דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

רב בא"ח הנח"ל זומן לבירור אחרי אמירה שערורייתית: "בלי ההרוגים, זה החודש המשמח בחיי"

סרן עמיחי פרידמן תועד בסרטון אומר: "עם ישראל עלה קומה. כל הארץ שלנו, כולל עזה, כולל לבנון. כל הארץ המובטחת" | דובר צה"ל: "לא נאפשר שיח פסול, הקצין זומן לבירור אצל מפקדיו והוא יטופל בהתאם"

רב בא"ח הנח"ל, סרן עמיחי פרידמן  (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
רב בא"ח הנח"ל, סרן עמיחי פרידמן (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רב בא"ח הנח"ל, סרן עמיחי פרידמן, זומן היום (ראשון) לבירור בצה"ל בגין אמירות פסולות. סרטון ברשתות החברתיות שהגיע למיליוני צפיות מציג את דברי פרידמן על מדים כשהוא אומר "כשאני מזיז את ההרוגים, השבויים, הפצועים – זה אולי החודש הכי משמח בחיי". בהמשך אמר: "עם ישראל עלה קומה. כל הארץ שלנו, כולל עזה, כולל לבנון. כל הארץ המובטחת".

התיעוד ברשת לנאומו הופיע לכל המאוחר ב-1 בנובמבר, אך ציוץ של העיתונאי דיוויד שין עם הקלטה נוספת מדבריו, זוכה למליוני צפיות ברשת טוויטר ולתגובות אנטי ישראליות.

מדובר צה"ל נמסר: "התנהלות הקצין העולה מהתיעוד אינה עומדת בקנה אחד עם ערכי ופקודות הצבא. הקצין זומן לבירור אצל מפקדיו והוא יטופל בהתאם. צה״ל לא יאפשר שיח פסול מסוג זה בין שורותיו – בשגרה או בלחימה".

החלטת הקבינט בפרוץ המלחמה לגבי מטרתה הוגדרה כך: "להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג'יהאד האסלמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות". העמדה הישראלית הרשמית מכחישה כל כוונה לבצע רצח המוני באזרחים, ונשענת על ההסתתרות של חמאס בתוך אוכלוסייה אזרחית כעילה לביצוע תקיפות מהם נפגעים גם אזרחים.

תיאורים אחרים וחריפים בהרבה של מטרות המלחמה בעזה מידי פוליטיקאים, גורמי תקשורת ואנשי הסברה, משמשים גורמים אנטי ישראלים כדי לטעון שישראל מבצעת רצח-עם בעזה ופשעי מלחמה אחרים, עם או בלי תכנית סדורה לעקור את הפלסטינים וליישב במקומם יהודים.

ערוץ 14, המזוהה עם תומכי הממשלה הנוכחית, מסתמך על סך ההרוגים בעזה לפי פרסומי חמאס, תוך שינוי התווית ל"טרוריסטים" המיוחס לכלל ההרוגים, כולל ילדים.

עד כה, הודלף מסמך של משרד המודיעין הקורא לבצע טרנספר של תושבי עזה. חבר הכנסת נסים ואטורי (הליכוד) כתב ב-X (טוויטר לשעבר): "לא להשאיר שם ילד. לגרש את כל הנותרים בסוף, שלא תהיה להם תקומה". חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) כתבה "שהמפלצות העזתיות יטוסו אל הגדר הדרומית וינוסו לתוך שטח מצרים. או שימותו. ושימותו ברע. ועזה צריכה להימחק". חברת הכנסת טלי גוטליב "הליכוד" כתבה "אין לרחם. לשטח ולרסק את עזה".

שר המורשת עמיחי אליהו (הציונות הדתית) אמר הבוקר בראיון בתחנת הרדיו "קול ברמה" כי "אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה" וכשנשאל האם להטיל פצצת אטום על עזה השיב "זו אחת האפשרויות".

דבריו הובילו לקריאה לפטר אותו באופן מיידי, על ידי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד), ארגוני מחאה ופעילים פוליטיים ברשתות החברתיות, הן בשל תוכן דבריו והן בשל ההד הציבורי השלילי שהם מייצרים לישראל.

ראש הממשלה נתניהו בנימין (הליכוד) לא פיטר את השר אליהו, אך הודיע כי השר אליהו מסולק מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה – סנקציה שלא קיימת בתקנון הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!