דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
25.6°תל אביב
  • 24.2°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 25.7°חיפה
  • 25.6°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 31.6°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 24.7°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

תלמידי בתי ספר מקצועיים בצפון ייצרו מחסומים לממ"דים: "הצורך לעשות משהו מתחזק במצבים של אי-ודאות"

תלמידים מבתי הספר התיכוניים דרור גליל ברביד והתיכון החברתי חיפה התגייסו לייצור מחסומי עץ שמאפשרים לנעול את דלת הממ"ד במקרה הצורך: "כשהמחנך קרא לי קפצתי על ההזדמנות - גם לסייע וגם לראות את החברים שלא ראיתי מחופשת סוכות"

תלמידי דרור גליל עם המחסומים שייצרו לממ"דים (צילום: דרור בתי חינוך)
תלמידי דרור גליל עם המחסומים שייצרו לממ"דים (צילום: דרור בתי חינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תלמידים מבתי הספר התיכוניים דרור גליל ברביד והתיכון החברתי חיפה החלו ביומיים האחרונים לייצר מחסומים לממ"דים, במסגרת המגמות המקצועיות של בתי הספר. התלמידים ייצרו מאות מחסומים שמיועדים ליישובים על גבול הצפון.

"בעקבות האירועים האחרונים, עלה הצורך בנעילת הממ"דים מבפנים", אומר יואב לינסקין, תלמיד כיתה י"ב בתיכון החברתי חיפה. "מחנכים מבית הספר עיצבו ובנו מחסום לדלת הממ"ד", מספר שחר שגיא, תלמיד כיתה י"א בדרור גליל.

בתי הספר מייצרים מחסום מעץ שמיוצר באמצעות מכונה. הייצור לא היווה בעיה עבור התיכון החברתי בחיפה. "במגמה שלנו, 'יוצרות', יש מכונות וכלים שיכולים לבנות את המחסומים", אומר לינסקין."רק קנינו את העצים והתחלנו לעבוד".

בדרור גליל התמונה מעט שונה. "אין לנו בסדנת הייצור הדיגיטלי מכונות וכלים לייצור המחסומים. אנחנו לרוב עובדים באופן יותר דיגיטלי". אומר שגיא. "קיבלנו בתרומות את העצים והעזרים הנדרשים לייצר את המחסומים".

"המחסומים טובים לכל סוגי הדלתות התקניות של ממ"דים בארץ", מסביר שגיא. החניכים אף ייצרו סרטון שמסביר את אופן השימוש במחסום בדלתות שונות.

בתי הספר שייכים לרשת בתי הספר 'דרור בתי חינוך' שמפעילה בתי ספר מקצועיים תחת משרד העבודה. שני בתי הספר מקנים תעודת מקצוע בתחומי העיצוב הדיגיטלי. בניית המחסומים נעשתה בהתנדבות של התלמידים.

ברשת שמים דגש על מציאת פתרונות טכנולוגיים שימושיים לבעיות חברתיות. באתר של 'דרור גליל' נכתב: "בית ספר יהווה מרכז למידה, מחקר, פיתוח וייצור שמבוסס על חיבור בין טכנולוגיות מתקדמות וחשיבה חברתית מפותחת".

מחסומים לדלת הממ"ד שיוצרו בתיכון החברתי חיפה. "טובים לכל סוגי הדלתות התקניות של ממ"דים בארץ" (צילום: דרור בתי חינוך)
מחסומים לדלת הממ"ד שיוצרו בתיכון החברתי חיפה. "טובים לכל סוגי הדלתות התקניות של ממ"דים בארץ" (צילום: דרור בתי חינוך)

"הצורך שלי לעשות משהו מתחזק במצבים של אי-ודאות", אומר שגיא, כשנשאל על הסיבה להגיע לבית הספר ולהכין את המחסומים. "כשיובל המחנך שלי התקשר ושאל אם אני רוצה להגיע, קפצתי על ההזדמנות, כי מבחינתי זה גם לסייע למצב וגם לראות את החברים אחרי שלא ראיתי אותם מחופשת סוכות".

"זה יותר טוב מלא לעשות כלום", אומר ליבסקין. "המשפט הזה נכון בשני רבדים: ברובד הראשון של שינוי המציאות לטובה יותר, וגם ברובד הנפשי, זה יותר טוב לעשות משהו מאשר להישאר בבית ולהילחץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!