דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

סמוטריץ׳ לחיות בהפגנת הימין: ״אל תעזי לבטל חוקי יסוד, אין לאף אחד סמכות לעשות זאת״

אלפים הפגינו בירושלים כאות תמיכה ברפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, בהם גם שרים וח״כים | סמוטריץ' פנה לנשיאת בית המשפט העליון: "גם אם את חושבת שהתיקונים שגויים, לפסול חוק יסוד זו חריגה מסמכות" | דיסטל ליועמ"שית: "הקול שלך לא שווה סנטימטר יותר משלי"

תומכי הרפורמה המשפטית בהפגנת הימין בירושלים (צילום: אלקנה כהן)
תומכי הרפורמה המשפטית בהפגנת הימין בירושלים (צילום: אלקנה כהן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי בני אדם הגיעו הערב (חמישי) להפגנה בירושלים בעד הרפורמה המשפטית ונגד האפשרות שבג״ץ יפסוק כי ביטול עילת הסבירות מנוגד לחוק.

העצרת התקיימה מול בית המשפט העליון בירושלים, ימים ספורים לפני הדיון בבג"ץ בעתירות כנגד תיקון חוק יסוד השפיטה וביטול עילת הסבירות.

באירוע השתתפו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השרות אורית סטרוק וגלית דיסטרל אטבריאן, ח״כ בועז ביסמוט, הפרופסור לימור סמימיאן-דרש, הפרופסור אלישע האס, הד"ר קרן אסייג, עו"ד מיכאל דבורין ונוספים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני רוצה לפנות מכאן למי שיושבת בלשכה ממש מאחורינו, לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. גם אם את חושבת שהתיקונים שאנחנו מובילים במערכת המשפט הם שגויים, לפסול חוק יסוד זאת חריגה מסמכות וזאת פסילת הדמוקרטיה בישראל. אני קורא לך מכאן אל תעזי לפסול חוקי יסוד – האחריות היא עלייך. אני רוצה לחזק את ידידי ח"כ אוחנה על הדברים הנכונים שהיו חייבים להיאמר״.

״חוקים של הכנסת הם חוקים של העם, כל שכן חוקים שנכנסים תחת הקטגוריה של חוקי יסוד״, הוסיף סמוטריץ׳. ״לאף אחד אין סמכות לבטל את חוקי העם, להשתיק את העם, להשתיק את הקול שלכם. הצבעתם ימין ותקבלו ימין. כולנו חייבים לכם תודה רבה על התמיכה הרחבה, ואנחנו נמשיך לפעול למען מדינה יהודית ודמוקרטית, למען חיילי צה"ל היקרים שלנו, למען הארץ שלנו. עם ישראל חי".

השרה גלית דיסטל-אטבריאן: "אנחנו נמצאים הערב בפתחה של הפיכה משטרית. ההפיכה האמיתית של ההגמוניה במערכת המשפט. אנחנו רואים איך הם מחריבים פה מוסד אחרי מוסד. הם מחריבים את אחוות הלוחמים, מחריבים את על מה שבנינו יחד.. גלי בהרה מיארה אני רוצה שתדעי דבר אחד: הקול אחד שלך לא שווה סנטימטר אחד יותר משלי. אם את חושבת שתזרקי לפח את הקולות של 2.5 מיליון אזרחים, את טועה. אני רוצה להבטיח לכם דבר אחד, 64 חברי הקואליציה שהולכים בראש מורם אחרי ההנהגה של בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, לא נישבר לעולם. אנחנו נעמוד כאן עד שנביא חירות ודמוקרטיה של עם ישראל".

ח"כ בועז ביסמוט: "שמעתי מפה את הקריאות משליות וזה מחזיר אותי לערב הבחירות שעשינו את החטא הגדול – ניצחנו את הבחירות. אני רוצה להגיד לכם שאני יושב כאן היום בשם כולכם. אתם בחרתם בנו, נתתם לנו את הכוח. אנחנו מבקשים שוב את הכוח. נתניהו הושיט את ידו להידברות, אבל גנץ דחה אותה. כל צעד שהצענו נענינו בלא. האמת היא לפיד גנץ הם שפוטים של המחאה, הם מפחדים שהמחאה תופנה גם כלפיהם. תזכרו היטב: הרפורמה המשפטית היא הצהרת החירות שלנו. בעשורים האחרונים ראו חברי הכנסת כיצד אהרון ברק וממשיכיו מכרסמים בכנסת. הם מתייחסים לכנסת כמו למקום של פשע ולא כמקום של משילות. הערב באתי לומר לכם הכל גלוי וחשוף, למדנו היטב שמה שקובע זה זהות השופטים ולכן לא נוותר ונפעל למינוי וועדה מאוזנת. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים שמייצגים את כל חלקי העם".

את העצרת ארגן מטה תקומה 2023 יחד עם ארגוני ימין נוספים, שקראו לבג״ץ ״לא לחרוג מהאקטיביזם השיפוטי שהוא כל כך מייחס לעצמו. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית בג"ץ ידון בחוקי יסוד, אחרי שבמהלך שנים הסבירו לנו שכל המהפכה החוקתית של אהרון ברק מושתת על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

מפת החסימות:

  • רחוב אליעזר קפלן ורחוב זוסמן בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד שד׳ רבין.
  • שד׳ רבין בקטע בין רחוב לורך ועד רחוב רוטשילד.
  • רחוב הנשיא השישי בקטע בין צומת שערי משפט ועד שד׳ רבין.
  • רחוב רוטשילד בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.
  • רחוב עזה בקטע בין רחוב הזז ועד מטודלה.

עוד קודם לכן, ברל'ה קרומבי, מראשי מטה תקומה 2023 התייחס לדבריו כי במצב אידיאלי היה שמח לראות גם את גנץ ולפיד כחלק ממשלה רחבה שתאחה את הקרע בעם.

קרומבי כתב: "חברים יקרים, שלא נתבלבל: הציבור הישראלי יצא להצביע, ובחר ממשלת ימין של 64 מנדטים שביקשה ומבקשת להחזיר את הכוח וזכות ההכרעה לעם.

״חשוב שבית המשפט העליון יבין כי הציבור הישראלי רוצה לחיות בדמוקרטיה, וכי גם במקרה בו יש חוסר הסכמות, הן צריכות להתברר בקלפי או בשיח הציבורי ולא בועדה קרואה הלוקחת את הכוח מהאזרחים״.

לסיום הוסיף כי "טוב כי שינוי במעמדו של בית המשפט, וביחסיו עם הרשויות יעשה בהסכמה רחבה ככל האפשר בין כלל חלקי העם. כך אני מאמין. אך באותה נשימה אני מאמין כי לכנסת יש לגיטימציה מלאה לממש את המנדט בשמו נבחרה, וכי לבית המשפט העליון אין סמכות להדיח באופן ישיר או עקיף ראש ממשלה שנבחר על ידי העם. על זה אנחנו מפגינים היום. העם הוא הריבון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!