דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רופאה בוולפסון שטיפלה בנפגעי המהומות בדרום תל אביב: "הגיעו 30 פצועים, היה צריך להפריד ולהרגיע את הרוחות במיון"

ד"ר רונית בר חיים, כירורגית, לא זוכרת אירוע עם מספר פצועים גדול כל כך מאז נפילת טיל בחולון ב-2021: "לקח לנו חמש שעות של עבודה אינטנסיבית כדי לטפל בכולם" | על התמודדות עם המתח בין הקבוצות: "האחיות דאגו לנתב את הפצועים לחללי המתנה נפרדים"

התרמת דם בבית החולים וולפסון בעקבות המהומות בדרום תל אביב (צילום: דפנה איזברוך)
התרמת דם בבית החולים וולפסון בעקבות המהומות בדרום תל אביב (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"הגיעו אלינו יותר משלושים פצועים, רובם קלים ובינוניים. אני לא חושבת שהיה אירוע שבעקבותיו הגיע כמות כזאת של פצועים מאז נפילת הטיל בחולון ב-2021", אומרת ל'דבר' ד"ר רונית בר חיים, רופאה כירורגית בוולפסון, על הטיפול הרפואי בפצועים מהעימותים האלימים בין תומכי המשטר באריתריאה ומתנגדיו בדרום תל אביב אתמול (שבת).

בסך הכול אושפזו מעל 120 פצועים בחמישה בתי חולים: איכילוב, וולפסון, שיבא, בילינסון ומאיר. בוולפסון וגם באיכילוב נפתחו מוקדי התרמת דם כדי לענות על הצורך הגובר במנות דם.

"ארבעה מהפצועים שהגיעו אלינו נפגעו באורח קשה, אבל הם היו פצועי ראש ואין לנו יחידה נוירוכירורגית", אומרת בר חיים, "לכן הם הועברו לשיבא ולבילינסון לצורך ניתוחי ראש. אצלנו יש כמה שברים, ברגליים, בידיים, שיצטרכו ניתוחים".

ד"ר בר חיים מספרת שהמתיחות ברחובות גלשה גם לבית החולים. "כשנכנסו פצועים אחד אחרי השני, לפעמים יצא שישב אריתריאי ליד שוטר, וזה לא עשה טוב כי הרוחות עדיין געשו. אני מתארת לעצמי מהתמונות שראיתי שמה שהלך ברחובות וגרם לפציעות, פסיכולוגית לא היה פשוט.

"האח האחראי במיון, וואליד, היה ממש צריך להפריד ולהרגיע את הרוחות. זה לא הידרדר לאלימות פיזית, אבל היו קללות וצעקות וזה היה ממש לא נעים."

הצוות נתן פתרונות בשטח: "הבנו את הבעיה מיד, ועשינו הפרדות. האחיות דאגו לנתב את הפצועים לחללי המתנה נפרדים, וטיפלנו בכולם. יש לומר שגם השוטרים וגם האריתראים התייחסו מאוד בנימוס לצוותים הרפואיים."

בר חיים מספרת על ההתגייסות של הצוות בשבת לטיפול בנפגעים: "אותי הקפיצו מהבית, הייתי בכוננות. הייתי בתערוכה של דאלי, בדיוק סיימתי לעבור בתערוכה כשהתקשרו, אז הספקתי ליהנות ממנה. איך שהגעתי בדיוק הגיע פצוע ראש. כשהגענו והבנו את גודל העומס הקפצנו גם עוד כירורגים שלא היו אמורים לעבוד אתמול.

"לקח לנו חמש שעות של עבודה אינטנסיבית כדי לטפל בכולם ואז חזרתי הביתה, אבל המשכתי להיות בקשר עם הרופאים התורנים שבבית החולים, כדי לוודא שכל מי שאושפז נשאר יציב ומקבל את הטיפול שהוא צריך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!