דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
26.9°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 26.5°באר שבע
  • 34.9°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.4°צפת
  • 27.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מטח רקטות נורה על המרכז והדרום; נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שדרש מהצלב האדום לפעול לשחרור החטופים | בצפון יורט כלי טיס של חיזבאללה | צפונית לירושלים, נוטרלה מחבלת שההתקרבה ללוחמי משמר הגבול כשהיא עטופה בדגל חמאס | מתחילת המלחמה: 1,400 חללים ונרצחים ישראלים, 240 נחטפו לרצועת עזה

  • אלוף פיקוד מרכז, תמיר פינקלשטיין בסיור ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    אלוף פיקוד מרכז, תמיר פינקלשטיין בסיור ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה״ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה״ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה״ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-32 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב היום (שלישי) שוב שלא תהיה הפסקת אש בלי השבת החטופים מרצועת עזה. נתניהו הוסיף שדרש מהצלב האדום לפעול לשחרור החטופים.

מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, אמר שלראשונה בעשרות השנים האחרונות, "צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר, בליבת הטרור. זו מלחמה מורכבת וקשה, לצערי יש בה גם מחירים".

במהלך היום נמשכת הלחימה בעומק רצועת עזה, וצה״ל אישר כי לוחמים מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים.

במקביל, מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף הכוחות הקרקעיים, ובגזרה אחרת הותקפו מטרות גם מהים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בטיסה מקטר: ראש ממשלת הולנד מארק רוטה נחת בישראל

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, נחת בישראל לפני זמן קצר בטיסה ישירה מקטר.

צה"ל תקף מהאוויר מטרות של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים שממוקמים בהם אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום.

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

רקטה פגעה בבית בסביון; אין נפגעים

דיווחים על נפילות רקטות בראשון לציון, יהוד וסביון

אזעקה נוספת במרכז

אזעקות בגוש דן

אזעקות בשפלה, בשרון, באשדוד ובעוטף עזה

דובר צה"ל: מתחילת המלחמה חיסלנו 14 אלף מטרות טרור

לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים שניסו לברוח למנהרה

לוחמי צה"ל מחטיבת נח"ל זיהו חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד, ובעזרת סיוע אווירי חיסלו את החולייה בעת שיצאו מהמסגד לעבר תוואי מנהרה.

מחבלי חמאס ירו טילי נ"ט על כוח צה"ל מכמה נקודות, בהן בית חולים בסביבתם. מסוק קרב ליווה את הלוחמים לחילוץ והשמיד את מקורות הירי.

במהלך פשיטה על בית ספר ששימש כבסיס לשיגורים ולפעילות טרור, לוחמי חטיבה 401 חיסלו מחבלים ומצאו בורות שיגור רקטות ואמצעי לחימה רבים בשטח בית הספר. נוסף על כך, הושמדו עמדות שיגור מרגמות וטילי נ"ט.

נתניהו: דרשתי מהצלב האדום לפעול לשחרור החטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר על התחייבותו שלא תהיה הפסקת אש בלי השבת כל החטופים מרצועת עזה.

6 רקטות ששוגרו לגוש דן נחתו בים; לא הופעלו אזעקות

צה"ל חשף פירי מנהרות ליד פארק שעשועים ומחסן אמל"ח ליד אוניברסיטה

במסגרת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, הוביל צוות הקרב של חטיבת הצנחנים מבצע ממוקד בצפון רצועת עזה, במהלכו הושלמה ההשתלטות על המרחב בצפון הרצועה.

במהלך המבצע, חשפו לוחמי הצנחנים פיר של מנהרה תת קרקעית בצמוד לפארק שעשועים. הפיר הושמד על ידי הכוחות. נוסף על כך, בשיתוף עם כוחות שריון מצוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 נמצאו פיר תת קרקעי ומחסן אמצעי לחימה בסמוך לאוניברסיטה אזרחית, ובו חומרים כימיים, קלאצ׳ים, RPG, מטעני כלימגור ועוד.

יישומון פיקוד העורף עלול לא לעבוד באייפונים למשך כמה שעות

דובר צה"ל עידכן שייתכן שלא יתקבלו התרעות ביישומון פיקוד העורף למשתמשי אייפון, לצורך שדרוג יזום של היישומון, עד שיוכלו להוריד את הגרסה החדשה מחנות האפליקציות.

לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף, והמחשב האישי, שניתן להפוך לאמצעי התרעה על ידי בחירת מיקום בפורטל החירום הלאומי.

בעת אירוע אמת, ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם.

השר בני גנץ: "אני אומר כאן לקהילה הבינלאומית – אף מקום שמתחבאים בו רוצחי ילדים לא יהיה חסין"

"לפני חודש – הופתענו. ואז קמנו, נלחמנו, בלמנו, התאחדנו", אמר השר בני גנץ. "כל כך הרבה גיבורים, כל כך הרבה מתגייסים, כל כך הרבה ישראלים קמו מהאסון – כדי להגן על הארץ הזו. מקרבות הצלה בבארי ואופקים, אנחנו תוקפים עכשיו בעומק רצועת עזה. אויבינו חשבו שישברו אותנו – אך הם איחדו אותנו. במלאות 30 יום, אנחנו נלחמים ומתאבלים. בונים מצבות ליקירינו, וקיר ברזל מול אויבינו.

"עם שלם נושא את הדאגה ומחבק מעל 200 משפחות שבנותיהן ובניהן בשבי.
אני מבטיח – נעשה הכל כדי להביא אותם הביתה – בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר. לא נוותר על הסיכוי להחזיר אף אחת ואף אחד.

"אנחנו מודים לכל ידידנו בעולם על הגיבוי, ובראשם לארה"ב שלא רק מגבה במילים – אלא גם במעשים. לא נשכח זאת. בצד זאת, אני אומר כאן לקהילה הבינלאומית – אין מקום שבו מתחבאים רוצחי ילדים שיהיה חסין. קיראו גם אתם לתושבי עזה לנוע למחסות בדרום, להישמע להודעות צה"ל ולא לכלוא את עצמם במלכודות המוות של החמאס.

"אנחנו במלחמה רב זירתית. המוקד הוא עזה – אך אנחנו נלחמים בהגנה ובהתקפה גם בצפון וגם במקומות אחרים. אנחנו תוקפים בעומק האויבים. מי שחושב שאנחנו מנהלים משוואות – כדאי שילמד את לוח הכפל. אני מבטיח גם לתושבי הצפון, תוכלו לגור בבתיכם בביטחון ובתקווה. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה. גם אם ייקח זמן – זהו צו קיומנו.

"המלחמה הזו אינה דומה לשום דבר שחווינו בעבר – אנחנו נדרשים להילחם בעומק השטח מול אויב שהופך בתי חולים ובתי ספר – לחמ"לים ומחסני אמל"ח. לאויב שמולנו אין צלם אנוש – והופך ילדים ונשים למגן אנושי.

"אני מבין וכואב את כל הקשיים: של המפונים, של בעלי העסקים, וכמובן של משפחות החטופים והנעדרים, המשפחות שאיבדו את יקיריהן ואלו שמתמודדים עם פציעות בגוף ובנפש. החברה הישראלית עומדת בגבורה במבחן הבגרות שלה.

"אני מבקש להגיד לכל חלקי החברה – יהיה זמן להפגנות, לדיונים, לתחקירים – על הכל. כעת הזמן להילחם ולנצח – רק זה.

"החברה הישראלית – מעוררת השראה בעוצמתה. מרמת הקהילות, הרשויות המקומיות והחברות שמתגייסות כאיש אחד. חובתנו כמדינה להיות הגב שלהם, ולתמוך בהם היום, וגם בימים שיבואו אחרי המערכה. אנחנו רואים חרדים שמתגייסים לשרת ומסייעים לרוחב כל הגזרה. ערבים שמתנדבים ומצילים את חיי אחיהם היהודים, ולהפך. דתיים וחילונים שיוצאים לקרב ולסיוע בעורף. דרוזים, שברית החיים שלהם איתנו רק מתהדקת עם הקושי. יריבים פוליטיים עומדים זה לצד זה ואומרים – כולנו עם אחד, כולנו חברה אחת חזקה.
חשוב שנזכור זאת בעתיד, בימים טובים.

"אזרחי ישראל, אנחנו אמנם בעיצומה של המלחמה, אבל כבר היום חשוב לדבר גם מה יקרה ביום שאחרי, גם אצלנו בבית. אחרי שנעצור, וזה יקח זמן רב – נצדיע ונכאב את לכתם של רבים וגיבורים כל כך. אחרי המלחמה הזו – ישראל תישאר מצולקת ומאוחדת. את צלקות המלחמה שיישארו על גופו של כל אזרח ישראלי, נהפוך לאותות גבורה. את הזיכרונות הכואבים, נהפוך ללקחים וצו – לזכור שכולנו ביחד – ברע, אך גם בטוב.
בעזרת השם – אנחנו עוד נראה את הימים האחרים. ונראה אותם יותר מהר מאשר אנו משערים".

תושבי הצפון הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים

תושבים בשניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח ומלכיה הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים.

חסימות כבישים:
– צומת מצודות (גיבור) לכיוון צפון
– צומת נחל קדש (ליד מרכז מסחרי צומת כ"ח) – לכיוון מערב
– צומת הכניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
– צומת הכניסה הדרומי לבית הלל לכיוון צפון
– מעיינות הבניאס לכיוון מערב
– כפר סאלד לכיוון צפון
– צומת להבות הבשן לכיוון צפון
– רמות נפתלי לכיוון צפון
– צומת מלכיה לכיוון צפון
– צומת מרגליות לכיוון מערב

מטח לאשדוד ולסביבתה; כל הרקטות יורטו

כ-20 רקטות נורו מלבנון על יישובי הצפון; צה"ל מגיב בירי ארטילרי

אזעקה בצפון הגולן ובגליל העליון

אלוף פיקוד הדרום: "צה"ל נלחם בלב עזה, השבת החטופים היא מצפן עבורנו"

מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, אמר: "לראשונה בעשרות השנים האחרונות, צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר, בליבת הטרור. זו מלחמה מורכבת וקשה, לצערי יש בה גם מחירים".
"מדי יום ושעה הכוחות הורגים מחבלים, חושפים מנהרות, משמידים אמצעי לחימה וממשיכים וחותרים קדימה אל ריכוזי האויב. אנחנו ממשיכים בכל הכוח במטרה לנצח את ארגון החמאס המתועב. את רוח הקרב שלנו אנחנו שואפים ומקבלים מעוצמתו של עם ישראל. לא נעצור, לא ננוח ולא נשקוט עד שנעמוד במשימתנו – עד לניצחון".
האלוף פינקלמן התייחס לחטופים שנמצאים בעזה: "הם לנגד עינינו כל העת. השבתם היא מצפן עבורנו".

‏דיווח פלסטיני: מנהיג חמאס הנייה הגיע לטורקיה וייפגש עם נשיא טורקיה ארדואן

חודש למלחמה; המפכ"ל ללוחמי משמר הגבול: "משטרת ישראל הגיעה מוכנה וערוכה לאירוע"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ערך היום ביקור במשמר הגבול. במהלך הביקור סקרו סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול בפני המפכ"ל את הפעילות של לוחמי מג"ב מהיחידות השונות בבלימת המתקפה שאירעה ב-7 באוקטובר בדרום הארץ ואת הפעילות בשאר הגזרות לשמירה על ביטחון האזרחים.

הביקור החל בטקס התייחדות עם 59 חללי משטרת ישראל ובהם 17 חללי החיל ממלחמת חרבות ברזל. מפכ"ל המשטרה שבתאי "השוטרים ולוחמי משמר הגבול היו הראשונים להגיב ונלחמו בגבורה ובעוז מול אלפי מחבלים נתעבים במטרה לעצור את המתקפה הרצחנית ולהציל חיים. למעלה מ-600 מחבלים חוסלו ע״י כוחות משטרת ישראל בכל הגזרות. החתירה למגע, אומץ הלב, התעוזה והגבורה של השוטרים, השוטרות, לוחמי ולוחמות מג״ב מנעה טבח גדול יותר של אזרחים חפים מפשע. מתקפת הטרור הרצחנית לא תרפה את ידינו , ננצח במלחמה ונביס את אויבינו".

בהתייחסות לפעילות של לוחמי משמר הגבול בבלימת המתקפה אמר המפכ"ל: "בשעות הבוקר המוקדמות שוטרי התחנות, לוחמי מג"ב ולוחמי הימ"מ הם שבלמו את המתקפה. אם לא משטרת ישראל ומשמר הגבול היו אלפים נוספים של הרוגים".

המועצה הלאומית לפוסט טראומה למנכ"ל משרד הבריאות: "הצפייה בסרט הזוועות עלולה לפגוע בצופה"

תושב מזרח י-ם נעצר בבני ברק לאחר שכתב ברשת כי בכוונתו להיות שהיד

צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שזוהתה בגבול לבנון בטרם חדרה לשטח ישראל.

כמו כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה, אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון.

כלי טיס של חיזבאללה יורט בגבול לבנון; מחבלים ירו על מוצב בגליל המערבי

אזעקות נוספות בעוטף עזה

אזעקות נוספות בעוטף עזה.

צבע אדום בעוטף

צבע אדום בעוטף עזה

טיל נ"ט נורה לעבר מרחב שומרה בגליל המערבי, כוחות צה"ל משיבים אש

ארגון הבריאות העולמי: יותר מ-160 עובדי שירותי בריאות נהרגו ברצועת עזה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיש תלונה במשטרה לאחר שקיבל איום על חייו

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיש תלונה במשטרה לאחר שקיבל על חייו מגולש ברשת חברתית שצייץ: "ליברמן מוזמן להיכנס למיגונית, הרימון עליי". שירות הביטחון הכללי עודכן בפרטים.

צבע אדום במפלסים

השגריר אלון רוט-שניר מונה לתפקיד מרכז המאמץ הדיפלומטי לשחרור החטופים

השגריר אלון רוט-שניר מונה ע"י שר החוץ אלי כהן להיות מרכז המאמץ הדיפלומטי הבינ"ל לשחרור החטופים המוחזקים בידי מחבלי החמאס בעזה. רוט-שניר ירכז את פעילות משרד החוץ, בארץ ובעולם, בשיתוף עם גורמי המערכת הישראלית העוסקים בנושא.

צה״ל תקף חוליית מחבלים בלבנון שניסתה לשגר נ״ט לאזור שתולה

טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב שתולה. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדה של ארגון הטרור חיזבאללה, על מנת להסיר איום.

יו״ר המחנה הממלכתי גנץ יישא דברים לציבור בשעה 18:30

חבר הקבינט המצומצם, יו״ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 18:30.

גלנט: ״סינוואר חרץ את גורלה של עזה, אם נסראללה יעשה טעות גורלה של לבנון ייחרץ״

שר הביטחון יואב גלנט השתתף הבוקר בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון בלשכתו בקריה. השר גלנט סקר בפני חברי הכנסת את התקדמות כוחות צה״ל לחיסול מחבלי חמאס והשמדת תשתיות הארגון, המתמקדת כעת בעיר עזה. גלנט אמר בין היתר כי ״יחיא סינוואר עשה טעות בעזה וחרץ את גורלו של חמאס ואת גורלה של עזה. אם נסראללה יעשה טעות, הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

אזעקות באזור אשקלון

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר באזור התעשייה הדרומי שבעיר אשקלון.

834 ישראלים שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס זוהו עד כה

המשטרה מעדכנת: 834 חללים אזרחים (שאינם חיילים) זוהו עד היום בתחנת ריכוז חללים במחנה שורה. 736 מהחללים הועברו לקבורה. יצויין כי לוחמי יחידת 360 ממשיכים בפעילות בישובי הדרום ובמחנה שורה לשמירה על כבוד הנרצחים הקדושים.

חשש לאירוע בטחוני בגליל העליון, השוהים באזור מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים

התראה לאירוע בטחוני: השוהים במעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, כפר יובל, מטולה, מרגליות ורמות נפתלי מתבקשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. התנועה בכבישים באזור רכס רמים אסורה ומסוכנת.

הכבישים החסומים:
– צומת מצודות (גיבור) לכיוון צפון
– צומת נחל קדש (ליד מרכז מסחרי צומת כ"ח) – לכיוון מערב
– צומת הכניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
– צומת הכניסה הדרומי לבית הלל לכיוון צפון
– מעיינות הבניאס לכיוון מערב
– כפר סאלד לכיוון צפון
– רמות נפתלי לכיוון צפון
– צומת מלכיה לכיוון צפון
– צומת מרגליות לכיוון מערב

בני גנץ: "הרצח של פול קסלר, מלוס אנג׳לס הוא נורת אזהרה שחייבת להדהד בכל העולם"

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״הרצח הנורא של פול קסלר, יהודי אמריקאי מלוס אנג׳לס הוא נורת אזהרה שחייבת להדהד בכל העולם.
‏האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס שהביאה לטבח הנורא ב7.10 היא לא בעיה רק של ישראל, ועל העולם החופשי כולו להתאחד נגדה ולהילחם בה.

‏אני פונה למנהיגי העולם – השמיעו קול חד וברור נגד הטרור והאנטישמיות. עמדו בצד הנכון של ההיסטוריה.״

ביה״ח ברזילי: טיפלנו ביממה האחרונה ב-44 לוחמי צה״ל שנפצעו ברצועת עזה, מהם 2 במצב בינוני

44 פצועים הגיעו ביממה האחרונה לבית החולים ברזילי באשקלון מהקרבות ברצועת עזה, 2 במצב בינוני, היתר קל.

לוחמי צה״ל השתלטו על מעוז צבאי נוסף של חמאס בצפון רצועת עזה

לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים.

מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החוליה והכווינו את התקיפה. בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה. צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות.

כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים.

בנוסף, מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלים של חמאס, שהתבצרו בתוך מבנה בסמוך לבית החולים אל-קודס וממנו תכננו לבצע מתקפה לעבר כוח צה״ל. הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים, היא הובילה לפיצוצי משנה משמעותיים שהעידו על הימצאות מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בסביבה אזרחית.

דיווח פלסטיני: "חיל האוויר תוקף מטרות בחאן יונס"

צבע אדום בעוטף

משטרת לוס אנג'לס: יהודי נהרג מחבלה בראש לאחר שהותקף על ידי מפגין פרו-פלסטיני

לפי משטרת לוס אנג'לס ההרוג, פול קסלר בן 65, נפטר לאחר שספג מכה בראש ממגאפון על ידי מפגין פרו פלסטיני, בהפגנה שהתרחשה בתחילת השבוע.

הסהר האדום הפלסטיני: ישראל תוקפת סמוך לבית החולים אל קודס בעזה

לפי דיווח ב-CNN, הסהר האדום טוען כי "ישראל תקפה באמצעות שני טילים כ-50 מטרים משער בית החולים".

נתניהו בראיון ל-ABC: "לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים"

ראש הממשלה נתניהו התראיין הלילה לרשת ABC, בראיון ראשון לתקשורת האמריקאי מתחילת הלחימה. "לא תהיה הספקת אש כללית בעזה ללא שחרור החטופים" אמר נתניהו אך הדגיש כי "ייתכנו הפוגות טקטיות, בהתאם לנסיבות כגון שחרור חטופים, אספקת סיוע הומניטרי, אך לא הפסקת אש כוללת"

מזכ"ל האו"ם: "הצורך בהפסקת אש הומניטרית נעשה דחוף"

בציוץ ברשת X (לשעבר טוויטר) כתב מזכ"ל האו"ם אנטוניו גורטש כי "הצורך בהפסקת אש הומניטרית נעשה דחוף, בכל שעה. על שני הצדדים לסכסוך והקהילה הבינלאומית לקחת אחריות ולהפסביק את הסבל הבלתי אנושי ולהרחיב את הסיוע ההומניטרי".

בציוץ מוקדם יותר היום הביע גורטש זעזוע ממתקפת החמאס בשביעי באוקטובר וקרא לעמוד נגד אנטישמיות הגואה ברחבי העולם

דיווח פלסטיני: צה"ל יורה פצצות תאורה ופועל בסביבת בית החולים שיפא

ניסיון פיגוע דקירה סוכל במחסום קלנדיה צפונית לירושלים. מחבלת הגיעה עטופה בדגל חמאס למחסום, סירבה להשמע להוראות המאבטחים ונוטרלה לאחר שנורתה ברגליה. אין נפגעים ולאחר בדיקתה נתפס ברשותה סכין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין לרשת ABC האמריקאית, שם אמר על האפשרות להפסקת אש עם חמאס: "גם הנשיא ביידן בעצמו אמר שהפסקת אש תהיה ניצחון לחמאס, בנוגע להפוגות הומניטריות, שעה פה שעה שם, אלו דברים שעשינו בעבר ואני מניח שנבדוק את היכולת הזאת בהמשך. לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים".

חודש לתחילת המלחמה, יוזמה אזרחית קוראת לציבור לעמוד ב-11:00 דקה דומייה לזכר הנופלים ולאחריה לשיר את "התקווה". טקסי זיכרון רבים יתקיימו ברחבי הארץ.

מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, לפחות 1,400 ישראלים נרצחו או נפלו ו-240 נחטפו לרצועת עזה. מספר חללי צה״ל מאז החל התמרון הקרקעי עומד על 32.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!