דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

בניגוד לדעת השב"כ והיועמ"שית: הממשלה אישרה ועדת בדיקה לפרשת פגסוס

הצעת שר המשפטים יריב לוין, מורה להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתבחן את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב אחר אזרחים ונושאי משרה | בהרב מיארה מתנגדת לאפשר לחקור גם תיקים פתוחים, בהם תיקי נתניהו | רה״מ עצמו לא השתתף בהצבעה בשל ניגוד עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: עמית שאבי/ פול)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: עמית שאבי/ פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב אחר אזרחים ונושאי משרה.

ועדת הבדיקה, שמוקמת בהתאם להצעתו של שר המשפטים לוין, קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

הנושא קודם למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה לסמכויות הרחבות שיינתנו לוועדה, שיאפשרו לה לחקור גם תיקים פתוחים ועומדים, כמו תיקי ראש הממשלה. גם השב"כ מתנגד להקמת הוועדה, מחשש שהיא תביא לחשיפה ציבורית של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ותעכב את האפשרות של המשטרה להשתמש בכלי הרוגלה והמעקב המתקדמים הנדרשים למאבק בארגוני הפשיעה ובגל הפשיעה בחברה הערבית.

סגן רה״מ ושר המשפטים יריב לוין: ״פרשת הרוגלות היא מהחמורות שנחשפו בשנים האחרונות. חשיפת האמת בעניין, ומניעת אירועים דומים של פגיעה אנושה בזכות אזרחי ישראל לפרטיות, היא חיונית וחשובה מאין כמותה. אני מצר על הסתייגות חלק מהגורמים המעורבים בפרשה החמורה לבדיקה מעמיקה של הנושא, חרף ניגוד העניינים החריף בו הם מצויים. אני סמוך ובטוח שחברי הוועדה, בראשות שופט מחוזי בדימוס, יעשו את עבודתם בחרדת הקודש הראויה לוועדה כה רגישה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא השתתף בהצבעה על הוועדה בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי בנושא. הסיבה לכך היא שלפי החלטת שר המשפטים, הוועדה תוסמך כאמור לבדוק גם את ההתנהלות בתיקים עומדים ופתוחים, לרבות תיקיו של ראש הממשלה עצמו.

לוין כאמור מקדם את ההצעה חרף התנגדות היועמ"שית למתן סמכות לבחון תיקים פליליים תלויים ועומדים, כמו תיקי ראש הממשלה, מ"חשש לפגיעה בעצמאות עבודתם של גורמי אכיפת החוק". לוין דחה את ההתנגדות שלה, בטענה שהיא נמצאת בניגוד עניינים, ולפי הצעת המחליטים – חברי ועדת הבדיקה עצמה הם שיכריעו בנושא.

גורמים בכירים במשטרה הזהירו בימים האחרונים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאם ועדת החקירה לבדיקת שימוש ברוגלות תאושר בישיבת הממשלה – היא תביא לגל התפטרות במשטרה. כך פורסם בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. לפי גורמים במשטרה, שוטרים בחטיבת הסיגינט (הסייבר) של המשטרה, שמונה בין 60 ל-70 איש, כבר הביעו רצון להתפטר אם הוועדה שיזם שר המשפטים לוין תאושר.

גורם במשטרה סיפר לכאן חדשות: "המשטרה ממילא מתפקדת כמעט ללא רוגלות בשיאו של המאבק בפשיעה בחברה הערבית – הוועדה תביא מכה אנושה ליחידת הסיגינט". בשבוע שעבר פורסם ב"כאן חדשות" דברים שאמר המפכ"ל קובי שבתאי בישיבה אצל ראש הממשלה על מיגור הפשיעה בחברה הערבית: "אנחנו צריכים שיחזירו לנו את הכלים הטכנולוגיים, שיחזירו את השימוש ברוגלות, לא להקים ועדת חקירה. זה פוגע במשטרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!