דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
26.0°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.0°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.8°באר שבע
  • 31.8°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בעקבות מאבק ההסתדרות: עובדי המועצות הדתיות יקבלו את תוספות השכר שנקבעו בהסכמים למגזר הציבורי

הסכם בין המשרד לשירותי דת לחבר המועצות הדתיות קובע שהעובדים יקבלו את כלל התוספות שבהסכם, ושבוע העבודה שלהם יקוצר | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "תחילת שינוי סדר העדיפויות של המועצות הדתיות כלפי עובדיהן"

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכמי המסגרת במגזר הציבורי יחולו במלואם על עובדי המועצות הדתיות, כך נקבע אתמול (חמישי) בהסכם בין המשרד לשירותי דת וחבר המועצות הדתיות, שהושג לאחר מאבק שהובילה ההסתדרות וכלל איום בעיצומים.

לפי ההסכם, עובדי המועצות הדתיות יקבלו רטרואקטיבית את תוספת השכר על סך 400 שקלים החל מיולי 2023, ומיתר עליות השכר המתוכננות במגזר הציבורי במסגרת הסכם המסגרת: 100 שקלים החל מאוקטובר 2024, ותוספת אחוזית שתינתן בהדרגה ותגיע ל-6% עד אפריל 2027. על העובדים יחול גם קיצור שבוע העבודה מ-42 ל-40 שעות בשתי פעימות. זאת, בנוסף למענק החד פעמי על סך 6,000 שקיבלו העובדים באפריל, גם זאת לאחר מאבק של ההסתדרות.

כנס חירום של ראשי ועדי המועצות הדתיות בבית ההסתדרות, אוגוסט 2023 (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
כנס חירום של ראשי ועדי המועצות הדתיות בבית ההסתדרות, אוגוסט 2023 (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)

"זוהי תחילתו של שינוי סדר העדיפויות של חבר המועצות הדתיות כלפי עובדיהן", אומר ל'דבר' יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, "הסתדרות המעו"ף בשיתוף עם החטיבה הדתית בהסתדרות ימשיכו לעמוד על זכויות העובדות והעובדים במועצות הדתיות". במשא ומתן לקידום ההסכם לקחו חלק גם יו"ר המחלקה הדתית בהסתדרות, אביחי יוסף, ומנכ"ל הסתדרות המעו"ף עמיחי סטינגר.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי בירך על ההסכם: "אני שמח לבשר לעובדים הנמצאים בחזית העשייה של שירותי הדת כי הצלחנו לשפר באופן משמעותי את תנאי שכרם והעסקתם. מדובר בעובדים השקופים והחלשים ביותר, הנמצאים בתחתית סולם השכר של עובדי השירות הציבורי. הבלניות, עובדי המנהלה והקבורה הם העובדים המסורים ביותר והם הפנים של שירותי הדת. ההסכם יביא לעליה בשכרם ובתנאי העסקתם. אני רוצה להודות לשר האוצר ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהוא שותף לכל העשייה שלנו. פנינו לעובדים ונמשיך בעוד בשורות למען עובדי שירותי הדת".

מיכאל מלכיאלי, ש"ס, השר לשירותי דת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכאל מלכיאלי, ש"ס, השר לשירותי דת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן: "ההסכם שנחתם מביא עימו בשורה כפולה לעובדי המועצות הדתיות. מלבד השיפור בתנאי השכר והעסקה, עובדי שירותי הדת זוכים כעת לראשונה להכרה של משרד האוצר. ההסכם הוא השלב הראשון להמשך המאבק להשוואת תנאיהם של עובדי המועצות הדתיות לשכר עובדי הרשויות המקומיות. עובדי המועצות הדתיות לא יהיו עוד בנים חורגים של השירות הציבורי".

יו"ר חבר המועצות הדתיות, שלמה תנעמי: "בשם עובדי שירותי הדת, אני רוצה להודות לשר הרב מיכאל מלכיאלי ולמנכ"ל המשרד יהודה אבידן, שמרגע כניסתם לתפקיד לקחו על עצמם את הטיפול בשכרם של העובדים ונלחמו ביחד עם שר האוצר להשיג את השיפוי מהאוצר. העובדים של המועצות הדתיות הם העובדים הכי מסורים שיש במדינה, ואכן לקראת חגי תשרי זו בשורה משמחת לעובדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!