דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

לוין דוחה את הצעת הפשרה; הנשיא: "הזדמנות נדירה, קורא לגלות אחריות"

שר המשפטים דחה את הצעת הפשרה של הנשיא: "היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים" | גנץ ימסור הצהרה הערב בנושא המתווה

שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שר המשפטים יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר המשפטים יריב לוין התראיין הבוקר (שלישי) ותקף את מתווה הפשרה שהודלף אמש. "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה", אמר לוין, "היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים".

בנוסף, שר המשפטים כינה את הפרסומים על המתווה "שמועות". לטענתו, "אין שינוי אצל ראש הממשלה בנושא של הרפורמה, זה נושא שהתחייבנו לו במשך זמן ארוך ובא לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים, הוא הכרחי כדי לייצר סוף סוף משילות – אני מקבל גיבוי מראש הממשלה. אני לא מכיר את ההצעה הזאת, להבנתי באופוזיציה לא מוכנים לשום דבר".

לוין טען כי אין הסכמות, כי אין שיח בין הצדדים: "הבעיה העיקרית היא לא חוסר היכולת להגיע להסכמה, אפשר להגיע להסכמות, הבעיה שבשביל להגיע להסכמות צריך לשבת ולדבר, ובאופוזיציה מסרבים עד עכשיו באופן עקבי לשבת ולדבר. בני גנץ אירח בביתו את אבו מאזן אבל לשבת איתי אפילו במשרדו הוא מסרב, וכתוצאה מכך אנחנו נמצאים במצב הנוכחי ללא איזושהי התקדמות ולכן בכל פעם רואים ספין אחר".

בעקבות הצעת הפשרה, הודיע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שייתן הצהרה הערב ב-20:00 בפתח כנס פעילים וראשי מטות של המפלגה, שיתקיים במרכז הכנסים והאירועים דרום השרון.

״ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה.

הרצוג הוסיף: "אני קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, להושיט יד, להתאמץ, לא לדחות, להתכנס לעשות כל מאמץ ולנסות להגיע להסכמה רחבה כדי שהמשבר הזה שעוסק בסוגיה של רפורמה משפטית ויחסים בין הרשויות השונות, רשויות השלטון השונות, יחלוף מן העולם ונוכל לחזור לויכוחים, עימותים ודיונים על כל הסוגיות האחרות שמעסיקות את החברה הישראלית – חלקן סוגיות ותיקות וחלקן סוגיות חדשות כמקובל בכל דמוקרטיה".

תגובת מפלגת הציונות הדתית למתווה: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק".

אתמול הודלפה הצעת פשרה של בית הנשיא בנושא הרפורמה המשפטית, שככל הנראה אושרה מראש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד עם זאת, בליכוד פרסמו הבהרה כי ״הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה״.

לפי המתווה, השינוי העיקרי יהיה מינוי שופטים רק ברוב של 7 חברים מתוך 9, בניגוד לרוב רגיל הנדרש כיום, מה שיקנה לקואליציה זכות וטו על כל מינוי. עוד נקבע כי החוק לביטול עילת הסבירות ירוכך בחקיקה מחודשת, לא יהיה שינוי בוועדה לבחירת שופטים, והחקיקה המשפטית תוקפא לשנה וחצי, דבר שאף יעוגן בחוק יסוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!