דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.3°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 26.3°תל אביב
  • 25.0°חיפה
  • 26.8°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תרומת איברים ממנהלת התיכון שנפטרה הצילה את חייהם של ארבעה בני אדם

הגר מועלם, מנהלת שותפה בתיכון החברתי תל אביב-יפו ברשת דרור בתי חינוך וחברה בתנועת דרור ישראל, נפטרה בפתאומיות בשבוע שעבר בגיל 39 | היא היתה חתומה על כרטיס אדי, ומשפחתה החליטה לתרום את איבריה

הגר מועלם (צילום: אלבום פרטי)
הגר מועלם (צילום: אלבום פרטי)
אסף צבי

תרומת איברים של הגר מועלם, מנהלת התיכון בת ה-39 שנפטרה בשבוע שעבר, הצילה את חייהם של ארבעה בני אדם.

מועלם נפטרה בשלישי שעבר, לאחר שאיבדה את הכרתה בביתה עקב מפרצת מוחית, ואושפזה במרכז הרפואי שיבא במצב של מוות מוחי נשימתי. לאחר מותה, בני משפחתה החליטו לתרום את איבריה להצלת חיים. היא היתה חתומה על כרטיס אדי, המהווה הצהרה על נכונותו של אדם לתרום את איבריו במקרה אסון.

בזכות התרומה בוצעו ארבע השתלות איברים: שתי ראות הושתלו בבן 66 במרכז הרפואי בילינסון; כבד הושתל בבן 57 בבילינסון; כליה בבן 50 בהדסה; וכליה בבן 50 בבלינסון.

דנית שחר, מתאמת ההשתלות בבית החולים שיבא: "התרשמתי ממשפחה ערכית, אוהבת אדם, שהייתה מודעת היטב לחשיבות תרומת האיברים, כפי שבאה לביטוי גם בחתימה על כרטיס אדי".

מועלם היתה חברה בתנועת דרור ישראל, ועסקה בחינוך מנעוריה ולאורך כל חייה הבוגרים. היא החלה את דרכה כחניכה ומדריכה בקן רמתיים של תנועת הנוער העובד והלומד, וכקומונרית בקן נצרת עלית. לאחר הצבא היא מילאה שורה של תפקידים בתנועה: מדריכה ורכזת פעילות בצפון, רכזת מחוזות חיפה ותיכון, רכזת מעגל קהילה וסמינר ההדרכה 'מובילים'.

הגר מועלם (צילום: אלבום פרטי)
הגר מועלם (צילום: אלבום פרטי)

בהמשך ריכזה מועלם את שכבת חוות ההכשרה, שנת השרות של הנוער העובד והלומד, ואת פרק המשימה הלאומית בנח"ל. לאחר מכן ריכזה את פעילות בני המושבים ביישוב קדימה-צורן, ואת גרעין 'עודד' – שנת השירות של חטיבת בני המושבים. בארבע השנים האחרונות היא ריכזה את פעילות תנועת דרור ישראל במצפה רמון.

בקיץ האחרון נכנסה מועלם כמנהלת שותפה בתיכון החברתי תל אביב-יפו של רשת דרור בתי חינוך. היא נפטרה בפתאומיות שבועיים בלבד לאחר תחילת שנת הלימודים. "אנחנו המומים ומתקשים לעכל את לכתה של הגר", אמרו ברשת דרור בתי חינוך, "שולחים את תנחומינו למשפחה, ליואב בן זוגה, לחברים, לקיבוץ קבוצות ראשית ולתנועת דרור ישראל".

מועלם התגוררה בראשון לציון, והניחה אחריה בן זוג וילד בן 3. היא הובאה למנוחות ברביעי שעבר בבית העלמין נווה הדר בהוד השרון, בהשתתפות מאות חניכים, שותפים ובני משפחה.

בנוער העובד אמרו ש"בכל משימותיה בתנועה הדריכה וריכזה הגר אלפים רבים של חניכים וחניכות, הייתה מנהיגה ומדריכה ראשונה במעלה. אנו משתתפים בצער המשפחה, בצערו של קיבוץ 'ראשית' ושל כל שותפיה לאורך השנים. נזכור את הגר תמיד. תהיה נשמתה צרורה בצרור החיים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!