דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

המתנדב שמגיע לחיילים בשטח עם מקלחות ניידות: "הם כה שמחים, מרגיש שזו התרומה שלי למלחמה"

אריק כהן מרמות השבים שמע מחבר שיש חיילים שנמצאים כבר שבועיים בשטחי הכינוס | הוא הגיע אליהם עם המקלחת הניידת שלו, ושמח לראות את התגובות שלהם: "זה מה שאני יכול לעשות, וזה ממש משפר את התחושה של החיילים. זה כיף"

המקלחות בשטח (צילום: אלבום פרטי)
המקלחות בשטח. "ראינו שיש הרבה לוחמות, אז רצינו שהן יוכלו להתקלח בצורה שנוחה להן, עם תאים סגורים שניתן גם לנעול" (צילום: אלבום פרטי)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אריק כהן, בן 52 מרמות השבים בשרון, סיים את שירות המילואים שלו, וכשפרצה המלחמה, חשב איך יוכל לתרום ולהרים את המורל. הוא שמע מחבר שיש חיילים בשטח כבר כשבועיים. הוא נזכר במקלחת הניידת שיש לו במחסן ושימשה אותו בטיולים בטבע, הוציא אותה והגיע איתה לשטח.

"בהתחלה זה היה סתם עם איזה בד יוטה ירוק להסתתר מאחוריו. ואז ראינו שיש הרבה לוחמות, בעיקר של תותחנים וקרקל בשטח, אז רצינו שהן יוכלו להתקלח בצורה שנוחה להן, עם תאים סגורים שניתן גם לנעול". מקלחת השטח שודרגה, ובעזרת תמיכה של אנשים רבים, הוא כבר עם 3 נגררים של מקלחות.

חייל מתקלח במקלחת של כהן (צילום: אלבום פרטי)
חייל מתקלח במקלחת של כהן (צילום: אלבום פרטי)

"מג"דים, מ"פים ורס"רים שמעו עלינו, וחשבו שזה יכול לשפר את תנאי השירות של החיילים. הם יצרו איתנו קשר ובאנו לסייע להם".

עגלות המקלחת נגררות על ידי מתנדבים שנוהגים על מכוניות 4 על 4, וחוברים על הכביש לצבא. משם נכנסים איתו לשטח במקומות שאין בהם מים.

חוסר המוכנות למלחמה מגיע עד למקלחות, אבל כהן סלחני מאוד. "אני לא חושב שיש אף צבא בעולם שהיה עומד בלוגיסטיקה כל כך מסובכת בזמן כל כך קצר, ומביא בכל כך הרבה מקומות בשטח מקלחות לחיילים". לדעתו, אפשר גם בלי מקלחת, ובכל זאת הוא בוחר לשפר את המצב הקיים. "אנחנו עושים את זה בשביל לשפר את המורל של החיילים. הצבא יכול להסתדר מעולה גם בלעדיי וגם בלי המקלחות".

גם הלוחמות מקבלות פרטיות (צילום: אלבום פרטי)
גם הלוחמות מקבלות פרטיות (צילום: אלבום פרטי)

כמו הרבה יוזמות במלחמה, זה התחיל מאדם אחד, הופץ ברשתות החברתיות, ועם הזמן התגייסו עוד מתנדבים. "פרסמתי בכל מיני פורומים שאני מחפש נהגים עם מכוניות 4 על 4, וההיענות מטורפת. אנחנו הרבה פעמים מחזירים מגבות, ומספיק שאני מצייץ שיש לי 100 מגבות שצריכות כביסה – אנשים רבים מי יכבס את זה ויחזיר את זה עם ריח של סבון".

כהן הוא עוסק עצמאי, ובימים אלה הוא מקדיש את עצמו למקלחות ולהשגת מוצרי היגיינה לחיילים ולחיילות. "זה מה שאני יכול לעשות. בלילה אני שומר במושב. אם היה לי עוד רעיון, הייתי מממש גם אותו".

התגובות בשטח מדהימות. "מקבלים הרבה תודה. החיילים כאלה אסירי תודה אחרי מקלחת, שזה ממלא אותי בסיפוק. אני מרגיש שזו התרומה שלי למלחמה. כשהבנו שיש לוחמות, כתבתי בקבוצות שאני צריך היגיינה נשית, תחתונים, חזיות – ואנשים תרמו כמויות אדירות".

כהן אומר שעכשיו הוסיפו למקלחות גם מכונות תספורת וגילוח. "אנחנו לא יודעים לעשות גוונים וסלסול, אבל אפשר להתגלח ולהתקלח, וזה ממש משפר את התחושה של החיילים. זה כיף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!