דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

נתניהו: "הרחבת הפעולה הקרקעית לא מתנגשת ביעד החזרת החטופים"

במסיבת עיתונאים ראשונה מאז פתיחת המלחמה אמר שהוא מנוע מלפרט את הצעדים שנעשים על מנת לשחרר הצעדים, ושנכון לעכשיו אין מתח בין היעד הזה לבין יעדי המבצע | על התנהלות העורף: "נכניס יד לכיס, כמו שעשינו בקורונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום: דנה קופל/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום: דנה קופל/POOL)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"זהו השלב השני של המלחמה שמטרותיו ברורות: השמדת יכולות חמאס והחזרת החטופים הביתה" אמר הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח מסיבת עיתונאים ראשונה. "המהלך הקרקעי יסייע לנו בהשבת החטופים" הוסיף ראש הממשלה.

בתגובה לשאלה על המתח בין יעדי המלחמה, השבת השבויים והשמדת חמאס, אמר ראש הממשלה: "המתח יכול להיווצר, בלי לפרט מאחר ואני מנוע, במקרה הזה לא היה מתח. השיקול שלנו לעבור לשלב השני להרחבת הפעולה הקרקעית לא מתנגש בשום צורה עם הרצון להחזיר את החטופים". הוא הוסיף שהוא מנוע מלפרט את המודיעין והשיקולים שמובילים אותו. "אנחנו עוסקים בזה לא כמשימה צדדית, זה חלק אינטגרלי ממטרות המלחמה. אבל אנחנו מנועים מלפרט את כל הדברים שאנחנו עושים ונעשה כדי להשיג מטרה זו".

על מקומה של איראן אמר שהיא מגבה את מכונת הלוחמה של החמאס אבל אין לו מידע על כך שהם היו מעורבים ישירות בתכנון המתקפה של ה-7 באוקטובר.

על ההתנהלות הכלכלית בזמן המבצע אמר: "נכניס את היד לכיס ונעזור לעסקים, למפונים, לאזרחי ישראל, אחר כך זה יסתדר. כמו שעשינו בקורונה.

ביחס לשאלות על חלקו במחדל, חזר נתניהו על אמירותיו שהנושא ייבדק לאחר המלחמה, וגם הוא יעמוד בפני שאלות קשות. בתגובה לשאלה על המקום של המחלוקת סביב הרפורמה המשפטית בהורדת המוכנות הביטחונית של ישראל ענה נתניהו שהרפורמה לא על הפרק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום: דנה קופל/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום: דנה קופל/POOL)

"קיבלנו את ההחלטה על הרחבת הפעילות הקרקעית פה אחד. עשינו את זה באופן מושכל. הלוחמים יודעים שהעם מאחוריהם. צה"ל מאוחד ונכון להילחם בעוז ובעוצמה. לוחמינו מצטרפים לשרשרת גיבורי ישראל, שנמשכת למעלה מ-3000 שנה. להביס את האויב הרצחני ולהבטיח את קיומנו בעצמנו.

"פגשתי את משפחות החטופים, הורים שכולים, ליבי נשבר. חזרתי ואמרתי שבכל שלב נמצה כל אפשרות להחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים. חטיפתם היא פשע נגד האנושות. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, ועושה הכל כדי להמנע מפגיעה בבלתי מעורבים. אני קורא לאזרחים בעזה לעבור דרומה. הציניות של האויב לא יודעת גבול. יש רגעים בהם אומה ניצבת בפני שתי אפשרויות: להיות או לחדול, ואין לי ספק איך הוא יסתיים. אנחנו נהיה ואנחנו ננצח.

אנחנו בתחילת הדרך. המלחמה בתוככי הרצועה תהיה קשה וארוכה. זו מלחמת העצמאות השנייה שלנו.אנחנו עומדים איתנים, מלוכדים מאי פעם, בטוחים. זו משימת חיינו, זו משימת חיי."

שר הביטחון יואב גלנט פנה למשפחות השכולות ולמשפחות החטופים: "אין רגע שאינני חושב עליכם. אין רגע שאינני לוקח בחשבון את הנושא הזה. ביממה האחרונה עברנו שלב. העוצמה של האש שניטחה על האויב הרעידה את האדמה ברצועת עזה, והיא שונה מכל מה שחווה החמאס מאז היווסדו. כוחות צה"ל מתמרנים ופוגעים בחמאס מעל ומתחת לאדמה. חמאס סופג מהלומות קשות שלא ידע כמותם.

על הלוחמה בצפון אמר: "צה"ל ערוך בכל הגזרות. אין לנו עניין להרחיב את המלחמה, אבל אנחנו ערוכים. חיל האוויר משקיע חלק קטן מכוחו בעזה וערוך לכל משימה נוספת אחרת".

על סוגית החטופים אמר: "אנחנו מתמודדים עם ארגון רצחני, ולכן אל נשלה את עצמנו. הם לא מחפשים פתרונות הומניטריים. הם רוצים להסיר מעצמם את לחץ המלחמה. ככל שיגבר הלחץ הצבאי, ככל שתגבר עוצמת האש, כך גדל הסיכוי להביא אותו למצב שבו יסכים להגיע לפתרונות".

השר בני גנץ: "אנחנו פועלים בכל הזירות כדי שאויבנו בכל החזיתות יבינו את המסר. אנחנו עושים כל מאמץ להחזיר את השבויים והנעדרים הביתה. זו חובתנו המוסרית כיהודים וכמדינה, כהנהגה. המהלך הקרקעי יכול לקדם אותם להשבתם הביתה של החטופים. אין אמצעי שלא ננקוט בו להשיב את החטופים. אנחנו נדאג שהם ישלמו את המחיר. רוצחי וחוטפי הילדים הם בני מוות.

"אני רוצה להודות לידידותינו בעולם על שעמדו לצדנו, אבל חשוב שהעולם ידע: אין שעון חול מדיני. נעשה מה שנדרש. זה רוע מוחלט מול צדק מוחלט, והצדק חייב לנצח, ואני יודע שהוא ינצח. כל ראשי זרועות הביטחון ואנשיהם, יש לי אמון מוחלט בהם שלמרות המשא הכבד שעל כתפיהם, הם יביאו את הניצחון. כולנו – ההנהגה והחברה הישראלית מאחוריהם. נלחם איפה שצריך ומתי שצריך. לא נצא רק מחוזקים יותר, אלא גם מאוחדים יותר. אין מהלך מנצח, אלא תהליך שבו ננצח. תהליך שהישגיו המבצעיים ייקחו זמן רב. נזכור שעוצמתנו תלויה בכוחנו ובאחדותנו. כשעם ישראל מאוחד, אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!