דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בכירי מערכת הבריאות מחו בוועדת הכספים: "קיבלנו מהמדינה סכומים זניחים ביחס להוצאה"

מנהלי בתי חולים ובכירים במערכת הבריאות פירטו את פעילותם מפרוץ המלחמה, ודרשו תוספות תקציב כדי להמשיך לתת מענה לצורכי החירום | מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "המשרד נותן מענה מתקציבו לכל הצרכים, החשש שלנו הוא שנמצא את עצמנו ביום שאחרי ללא תקציב"

מסוק חיל האוויר נוחת בכניסה לסורוקה לטובת פינוי פצועים (צילום: פלאש90)
מסוק חיל האוויר נוחת בכניסה לסורוקה לטובת פינוי פצועים (צילום: פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"בתי החולים צריכים מאות מיליוני שקלים עבור הוצאות המלחמה, ותוכנית בריאות הנפש שהכין משרד הבריאות להתמודדות עם צורכי המלחמה תעלה מיליארדים", אמר היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בדיון בוועדת הכספים של הכנסת. "המשרד נותן מענה מתקציבו לכל הצרכים. החשש שלנו הוא שנמצא את עצמנו ביום שאחרי ללא תקציב. אנחנו מאמינים שתגבו אותנו בנושא זה". שר הבריאות אוריאל בוסו אמר בדיון: "אנחנו בכלל לא בדיון על חוסר התקצוב השגרתי של מערכת הבריאות. מדובר רק על צורכי חירום".

לדברי בר סימן טוב, משרד הבריאות "מדבר באופן שוטף" עם משרד האוצר כדי לפתור בעיות תקציביות. יעל אגמון, נציגת אגף התקציבים, ציינה בדיון שהועברו כבר כספים למשרד הבריאות לגיבוי צרכיו המיידיים, אך סייגה שכספים אלה נבעו מבקשה שהגיש משרד הבריאות לפני פרוץ המלחמה. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה: "אם הכסף הוסט לצורכי חירום, זה ייצור חוסר. צריך כסף חדש".

בר סימן טוב פירט את הוצאות מערכת הבריאות: "טיפלנו במספר חסר תקדים של פצועים, ובד ובד אנחנו נערכים להמשך המלחמה, שלא ידוע מה יהיה ההיקף שלה, בעוצמות רבות. בתי החולים קנו ציוד, התמגנו,  ומוכנים בכל רגע להוריד מטופלים לתת-קרקעי בלי לפגוע ברצף הטיפול. קופות החולים פרשו שירותים במהירות רבה כדי לתת מענה למפונים. הקופות עובדות יחד ועושות עבודה מרשימה. אנחנו דואגים לתת שירותי טיפות חלב ובריאות הנפש למפוני המלחמה. נוסף על כך, אף אחד לא יודע כמה זמן נהיה במצב הזה, ולכן צריך לוודא ששירותי השגרה ימשיכו. אנשים צריכים לא רק דיאליזה ורדיותרפיה, אלא גם ניתוחים שחיכו להם".

ארז לוי, מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים כללית, הרחיב על הצרכים הכלכליים של קופות החולים, שהיו כולן בגרעונות תקציביים בפרוץ המלחמה. "אנחנו מעריכים שתגובתנו למלחמה תעלה לנו כחצי מיליארד שקלים, אבל לא יודעים בדיוק. הפעלת שירותי החירום עולה כסף. איפה שתיכנסו למלון תראו נציג של משרד הבריאות ונציג של כללית. כשמקימים מרפאה בים המלח יש עלויות, מרחיבים את שירותי אשפוז הבית, תרופות עד הבית, קולטים מעל 1,000 פצועים בסורוקה, ממגנים חדרי מיגון, לכל זה יש עלויות. ואני בכלל לא מדבר על ירידה בהכנסות כתוצאה מביטול פעילות אלקטיבית. צריך תקציב להעסקה של צוותים, למיגון, צוותי בריאות הנפש במשמרות נוספות, שולחים צוותים מבתי חולים לים המלח ולאילת. לכל זה יש עלויות".

על צורכי בתי החולים אמר פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה: "אנחנו מתמקדים בטיפול בפצועים, ברכש ובמיגון ובהיערכות לחירום. הוצאנו כבר 60 מיליון שקלים על התארגנות למלחמה, לקחנו הלוואה ממה שאין לנו כי אנחנו מאמינים שיש קודם לפעול. קיבלנו מהמדינה בינתיים סכומים זניחים ביחס להוצאה. אנחנו צריכים גיבוי תקציבי כדי לא להיתקע מול ספקים כבר בחודש הבא".

בר סימן טוב אמר: "יש מסה אדירה של פצועים שצריכים שיקום, ויהיו עוד, ולא נרצה שהמענה עבורם יהיה על חשבון מטופלים אחרים. צריך גם הרבה מאוד מיטות טיפול נמרץ". על בתי החולים אמר: "לא יכול להיות שאין מסגרת תקציבית או חוסר ודאות כלכלית עבור אותם המוסדות שנותנים את המענה הלאומי. נכנסנו למלחמה כשיש משבר בבריאות הנפש, אבל אנחנו נבנה את המערכת מחדש. אלה לא רק מילים ריקות, אנחנו גם נצליח. מוודאים עכשיו שכל מי שצריך טיפול יקבל, אם שמעתם על מי שלא קיבל טיפול, שיעביר לנו. זה אתגר לאומי ונעמוד בו. במשרד הבריאות הכינו תוכנית לחיזוק מערכת בריאות הנפש בעקבות המלחמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!