דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

לוין נגד היועמ״שית: ״רומסת את זכותי הבסיסית לייצוג משפטי, מונעת יחסים תקינים עם הממשלה״

שר המשפטים שלח מכתב לעורכת הדין גלי בהרב מיארה, סירב לקבל את ייצוגה בעתירות שהוגשו בשל אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וטען כי התנהלותה ״מותירה את הממשלה ללא ייעוץ משפטי פעם אחר פעם״ | התנועה לאיכות השלטון: ״השר החליט לרסק סופית את מערכת המשפט והדמוקרטיה״

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ושר המשפטים יריב לוין (צילומים: יונתן זינדל/פלאש 90)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ושר המשפטים יריב לוין (צילומים: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר המשפטים יריב לוין שלח היום (רביעי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ובו ביקש להודיע על ייצוג פרטי בעתירה בבג"ץ בנושא כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ולהגיב לתשובה שהגישה לבג"ץ על אותן העתירות.

"גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט״, כתב השר לוין. ״נותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכויותי כבעל דין ובהליך המשפטי עצמו. אני רואה עצמי כמי שאינו מיוצג בהליך וכמי שעמדתו אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט".

לוין תקף את התנהלותה של בהרב-מיארה מאז כינון הממשלה באופן כללי, וציין במכתבו כי "שרי הממשלה נותרים פעם אחר פעם ללא ייצוג וללא ייעוץ משפטי בעניינים מהותיים הנמצאים בליבת מדיניות הממשלה. זאת בשעה שהייעוץ המשפטי לממשלה מציג פעם אחר פעם בפני הכנסת ובג"ץ עמדות קיצוניות וחסרות תקדים, המנוגדות לחלוטין לעמדת הממשלה ושריה. כל זאת, לא פעם ללא קיום כל שיח עם השרים הנוגעים בדבר, וללא שום ניסיון ולו המינמלי לסייע לממשלה ולשרים.

"בנסיבות אלה, צר לי לקבוע כי התנהלותך מותירה פעם אחר פעם את הממשלה ואת שריה, ללא יעוץ משפטי וללא הגנה משפטית, באופן שהביא לאובדן אמון ולפגיעה קשה בעבודת הממשלה. במצב שיצרת נמנעים קיומם של יחסי עבודה תקינים מינימאליים בין הממשלה ושריה, לבין מי שאמורה להעניק להם ייעוץ משפטי שוטף". 

עוד התייחס במכתב להתנהלות בינו לבין משרד הייעוץ המשפטי לממשלה עד הגשת התגובה של בהרב-מיארה. "באופן תמוה, איש ממשרדך לא יצר קשר בעניין העתירות בנושא שבנדון. רק בעקבות פנייתי למשרדך בעניין, התקיימה פגישה בנושא זה ב-13 באוגוסט. אולם, גם במהלך פגישה זו לא ניתנה לי כל תשובה – הן באשר לעצם החלטתך לעניין ייצוגי בעתירות, והן לעניין התשובה שעתידה להינתן על ידך לבג"ץ".

בתנועה לאיכות השלטון התייחסו למכתב ששיגר שר המשפטים יריב לוין ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה: "השר החליט לרסק סופית את מערכת המשפט ואכיפת החוק, ומנסה לפעול להדחתה של היועצת המשפטית לממשלה". לדבריהם, "המאבקים נגד היועצת המשפטית הם חלק מהמאבק של הממשלה בשלטון החוק עצמו, ובבסיס הדמוקרטי של המדינה".

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר התייחס אף הוא למכתב שר המשפטים ליועמ"שית, וקרא לו "למלא את חובתו לציבור ולכנס לאלתר את הוועדה לבחירת שופטים". עוד הוסיף: "במקום למלא את חובתו כלפי הציבור, לוין משתלח שוב בצורה תוקפנית ביועצת המשפטית לממשלה, שממלאת את תפקידה מתוך חובת הנאמנות לציבור, לחוק ולדמוקרטיה הישראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!