דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מאיר גבאי שכל את בתו ב-7 באוקטובר, וחיסל מחבל בפיגוע הדקירה בירושלים

מור גבאי נרצחה בשדרות על ידי מחבלי חמאס | אביה מאיר התפנה לירושלים, ושם החל לעבוד כפקח, תפקיד שמילא גם בשדרות | הבוקר היה חלק מהכוח שניטרל את המחבל בפיגוע הדקירה ליד הרכבת הקלה בעיר

מאיר גבאי (צילום: עיריית ירושלים)
מאיר גבאי (צילום: עיריית ירושלים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאיר גבאי, פקח בעיריית ירושלים, היה חלק מהכוח שניטרל את המחבל בפיגוע הדקירה שאירע ברכבת הקלה בירושלים אתמול (שני). הוא שכל את בתו מור בת ה-30 במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. היא נרצחה כשחזרה לביתה בשדרות מבילוי עם חברים בקיבוץ זיקים. היא נכנסה למחסה כששמעה אזעקה, אולם כשביקשה לחזור למכוניתה נורתה ישירות על ידי מחבלי חמאס. מכריה מעידים עליה שהייתה צעירה פעילה מאוד חברתית, ששירתה בצה"ל ובמשטרה, ועסקה בהפקת אירועים.

"כשישבתי שבעה, הבנתי עד כמה מור היא הילדה של כולם, וכמה כולם כואבים את הכאב של המשפחה. המון אנשים הגיעו לנחם, אנשים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מיהם. אני עדיין לא מעכל את המצב ואני מרגיש שאני עדיין לא על הקרקע. בימים הראשונים, רק רציתי להיות עם עצמי, להתמודד עם החוויה הקשה של איבוד הילדה והשבר הקשה ביותר של חיי, כמו גם עם כל התופת שהתרחשה בתחנת המשטרה בשדרות, שאנחנו גרים ממש בסמיכות אליה".

מור גבאי ז"ל. "המון אנשים הגיעו לנחם, אנשים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מיהם" (צילום: אלבום פרטי)
מור גבאי ז"ל. "המון אנשים הגיעו לנחם, אנשים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מיהם" (צילום: אלבום פרטי)

גבאי עבד כפקח בעיריית שדרות. אחרי אירועי 7 באוקטובר, התפנה מביתו לירושלים. "התחלתי טיפולים באמצעות מרכז חוסן. אני חייב לציין את פועלה של עיריית ירושלים, ובמיוחד את העובד הסוציאלי יהודה אהרונסון, שמסייע לנו, שותף גם לכאבנו ומלווה אותנו".

למרות הקושי והכאב, החליט גבאי, בעקבות שיחותיו עם אהרונסון ואנשי מקצוע נוספים בעיריית ירושלים, שברצונו להתגייס לעבודה כפקח בעיריית ירושלים, בדומה לתפקיד שמילא בעיר שדרות, כדי לתמוך ולתת יד לאוכלוסיית העיר בתקופה זו. ראש העיר משה ליאון, שהגיע במסגרת סיוריו למלון שמתארח בו גבאי, פגש אותו ונענה לבקשתו. גבאי ניפגש עם ראש אגף האכיפה והשיטור בעיריית ירושלים, קיבל את הציוד הנדרש, והחל את עבודתו כפקח ירושלמי לכל דבר ימים ספורים אחר כך.

"כששמעתי את מאיר מספר על בתו האהובה שנרצחה ביום הארור ההוא, לבי נכמר וחשתי עצב עצום", אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון. "כשהבנתי שהוא רוצה לעבוד כפקח בעיריית ירושלים בזמן שהייתו בעיר, לא יכולתי להישאר אדיש ופעלתי באופן מיידי להגשמת רצונו. כולי תקווה שהדבר יסייע לו בהתמודדות עם האובדן ולו במעט. תפקידנו בימים אלו להיות ערבים זה לזה, לסייע לכל מי שצריך עזרה ובכל מה שנדרש. אנחנו בעיריית ירושלים פועלים לסייע ולהקל על כל תושבי הדרום והצפון בזמן שהותם בבירה. נמשיך לתמוך, לתת ולהעניק להם חיבוק ירושלמי חם ואוהב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!