דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
31.4°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.4°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 36.1°באר שבע
  • 43.4°אילת
  • 37.1°טבריה
  • 32.3°צפת
  • 33.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פורום העצמאים לבג״ץ: לגבש מיידית מתווה פיצוי לעסקים ברחוב אלנבי שנסגר לעבודות הרכבת

בל.ה.ב ופורום העצמאים הדגישו בעתירה כי העסקים הממוקמים לאורך הרחוב שנסגר ל-5 השנים הקרובות יפגעו באופן קשה ובלתי הפיך כתוצאה מירידה כמעט מוחלטת של תנועת קונים בו | רועי כהן, יו"ר ארגון ל.ה.ב: ״העסקים הפכו לשקופים החדשים בישראל״

רחוב אלנבי הסגור בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
רחוב אלנבי הסגור בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות וארגון ל.ה.ב הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ כנגד משרד התחבורה וחברת נ.ת.ע בבקשה למתן צו על תנאי לגיבוש מתווה פיצויים לכלל בעלי העסקים ברחוב אלנבי בתל אביב אשר נסגר לתנועה בעקבות עבודות הקמת הקו הסגול של הרכת הקלה החל מה-5 באוגוסט.ל.ה.ב ופורום העצמאים מדגישים בעתירה כי העסקים הממוקמים לאורך רחוב אלנבי יפגעו באופן קשה ובלתי הפיך כתוצאה מירידה כמעט מוחלטת של תנועת קונים ברחוב והיעדר יכולת נגישות לחנויות המופעלות על ידם ברחוב: "היעדרו של מנגנון פיצוי הלוקח בחשבון את מחזור ההכנסה בשנה האחרונה- 2022 כבסיס לחישוב הפיצוי המגיע לבעלי העסקים ברחוב הינו פגם בסיסי הפוגע בזכויות יסוד של בעלי העסקים  בהם חופש העיסוק וזכויות קניין". הרחוב צפוי להיות סגור למשך זמן העבודות המתוכנן – כ-4.5 שנים, וכל זאת מבלי שנקבעו לבעלי העסקים כל פיצויים.

הפיתרון היחיד אותו הציע משרד התחבורה לבעלי העסקים, הינו תגבור של קווי תחבורה ציבורית ברחובות הסמוכים לאלנבי. פיתרון זה לדברי העותרים "מהווה לעג לרש ואין בו כדי לשפר ולו במעט את מצבם הקשה של בעלי העסקים ברחוב", שלצד העצירה של תנועת כלי רכב, כוסו חנויותיהם בבדים רחבים ולמעשה בודדו ממגע עם העוברים ושבים ברחוב. העותרים הוסיפו שבעוד שיכולתם של בעלי החנויות והעסקים ברחוב להתפרנס נפגעה קשות – עדיין מוטלים עליהם חובות תשלום ארנונה, מיסים, הוצאות ואגרות שונות. "ללא מתן פיצוי ישיר ומתאים לבעלי העסקים יהווה מכת מוות לאותם עסקים".

רועי כהן, יו"ר ארגון ל.ה.ב: "ממשלת ישראל מסרבת לקחת אחריות! בשנים האחרונות ריסקה הממשלה עסקים רבים לאורך עבודות תשתית הרכבת הקלה, וכמעט ולא פיצתה בעלי עסקים אף שהתחייבה לכך. אנו בעד קדמה, אנו בעד תחבורה ציבורית, אך לא מוכנים שהמדינה לא תיקח אחריות על 1000 משפחות של בעלי עסקים שהיא מחסלת את מטה לחמם! האם העסקים הפכו להיות השקופים החדשים של ישראל? אנו נלחם על זכותם להתפרנס".

רמי בז'ה יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות: "היעדרה של תנועת כלי רכב ברחוב והפיכתו לאתר סלילה ובניה יגרום להיעלמותם של קונים פוטנציאלים ולשבירת מטה לחמם של בעל העסקים ברחוב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!