי המקצוע ברשות ולא על חברי המועצה ושינוי שיטת התשלום במכרזים בדגש על איסור המחאות המנוכות למזומן, או תשלום במזומן וחיוב תשלום באמצעות העברות בנקאיות".

עוד הוסיף: "אני מציע להקים, כחלק ממיזם הקמת מפלג מיעוטים במחוזות המרחביים של משטרת ישראל, יחידה ייעודית לפיקוח על מכרזים ברשויות הערביות במסגרת התקציב השוטף".

גם שרת המודיעין גילה גמליאל ביקרה את החלטתו של שר האוצר, וקראה לו "לבטל את הקפאת התקציב להשכלה גבוהה לערבי ישראל". לדבריה, לשילוב האוכלוסייה הערבית באקדמיה "יש חשיבות חברתית כלכלית וביטחונית". עוד היא הוסיפה: "כשרה לשוויון חברתי, הובלתי את תוכנית 922 עם הישגים רבים. עלינו להמשיך לממש את החזון בראייה ארוכת טווח למען צמצום הפערים בחברה".

שר הפנים משה ארבל הוסיף: "סיום שנת התקציב בגירעון תקציבי יוביל לתוצאה שבשנה הבאה הרשויות תיכנסנה לתכניות הבראה ואז משרד האוצר וקופת המדינה תשלם הרבה יותר מהסכום המדובר. על כולנו לפעול יחד לצמצום פערים בחברה ולאפשר מתן שירותים מוניציפליים ראויים לכל אזרח ואזרח בישראל יהודי וערבי כאחד".

"בניגוד לשקריו, התקציבים שהקפיא סמוטריץ' לרשויות המקומיות הערביות אינן קשורים 'להתחייבות הקואליציוניות של הממשלה הקודמת לרע"ם'", כתב ראש האופוזיציה לפיד. "אלו תקציבי איזון לרשויות החלשות בישראל ותקציבי עידוד לתעסוקה וחינוך שקיימים שנים רבות. סמוטריץ' פשוט רוצה שהבייס שלו יראה שהוא נשאר גזען כמו שהם אוהבים והוא מתעלל באזרחים ערבים פשוט מפני שהם ערבים. אני מתבייש בממשלה הזו. אני מתבייש בכך שהגזענות הפכה למדיניות רשמית של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הוסיפה: "אם סמוטריץ' רוצה למנוע תקציבים מאזרחי ישראל כדי לדאוג שהכסף לא יזלוג לטרור – כדאי שיתחיל אצלו בבית". חברת מפלגתה, חה"כ נעמה לזימי הצטרפה: "שר האוצר הנדבן של מי שחיים מעבר לקו הירוק והמקצץ הלאומי של כל מי שחיים בגבולות ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!