דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.4°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.7°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.2°אילת
  • 31.1°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 30 רקטות נורו מלבנון לקריות, עכו ונהריה; צה״ל איתר משגרים במתחם תנועת נוער ברצועה

אלוף פיקוד הדרום קיים הערכת מצב בעומק הרצועה | לוחמת מג"ב, סמ"ש רוס אלישבע רוז איידה נרצחה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. המחבל נוטרל | מתחילת המלחמה: 1,400 חללים ונרצחים ישראלים, 240 נחטפו לרצועת עזה

  • אלוף פיקוד מרכז, תמיר פינקלשטיין בסיור ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    אלוף פיקוד מרכז, תמיר פינקלשטיין בסיור ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילי צה"ל בפעילות בתוך רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעילות בתוך רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • משגרי רקטות שאותרו במתחם תנועת נוער של חמאס ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
    משגרי רקטות שאותרו במתחם תנועת נוער של חמאס ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
  • רקטות נורות מרצועת עזה לעבר ישראל (צילום: Majdi Fathi/NurPhoto)
    רקטות נורות מרצועת עזה לעבר ישראל (צילום: Majdi Fathi/NurPhoto)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-31 למלחמה: הלחימה ברצועת עזה נמשכת, כוחות צה"ל כיתרו את העיר. הרמטכ"ל אמר הערב בבסיס חיל האוויר ש"אנחנו יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון".

לוחמת מג"ב (סמ"ש) רוס אלישבע רוז איידה לובין, נרצחה הבוקר (שני) בפיגוע דקירה סמוך לשער הפרחים בירושלים. לובין, בת 20, תושבת הקיבוץ סעד בעוטף עזה הייתה לוחמת בודדה שעלתה בגפה לארץ מארצות הברית.

צה״ל ממשיך בתקיפות נרחבות, ממקד את האש בצפון הרצועה, ומהדק את הטבעת על העיר עזה. דובר צה״ל אישר כי הכוחות משלימים את ההיערכות האחרונה לקראת כיתור העיר, כשבמקביל נמשכות תקיפות אוויריות מאסיביות לכל אורך הרצועה. הפנטגון הודיע שצוללת גרעינית של ארה"ב הגיעה למזרח התיכון.

צה"ל הודיע הבוקר על נפילתו של סמ"ר שחר כהן מבטח מכרמיאל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

75 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה

צבא ארה״ב מאשר: הצוללת הגרעינית ״אוהיו״ הגיעה למזרח התיכון

הפנטגון הודיע כי צוללת גרעינית שלו הגיעה היום לאזור שנתון לפיקוחו של פיקוד המרכז האמריקני – כלומר אזור המזרח התיכון. בהודעה החריגה צוין כי מדובר בצוללת מסדרת "אוהיו" – הצוללות הגדולות ביותר בצי האמריקני, שחלקן (14 מתוך 18 בסך הכול) נושאות עמן טילי "טריידנט" בליסטיים ומשמשות כחלק ממערך ההרתעה הגרעיני של ארצות הברית, בעוד ארבע נוספות נושאות עמן טילי שיוט מדגם "טומהוק"

דיווח: צה״ל משתמש בפצצות חודרות בונקר בתקיפות הלילה ברצועה

בשעה האחרונה חיל האוויר הישראלי משתמש בפצצות כבדות משקל שחודרות אל התת קרקע במטרה לפגוע בתווך התת קרקעי של חמאס.

מלך ירדן: "חיל האוויר של הממלכה הטיל סיוע רפואי בעזה"

מלך ירדן, עבדאללה השני אישר בחשבון ה-X שלו כי חיל האוויר של מדינתו הטיל בחצות סיוע רפואי דחוף לבית החולים שדה הירדני בעזה: "זו חובתנו לסייע לאחינו ואחיותינו שנפצעו במלחמה בעזה. תמיד נהיה שם בשביל אחינו הפלסטינים".

דובר צה"ל: הפסקנו את התקיפות ברצועה כדי לאפשר מעבר אזרחים דרומה

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר לרשת CNN כי ישראל הפסיקה לתקוף במשך שעות רבות בצפון עזה כדי לאפשר מעבר בטוח של אזרחים דרומה.

"אתמול והיום, במשך שעות רבות ולאחר הודעה מוקדמת והתראה, הקלנו, הפסקנו את הירי באזורים מסוימים בצפון עזה, האזור שנמצא במוקד הלחימה, וקראנו לפלסטינים לנוע דרומה"

דיווח אמריקאי: ארה״ב שלחה יותר מ-17 אלף חיילים לאזור מתחילת המלחמה

רשת פוקס ניוז האמריקאית דיווחה כי צבא ארה"ב שלח או הפנה לפחות 17,350 מאנשיו למזרח התיכון מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. לפחות 1,200 חיילים נפרסו בעמדות. בנוסף לכך, שתי נושאות המטוסים שנשלחו לאזור – USS ג'רלד פורד ו-USS אייזנהאואר – נושאות כ-6,000 לוחמים וחיילים כל אחת. הצוללת ״אוהיו״ שנכנסה גם היא למזרח הים התיכון מונה כ-200 אנשי צוות.

הותר לפרסום: לוחם צה״ל נהרג בקרבות בצפון רצועת עזה

דובר צה״ל התיר לפרסם כי סמ״ר שחר כהן מבטח, בן 22, מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 (עוצבת ׳עקבות הברזל׳) נפל אתמול (ראשון) בקרב בצפון רצועת עזה.

חודש הירי לעוטף עזה: צבע אדום בנחל עוז, כפר עזה, נתיב העשרה ובמטווח של ניר עם

צה"ל עצר את הצעירה הפלסטינית עהד תמימי, שכתבה למתנחלים באינסטגרם: "נשחט אתכם, נשתה את דמכם"

כוחות צה"ל עצרו את עהד תמימי (22) מנבי סאלח שבדרום השומרון, שפרסמה בחשבון אינסטגרם איומי רצח למתנחלים ביהודה ושומרון. תמימי כתבה בשבוע שעבר: "המסר שלנו לעדרי המתנחלים מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג'נין אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את הגוגולות שלכם". לפני חמש שנים הורשעה תמימי בתקיפת קצין וחייל צה"ל וריצתה עונש מאסר.

צה"ל השתלט על מוצב חמאס ותקף 450 מטרות אוויריות, חוסלו מפקדים בארגון הטרור

כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לארגון הטרור חמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים – כך הודיע דובר צה"ל.

נוסף לכך, במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור.

במסגרת פעולות חיסול מחבלי ארגון הטרור חמאס, מטוסי קרב של צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס ביניהם ג׳מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור חמאס. בשנת 1993 ביצע ג'מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה.

כמו כן חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

המשטרה: עד כה זוהו 834 אזרחים שנרצחו במלחמה

מהמשטרה נמסר כי 834 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה על ידי המשטרה, בפעילות המשותפת עם צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה. עד כה הועברו לקבורה 736 מהחללים.

דיווח ראשוני: חשד לפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, המחבל נוטרל

מד"א: שני פצועים קשה בפיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים

מד"א: צעירה כבת 20 במצב קשה וגבר כבן 20 במצב קל בפיגוע דקירה ליד תחנת משטרה בעיר העתיקה בירושלים , המחבל נוטרל

"עדכון לפיגוע סמוך לשער הפרחים: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים, 2 פצועים בהם: צעירה כבת 20 במצב קשה וגבר כבן 20 במצב קל, עם פציעות חודרות בגופם. המחבל נוטרל וחוסל".

מפקד פיקוד הדרום קיים הערכת מצב בשטח רצועת עזה

צה"ל חשף שמוקדם יותר היום, קיים מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב שעסקה בין היתר בסוגיית המנהור וחשיפת הפירים בשטח הרצועה. בהערכת המצב השתתף גם קצין ההנדסה הראשי, תא"ל עידו מזרחי.

אגף המודיעין חושף: אלה בכירי חמאס שמנהלים את הטרור ברצועה, ובכלל לא נמצאים בה

אגף המודיעין בצה"ל: "באיראן, קטר, לבנון ותורכיה, יושבים בכירי הנהגת החוץ של חמאס. הרחק מהקרבות, הם מנהלים תקציבים, מכווינים פעילי טרור ואפילו מסיתים את דעת הקהל העולמית. בזמן שחמאס מונע מתושבי עזה להתפנות ולהגן על עצמם, הם בכלל לא ברצועה – ועדיין, מעורבים בהחלטות ומאפשרים את פעילותו של ארגון הטרור".

בכירי חמאס שמנהלים את הטרור ברצועה ולא נמצאים בה (צילום: דובר צה"ל)
בכירי חמאס שמנהלים את הטרור ברצועה ולא נמצאים בה (צילום: דובר צה"ל)

ממשלת צרפת: 30 בעלי אזרחות צרפתית נהרגו במתקפת חמאס, 40 נעדרים

אזעקות ביישובי עוטף עזה

דובר צה"ל בערבית לתושבי הרצועה: "נאפשר לכם לנוע דרומה, נצלו זאת"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה והפציר בהם להתפנות דרומה: "צה"ל יאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לוואדי עזה".

צה"ל ושב"כ עצרו הלילה 38 מבוקשים ביהודה ושומרון, מתוכם 5 מחבלי חמאס

צה"ל ושב"כ עצרו הלילה 38 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מתוכם חמישה מחבלים המשתייכים לחמאס. במהלך המבצע נאטמו שלושה בתי דפוס בחברון ובכפר קילקיס ששימשו את חמאס להדפסת חומרי הסתה.

ראש ממשלת תאילנד: קיבלנו תמונות בהן נראים בני ערובה תאילנדים בחיים

דיווח בגרדיאן: ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, אמר לכלי תקשורת מקומיים כי ראש שירותי הביטחון עדכן אותו בנוגע לתמונות בהן נראים בני ערובה תאילנדים בשבי חמאס. לדברי סרטה, מהתמונות היה ברור כי הם נמצאים בחיים.

 

עיריית קריית שמונה: "קוראים לכל מי שנשאר בעיר, לצאת באופן מיידי"

עיריית קריית שמונה: "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני וירי המטחים הגובר על קריית שמונה, אנו קוראים לכל מי שנשאר בעיר, לצאת מקריית שמונה באופן מיידי. המעוניינים בפינוי לבתי מלון מתבקשים להתקשר לחמ"ל הפינוי של משרד התיירות בין השעות 08:00 בבוקר עד 22:00 בלילה למספר 03-6394980. מדגישים! כי מי שמעוניין בפינוי לבית מלון פונה אך ורק למשרד התיירות בטלפון שפורסם בפוסט! אין צורך ליצור קשר עם מוקד 106 לצורך פינוי לבית מלון. יוצאים מהעיר ומצילים חיים! נעבור את זה יחד!"

ראש ממשלת בולגריה בפגישה עם נתניהו: "צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב: "אנחנו כאן כדי להביע את תמיכתנו החזקה בישראל ואזרחיה. אנחנו יודעים שאלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה. כולנו היינו המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך. זה חשוב מאוד שכל בני הערובה ישוחררו בהקדם האפשרי. ולכל הפחות, יש לאפשר לקהילה הבינלאומית ולצלב האדום גישה מידית אליהם. נדהמנו לראות את המתקפות שהרגו את האנשים האלה כאן בישראל".

"אנו רוצים לומר שצריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו, כיוון שזה לא יכול להמשיך כך", הוסיף דנקוב. "בו בזמן, זה החודש השני של המלחמה הזו ואנו מודאגים ממה שקורה ברצועת עזה. אנחנו יודעים שיש לכם את מלוא הזכות להגן על עצמכם במסגרת החוק ההומניטרי הבינלאומי והחוק הבינלאומי אך חשוב גם לאפשר סיוע הומניטרי בלי שזה ינוצל לרעה על ידי האנשים שם. ושוב, אני רוצה להביע את תמיכתי המלאה בישראל ובעם שלכם".

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "ראש הממשלה ברוך הבא. תודה לך שהגעת לפה ואתה עומד לצד ישראל בישראל. תמיכתך חשובה מאוד. אנחנו מעריכים את התמיכה של כל העם הבולגרי".

"אם הציוויליזציה לא תנצח – תנצח הברבריות. זה מה שאנו רואים במאה ה-21. זה לא רק המאבק שלנו, זה גם המאבק שלכם – ואני חושב שאתה מבין זאת היטב".

אזעקות בעוטף עזה

האפיפיור: "מגנה את התפשטות ההפגנות האנטישמיות באירופה"

האפיפיור פרנסיסקוס נפגש היום (שני) עם נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט, שהעביר לו מכתב רשמי ממשפחות החטופים והנעדרים.

במכתב ביקשו המשפחות מהאפיפיור: "הפעל את השפעתך על מדינות העולם בכדי להוביל לשחרור מיידי של החטופים והנעדרים. תדרוש את כניסת הצלב האדום למתן טיפול רפואי מציל חיים לחטופים בעזה".

האפיפיור אמר לרב גולדשמידט: "שמח על הקשר החזק שלנו עם הקהילות היהודיות. הארץ הקדושה (ישראל) שוב מותקפת באלימות ובשנאה קטלנית, אני מגנה אותה, ומגנה בתוקף גם את התפשטות ההפגנות האנטישמיות ברחבי יבשת אירופה. לא בנשק, לא בטרור ולא במלחמה נגיע אל השלום".

דובר צה"ל: חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש

דובר צה"ל: אתמול (ראשון) נחנך חמ״ל התצפיות החדש שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים, זאת כחודש לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס. במסגרת אירועי ה-7 באוקטובר, תצפיתניות ובלונאי המוצב ביצעו את משימתם לצד כוחות צה״ל נוספים אשר לחמו קרב קשה, על מנת להגן על הגזרה. החמ״ל החדש שנבנה נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414 אשר אמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה למלא את משימתן.

מדברי מפקד גדוד 414, סגן-אלוף אופיר: ״סיפורו של חמ״ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב. נרכין ראש לזכר הנופלות והנופלים, נחבק ונחזק את המשפחות היקרות שהן חלק בלתי נפרד מגדוד 414 מעתה ועד עולם״. מדברי מפקדת בחמ״ל נחל עוז, סמל א׳: ״נחל עוז זה הבית. כל מי שהיה שם אי פעם יעיד. נחל עוז זה חמ״ל עם אופי מיוחד, שישאר גם אם המיקום שלנו כרגע השתנה. הקמנו חמ״ל חדש ברעים, אבל הרוח שלנו היא עדיין הרוח של נחל עוז, ואנחנו נמשיך להלחם עבור המדינה, לזכרן של חברותינו והבית שהקמנו מחדש״.

שר החוץ האיראני: "ארה"ב דיברו איתנו על הפסקת אש בעזה"

 

רויטרס: שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, אמר כי "האמריקנים שלחו לנו הודעות בשלושת הימים האחרונים שאמרו שהם מבקשים הפסקת אש".

האוכלוסייה האזרחית בעזה ממשיכה לנוע דרומה במסדרון שפתח צה"ל

בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באיזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.

משרד הבריאות בעזה: 10,022 פלסטינים נהרגו עד כה

משרד הבריאות בעזה דיווח כי לפחות 10,022 פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה ולפחות 25 אלף פלסטינים נפצעו וכ-2,300 נוספים מוגדרים כנעדרים.

בכנסת החל מהלך להדחת ח״כ אימאן חטיב מרע״ם

חברי הכנסת אושר שקלים וחנוך מיליביצקי החלו להחתים חברי כנסת על מכתב הקורא להדחתה.

חוסל בכיר בחמאס ששילח חלק מהמחבלים לעוטף ב-7 באוקטובר

מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה״ל.

תעודת זהות של ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח (גרפיקה: דובר צה"ל)
תעודת זהות של ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח (גרפיקה: דובר צה"ל)

ראש הממשלה נתניהו מכנס כעת את כל השגרירים המוצבים בישראל

אזעקות באשדוד ולכיש

הירי לאשדוד; צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, בשלב זה לא דווח על נפגעים

משטרת ישראל מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור אשדוד. שוטרי תחנת אשדוד סורקים כעת אחר זירות נפילה בעקבות ירי רקטי .
בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

מתה מפצעיה לוחמת מג"ב שנפצעה הבוקר בפיגוע בירושלים

משטרת ישראל ומשמר הגבול הודיעו על נפילתה של לוחמת מג״ב סמל-שני (סמ"ש) רוס אלישבע רוז איידה לובין, שנפלה הבוקר בפיגוע בתחנת ׳שלם׳ בירושלים.

הלוחמת, סמ״ש רוס אלישבע רוז איידה לובין ושני לוחמים נוספים שהו בפעילות מבצעית לאבטחת תחנת שלם. במהלך הפעילות הגיח המחבל (16, עיסוואה) דקר את הלוחמת אנושות ולוחם נוסף שנפצע באורח קל. לוחם שלישי שהיה עימם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו.

כתוצאה מהפיגוע סמ״ש רוס אלישבע רוז איידה לובין נפגעה באורח אנוש ופונתה לבית החולים ׳הדסה עין כרם׳. לאחר מאמצים רבים להצלת חייה, נאלצו הרופאים המטפלים לקבוע את מותה.

אזעקות בצפון

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בגליל, ביישובים מלכיה ואביבים הסמוכים לגבול לבנון.

צה"ל תוקף בירי ארטילרי בדרום לבנון בעקבות הירי לעבר מוצבים

אזעקה בכיסופים

אזעקות בנהריה, עכו ובקריות

הירי לצפון: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

דיווח בלבנון : ירי ארטילרי ישראלי נרחב לדרום לבנון

דיווח פלסטיני: כוחות מיוחדים של צה"ל חיסלו שלושה מחבלים בכירים בטול כרם

דיווח באל-מיאדין: חמאס שיגר 15 רקטות מלבנון לשטח ישראל

הירי לצפון: 30 רקטות שוגרו מלבנון לשטח ישראל, צה"ל מגיב בירי ארטילרי

חמאס לבנון לקח אחריות על המטח האחרון ליישובי הצפון. מצה"ל נמסר כי זוהו כ-30 שיגורים וכי הצבא תוקף בתגובה בירי ארטילרי.

2 פיצוצים נשמעו בגוש דן: "מדובר בנפילות בים"

לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים ברחבי מחוז ת"א. המשטרה: "מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח".

שני פעילים בכירים בחמאס חוסלו בטול כרם: "אחראים על עשרות פיגועי ירי"

בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה״ל בעיר טול כרם שבחטיבת מנשה חוסלו ארבעה מחבלים שאחראים על ביצוע עשרות פיגועי ירי, ותכנון פיגועים נוספים.

  • מבין ארבעת המחבלים שחוסלו, שני בכירי התשתית:
    ג׳האד שחאדה, בן 24, תושב מ.פ טול כרם, פעיל טרור מרכזי אשר עמד בראש התשתית.
  • עז אדין עווד, בן 28, תושב מ.פ טול כרם, פעיל טרור מבכירי התשתית.

במהלך החודשים האחרונים אותרה על ידי שב״כ תשתית טרור אשר התבססה במחנה הפליטים טול כרם והייתה אחראית לביצוע עשרות פיגועי ירי בגזרה לעבר יעדים ישראלים.

התשתית פעלה בהנחיה ובמימון של מאכוונים מרצועת עזה ומחו״ל מטעם ארגון הטרור חמאס וארגונים נוספים, בתוך כך קיבלו מאות אלפי שקלים לטובת הנעת פעילות טרור.

 

צבע אדום בחולית וסופה

לוחמי צה״ל איתרו עשרות רקטות מוכנות לשיגור במתחם תנועת נוער בעזה

במהלך פעילות לאיתור תשתיות טרור וטיהור המרחב של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נמצאו בורות שיגור לרקטות סמוך למסגד והשמידו אותם. בנוסף, במהלך מספר פעילויות נמצאו על ידי הלוחמים ביממה החולפת למעלה מ-50 רקטות מוכנות לשיגור אל עבר ישראל, בתוך מתחם של תנועת נוער בצפון הרצועה.

נתניהו ל-80 שגרירי מדינות בישראל: ״נביס את חמאס ונציע לאזרחים בעזה עתיד אמיתי״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בקריה בת"א עם כ-80 שגרירי מדינות בישראל. השגרירים הביעו את תמיכתם בישראל וציינו כי יפעלו, כל אחד במדינתו, שמה שקרה כאן ב-7 באוקטובר לעולם לא יישכח.

ראש הממשלה נתניהו לשגרירים: ״מה שאנחנו רואים זה מאבק רחב יותר בין ציוויליזציה לברבריות. את הברבריות מוביל ציר טרור המובל על ידי איראן, והוא כולל את חיזבאללה, חמאס, החות'ים ועושי דבריהם האחרים. הם רוצים להחזיר את המזרח התיכון ואת העולם כולו לתקופה חשוכה. אירופה תהיה הבאה בתור ואף אחד לא יהיה בטוח. לא מדובר במאבק מקומי, זהו מאבק גלובלי. הצורך הגדול ביותר הוא להביס את הציר הזה.

אנחנו עכשיו נלחמים את המלחמה הזאת נגד חמאס בעזה. אין תחליף לניצחון. אנחנו נביס את חמאס. נציע לאזרחים בעזה ולכל עמי המזרח התיכון עתיד אמיתי, עתיד של הבטחה ותקווה. אך לשם כך, אנחנו מוכרחים לנצח. יש לנו את הרצון ויש לנו את הכוח להשיג את זה. אנחנו ננצח. אנחנו מאמינים שכל כוחות הציוויליזציה צריכים לתמוך בנו במאמץ הזה, משום שהמאבק הזה הוא המאבק שלכם, והניצחון שלנו הוא הניצחון שלכם".

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר ביישוב שתולה שבגליל העליון.

צה״ל החל לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

גלנט: ״המכונה הצה״לית עובדת במלוא העוצמה, שילוב האוויר והיבשה מרעיד את רצועת עזה״

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר דיון לאישור תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה. שר הביטחון אמר בסיום הדיון: "סיימתי כעת אישורי תוכניות נוספים לכוחות צה"ל ברצועת עזה. הפעולה של צה״ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה״.

״המאמצים האלה מביאים להישגים בלתי רגילים, לפגיעה במחבלים וגם בדרג של מפקדי השדה. רק ביממה האחרונה נהרגו מג"דים ומ"פים, חלק מהם כאלה שחיסלנו לפני יום ויומיים והחליפו אותם אחרים, וגם הם מחוסלים״.

״המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה. יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח, מובילים קדימה, מביאים להישגים ומנהיגים את הכוחות״.

הרמטכ״ל בבסיס חיל האוויר: ״יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון״

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום (שני) בטייסת F-35 (ה"אדיר") והתייחס לחודש הלחימה מאז מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר: "אנחנו חודש כבר במלחמה, פוגעים מאוד מאוד קשה בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאזורים אחרים״. הוא שלח מסר מאיים לכל מדינות האזור שמאיימות לפתוח חזית מול ישראל: "הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון״.

דובר צה״ל: ״פוגעים קשות במחבלי חמאס בעזה ומנתקים אותם מהנהגת הטרור״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי התייחס הערב ליממה ה-31 למלחמה, ואמר כי ״הלחימה בעומק רצועת עזה נמשכת, אנחנו פועלים בכל הגזרות, כפי שאמר הרמטכ״ל, ומסוגלים להגיע לכל נקודה שתפגע באויבינו. מחבלי חמאס נפגעים קשות בשטח ובכך מתנתקים מההנהגה, נמשיך לעשות זאת. מסרנו הודעה למשפחות 240 חטופים ו-348 חללי צה״ל שנפלו מאז פרוץ הלחימה״.

החות'ים בתימן הודיעו ששיגרו כלי טיס בלתי מאוישים לעבר ישראל

צה"ל: השמדנו אמצעים טכנולוגיים ועמדות שיגור של חיזבאללה

מטוסי קרב של צה״ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי – כך הודיע דובר צה"K.

בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות נשמעו בדפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב ושניר.

צה"ל: ההתרעות בגליל העליון היו התרעות שווא

בצפון, אזרח ישראלי נהרג מירי נ"ט של חיזבאללה, שככל הנראה שוגר מגבול לבנון לעבר מוצב צה"ל באזור קיבוץ יפתח. 12 רקטות נפלו ביממה האחרונה בשטח קרית שמונה ובשטחים פתוחים בעיר. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לרכוש. בתוך כך, בשל פגיעה בעמודי חשמל, במספר מקומות ברחבי העיר החלו שיבושים באספקת החשמל.

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב במזרח התיכון הודיע שהצוללת הגרעינית "אוהיו" נכנסה לתחום אחריותו. כלי השיט נחשב לדגם הגדול ביותר של צוללות בצי האמריקני שמונע באנרגיה גרעינית.

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, לפחות 1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-240 נחטפו לרצועת עזה. מספר חללי צה״ל מאז החל התמרון הקרקעי עומד על 31.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!