דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

התקשורת הזרה הגיעה לאזור הטבח בכפר עזה: ״יותר גרוע מה-11 בספטמבר״

צה"ל אפשר להיכנס ולצלם את ממדי האסון בקיבוץ שבו נרצחו עשרות, וכתבי רשתות התקשורת בעולם נחשפו לגופות הפזורות ולהיקף ההרס והשנאה שנותרו במקום, כשחלק מהמחבלים עוד לא חוסלו | האלוף איתי ורוב: ״זה לא שדה קרב. זה שדה מוות״

חיילים מוציאים גופות נרצחים מהטבח שביצעו מחבלי חמאס בכפר עזה (צילום: AP Photo/Erik Marmor)
חיילים מוציאים גופות נרצחים מהטבח שביצעו מחבלי חמאס בכפר עזה (צילום: AP Photo/Erik Marmor)

בדרך לקיבוץ כפר עזה, גופות של מחבלים מפוזרות בין מכוניות שרופות, קירות ודלתות של בתים, שעד לפני כמה ימים עמדו שלמים ומטופחים, כעת הרוסים ומפוייחים. שקיות גופות של תושבים שנרצחו ממתינות לזיהוי, ומספיקה נשימה אחת כדי להבין את משמעות המושג ״צחנת מוות״.

זה מה שחיכה לצה״ל ואנשי ההצלה לאחר מתקפת הפתע בה פתח חמאס מרצועת עזה, כשמספר הנרצחים עומד כבר על 1,200. "אתה רואה את התינוקות, האמהות, האבות בחדרי השינה שלהם ואיך המחבלים רצחו", אמר אתמול האלוף איתי ורוב, 39 שנים בצבא, שהוביל את הכוחות ששחררו את הקיבוץ מידי חמושים. הוא עמד בין ההריסות. "זה לא שדה קרב. זה שדה מוות".

צה״ל הוביל קבוצת עיתונאים, כולל כתב סוכנות הידיעות AP, לסיור במקום אתמול (שלישי), יום לאחר שהושגה השליטה על הקיבוץ בן 700 התושבים מידי כ-70 מחבלי הקומנדו של חמאס, כשמאות אחרים כבשו את הקיבוצים הסמוכים.

חלון אחד הבתים בכפר עזה מרוסס מקליעי המחבלים (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
חלון אחד הבתים בכפר עזה מרוסס מקליעי המחבלים (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

בחוץ פוזרו על הקרקע רימוני יד שלא התפוצצו. מרחק קצר משם מונח דגל חמאס מקומט בעפר ליד מצנח רחיפה, ששימש את החמושים לתקיפה האווירית. רוב הגופות כבר פונו, אבל כשהכתבים הגיעו עדיין נמצאו כמה שהיו פזורות, והועברו לשטח פתוח מול בית הכנסת של הקיבוץ.

השער שפעם הגן על התושבים נהרס כליל. בתוך הקיבוץ, דלתות של בתים רבים נעקרו מהמקום על ידי המחבלים או פוצצו באמצעות רימונים. בכל מקום  מכוניות שרופות עם חורי כדורים, מתחקות אחר שביל מוות אל חדרי שינה עם מזרונים מגואלים בדם.

גופות שפונו מכפר עזה לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס מרצועת עזה (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
גופות שפונו מכפר עזה לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס מרצועת עזה (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

אחד החיילים במקום, שפרש מהצבא לפני שמונה שנים, אמר שהסצנה לא דומה לשום דבר שראה אי פעם, אפילו במדינה שבה עימותים עם חמאס ואירועי טרור מתרחשים לעיתים קרובות. חייל אחר השווה את הטבח בכפר עזה ובכפרים סמוכים שבהם ביקר לסצנות שבהן חזה כשגר בניו יורק לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

"אני זוכר שעברתי את פיגועי הטרור במגדלי התאומים והתעוררתי לסיוט. בימים שלאחר מכן הכל השתנה", אמר. "שוב קורה אותו דבר. אבל זה אפילו יותר גרוע בגלל שאנחנו מדינה כל כך קטנה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!