דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.4°תל אביב
  • 25.9°ירושלים
  • 29.4°תל אביב
  • 27.5°חיפה
  • 29.6°אשדוד
  • 29.0°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.9°טבריה
  • 26.9°צפת
  • 29.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העלאת שכר מיידית בכל הדרגות: הסכם קיבוצי חדש נחתם לנהגי מטרופולין

ההסכם החדש יחול על כ-2,000 עובדות ועובדים, ויהיה בתוקף עד סוף יולי 2024 | יו"ר ועד הנהגים בחברה, ויסם אסאדי: ״שיתוף הפעולה בין ההסתדרות לוועד מביא להישגים חשובים לנהגים״

אוטובוס של חברת מטרופולין (צילום: Igor Rozhkov/ Shutterstock.com)
אוטובוס של חברת מטרופולין (צילום: Igor Rozhkov/ Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת חברת מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ ונציגות העובדים חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-2,000 עובדות ועובדים. ההסכם יחול עד סוף יולי 2024 והוא כולל שיפור בתנאי השכר והרווחה של העובדים.

בין עיקרי ההסכם החדש: העלאת שכר מיידית לכל נהגי התחב"צ המועסקים בחברה בכל דרגות הוותק; העלאה של 30% בגובה השכר השעתי של נהגי התחב"צ בגין עבודה במוצאי שבת ובמוצאי חג; קביעת מנגנוני הצמדת שכר המיטיבים עם הנהגים ושומרים על עלייה בשכרם; שיפור המנגנון הכלכלי בגין "תוספת הפיצול" – תוספת המשולמת לנהגי התחב"צ בגין עבודה במשמרת מפוצלת; בנוסף, שופרו תנאי הזכאות של עובדי החברה לנופש שנתי או לתשלום חלף נופש שנתי; והוקם מנגנון סיוע משפטי במימון החברה, עבור נהגי התחב"צ.

חתימת הסכם קיבוצי לעובדי חברת מטרופולין (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי לעובדי חברת מטרופולין (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "אני רוצה לברך על ההסכם אשר משפר את השכר ואת התנאים של הנהגים והעובדים בחברה. נהגי מטרופולין ממשיכים להוביל בענף, בשכר ובתנאים. הסתדרות חזקה יחד עם ועד עובדים חזק, ובשיתוף פעולה טוב עם ההנהלה – מייצרים קרקע פורייה לחיזוק מעמד העובד בחברה ובענף, ולהצלחת החברה בענף תחרותי מאוד".

מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד רועי בליטנטל: "אני שמח על ההסכם החדש, אשר מצטרף לשורה של הסכמים שנחתמו בחברה בשנים האחרונות, שהביאו וממשיכים להביא בשורה לעובדים".

יו"ר ועד הנהגים בחברת מטרופולין, ויסם אסאדי: "אני מברך ושמח על ההסכם שמעלה את שכר הנהגים ומשפר את תנאיהם. הסתדרות והוועד מביאים להישגים חשובים לנהגים ולחברה בכלל. אני מודה להנהלה על שיתוף הפעולה".

במשא ומתן על ההסכם היו שותפים גם מנהל חטיבת תחבורה ציבורית באיגוד אורי מתוקי; יו"ר ועד הנהגים במטרופולין ויסם אסאדי; יו"ר ועד עובדי המינהל במטרופולין עוזיאל אלמקייס; מנכ"ל חברת מטרופולין יאיר קציר, וסמנכ"ל מש"א בחברת מטרופולין דורון עזרא. את המו"מ מטעם ההסתדרות ליוו עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד אלעד מורג והכלכלן אומרי זינגר מנהל תחום הסכמים קיבוציים באגף כלכלה ומדיניות בהסתדרות. את המו"מ מטעם החברה ליוותה עו"ד יפעת ארינובסקי-לוין ממשרד מ. פסי ושות'.

"מטרופולין" היא חברה פרטית שמפעילה שירותי תחבורה ציבורית (אוטובוסים) מאזור נתניה ועד אזור הנגב ונחשבת לאחת החברות הגדולות בענף. עובדיה מאוגדים באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. משנת 2018 נחתמו בחברה מספר הסכמים קיבוציים ששיפרו את תנאי העסקתם של העובדים.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!