דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

גנרלים אוקראינים: "פרצנו את קו ההגנה הרוסי הראשון בדרום אוקראינה"

ההתקדמות האוקראינית מגיעה על רקע ביקורת גוברת מגורמים בבית הלבן על התקיעות במתקפת הנגד |באוקראינה נערכים להתקפה גדולה יותר: "ההצלחות שלנו בפריצת קווי ההגנה מקלות על הכוחות שלנו להתקדם"

חיילים רוסים הולכים לייד מכונית שרופה בעקבות ההפגזות האחרונות במערכה בין רוסיה לאוקראינה בדונייצק שבשליטת רוסיה (צילום:  REUTERS/אלכסנדר ארמוצ'נקו)
חיילים רוסים הולכים לייד מכונית שרופה בעקבות ההפגזות האחרונות במערכה בין רוסיה לאוקראינה בדונייצק שבשליטת רוסיה (צילום: REUTERS/אלכסנדר ארמוצ'נקו)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

גנרלים אוקראינים טוענים שפרצו את קו ההגנה הרוסי הראשון בדרום אוקראינה, כשבוע לאחר שדגל אוקראינה הונף במרכז הכפר רובוטין שעל הדרך הראשית למליטופול. "צעד אחר צעד אנחנו צוברים תנופה", אמר ל-BBC יורי סאק, יועץ אסטרטגי לשר ההגנה האוקראיני.

"אנחנו פועלים כעת בין קו ההגנה הראשון של הרוסים לקו השני", אמר בריגדר גנרל אולכסנדר טרנבסקי לאובזרבר הבריטי. דבריהם של הגנרלים עולים בקנה אחד עם דבריו של דובר הבית הלבן שאמר בתדרוך עיתונאים ביום שישי כי הצבא האוקראיני השיג כמה הצלחות בפריצת קוו ההגנה הרוסי.

בימים האחרונים דווח על קרבות מזרחית לעיר רובוטין שבמורד הכביש הראשי לכיוון מליטופול. הצבא האוקראיני נאלץ להתמודד עם מסה של קווי הגנה רוסיים חופפים ומורכבים שרוחבם עשרות קילומטרים, וביניהם שדות מוקשים, מלכודות טנקים ותעלות. האוקראינים חוששים שללא כיסוי אווירי, ולנוכח אש ארטילרית רוסית, יתקשו היחידות שלהם לחדור את קווי ההגנה. כעת, גורמים אוקראינים אומרים שהם מכינים את הקרקע להתקפה גדולה יותר שתצא לפועל כשישיגו כיסוי אווירי יעיל. "ההצלחות שלנו בפריצת קווי ההגנה מקלות על הכוחות שלנו להתקדם", אמר סאק, "זה יסייע לנו בהמשך."

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי (צילום: Theodore Manolopoulos/Greek Presidency Press Office/Handout via REUTERS)
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי (צילום: Theodore Manolopoulos/Greek Presidency Press Office/Handout via REUTERS)

ההתקדמות האוקראינית, אם אכן הושגה כזו, מגיעה על רקע ביקורת גוברת מצד גורמים אנונימיים בממשל האמריקאי שהדליפו בשבועות האחרונים מסרים לתקשורת לפיהם וושינגטון מאוכזבת מחוסר ההתקדמות של קייב במתקפת הנגד שהחלה לפני כשלושה חודשים. עם זאת, שום גורם רשמי בוושינגטון לא מתח ביקורת על ההישגים של אוקראינה בשדה הקרב, וחבילות הסיוע ממשיכות לזרום לקייב כאשר רק לאחרונה אושר לראשונה לדנמרק והולנד להעביר לצבא אוקראינה מטוסי F-16, בצעד שהנשיא זלנסקי אמר עליו שיכריע את המלחמה.

הבוקר דיווח משרד ההגנה הרוסי כי השמיד ארבע סירות גומי שנשאו חיילים אוקראינים שניסו לפלוש לחצי האי קרים. באותה שעה, לפי הדיווח של מוסקבה, יורטו מל"טים אוקראינים בשמי קרים ומחוז קורסק המצוי מדרום-מערב לקרים. מנגד, דיווחו האוקראינים על מתקפת טילים שפגעה בנמלים אוקראינים לאורך נהר הדנובה זה לילה שני ברציפות. המתקפה על הנמלים האוקראינים התרחשה שעות אחדות לפני שיחתם המתוכננת של הנשיא פוטין והנשיא ארדואן על חידוש הסכם ייצוא התבואות מאוקראינה.

שר ההגנה האוקראיני היוצא, אולקסיי רזניקוב (צילום: AP Photo/Michael Probst)
שר ההגנה האוקראיני היוצא, אולקסיי רזניקוב (צילום: AP Photo/Michael Probst)

הבוקר הגיש שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב את כתב התפטרותו לנשיא זלנסקי, זאת לאחר שלזנסקי הודיע אתמול כי יערוך חילופי גברא במשרד ההגנה. השר רזניקוב תפס תפקיד משמעותי בהנהגה האוקראינית ב-19 חודשי המלחמה. פיטורו של רזניקוב מגיע על רקע שורה של פרשיות שחיתות במשרד ההגנה הרוסי, אף על פי שלא ידוע על קשר ישיר של רזניקוב לנאשמים בשחיתות. זלנסקי מינה את רוסטם אומרוב לתפקיד שר ההגנה החדש של אוקראינה. המינוי דורש הצבעה בפרלמנט שבקייב לפני שיוכל אומרוב להתחיל בתפקידו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!