דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בהיקף 45 מיליון ש״ח: משרד הכלכלה פתח מסלולי סיוע להכשרת עובדים

המסלולים מיועדים להכשרת עובדים חדשים לשילובם במקום העבודה והן לעובדים וותיקים לשיפור יכולותיהם | התשלומים יועברו למעסיקים בשני תשלומים - 40% עם תחילת ההכשרה ו-60% בסיומו | שר הכלכלה ברקת: ״מענה לחלק מהאתגרים מולם ניצב שוק העבודה״

שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הכלכלה פתח היום (שני) מסלולי סיוע להכשרת עובדים במסגרת מינהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי, ובהיקף כולל של 45 מיליון שקלים. המסלולים מיועדים הן להכשרת עובדים חדשים ושילובם במקום העבודה, והן להכשרתם של עובדים קיימים ושיפור יכולותיהם המקצועיות.

המסלולים כוללים מסלול הכשרה בכיתה ומסלול הכשרה תוך כדי עבודה (On the Job Training). המסלול הראשון, הכיתתי מיועד למקצועות מוכרים המחייבים הכשרה בהתאם לתוכנית לימודים שאושרה על ידי רגולטור ממשלתי, או מקצועות שאינם מוכרים בכפוף להגשת תוכנית הכשרה המונה 100 שעות הכשרה לפחות ובכפוף לאישור המשרד. המעסיק יוכל להחליט האם להעביר את ההכשרה בעצמו או בשילוב עם מוסד הכשרה, וניתן יהיה לשלב בה גם עובדים קיימים ובתנאי שמספרם לא יעלה על 20% ממספר המשתתפים מטעם מבקש הסיוע.

סכום מענק ההכשרה יהיה תלוי במשך הקורס, טווח השכר המוצע לעובדים המקבלים את ההכשרה, והשתייכותם או אי השתייכותם לאוכלוסיות שהממשלה קבעה לגביהן יעדי תעסוקה. המענק ישולם בשני תשלומים – 40% עם תחילת ההכשרה ו-60% בסיומו, ובנוסף יקבל המעסיק מענק בגין השמה לאחר 6 חודשי העסקה של הבוגרים (בגין עובדים קיימים שעברו הכשרה לא יקבל המעסיק מענק השמה). כמו כן מעסיקים מובילים שבהכשרה שלהם ישתתפו לפחות עשרה אנשים יוכלו לקבל גם מענק בגין רכז הכשרה בסכום של עד 160 שקלים לשעה, בהתאם למספר שעות ההכשרה.

מסלול ההכשרה תוך כדי עבודה מיועד לעובדים חדשים בלבד, וניתן להגישו עבור כל מקצוע מבוקש למעט מקצועות בהם נדרשת תעודת רישוי או הסמכה (במקצועות אלו, ניתן לקבל במסגרת המסלול עובד בעל התעודה הנדרשת, ולהכשיר ולחנוך אותו במסגרת המסלול למטלות והמיומנויות הייחודיות לתפקיד אליו הוא מיועד). הכשרת העובד תתבצע באמצעות חונך או מספר חונכים ותתבסס על תכנית הכשרה וחניכה שלא תפחת מ-100 שעות.

המעסיק מחויב להעסיק את העובד במשרה מזכה לתקופה של שישה חודשים לפחות. סכום המענק נע בטווח של 18,000 – 10,000  שקלים לעובד להשתתפות במימון שכר העובד והחונך בתקופת ההכשרה. בגין שילוב אוכלוסיות שהממשלה קבעה לגביהן יעדי תעסוקה ניתן לקבל מענקים נוספים על סך 2,000-3,000 שקלים.

המענקים יחולקו על בסיס נוהל כל הקודם זוכה ועד לגמר התקציב, בדגש על מקצועות בפיריון גבוה.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "המשק הישראלי ניצב בשנים האחרונים בפני מגוון אתגרים בשוק העבודה, הן בשל השפעות הקורונה והן בשל אירועים מקומיים והבינלאומיים שונים ויהיה חייב לבצע התאמות משמעותיות בשנים הקרובות. לממשלה אחריות מרכזית הן בניתוח והגדרת יעדי התעסוקה, מקצועות העתידית ומאפייני העובדות והעובדים, הן ביצירת הכשרות מתאימות לעולם העבודה והמעסיקים והן ביצירת אתגרים בהם ייקחו חלק אוכלוסיות שעדיין נעדרות משוק העבודה, הפסד משמעותי למשק, למעסיקים ולעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!