דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ב בסיון תשפ"ד 28.06.24
26.2°תל אביב
  • 20.2°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 24.6°חיפה
  • 25.1°אשדוד
  • 21.7°באר שבע
  • 30.5°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד הרווחה העביר את שירותיו מהישובים שפונו לבתי המלון בהם שוהים המפונים

בין השירותים שהועברו: פנאי ותעסוקה לבעלי מוגבלות, סיוע ופעילות לאזרחים ותיקים, מענים רגשיים וסיוע במיצוי זכויות | שר הרווחה: "נמשיך להשקיע את מירב המשאבים כדי לסייע לאזרחים לצלוח את התקופה הזאת"

מפונים מעוטף עזה במלון בים המלח (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
מפונים מעוטף עזה במלון בים המלח (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
הדס יום טוב

משרד הרווחה הודיע אתמול (שני) על העברת שירותים חברתיים שוטפים מהערים ומהישובים שפונו בדרום ובצפון למלונות בכל רחבי הארץ בהם שוהים המפונים.

בין השירותים שהועברו: מרכזי פנאי ותעסוקה לאנשים עם מוגבלות, פעילויות פנאי והפוגה לילדים ובוגרים עם מוגבלויות, סיוע סוציאלי ופעילות חברתית וקהילתית לאזרחים ותיקים, ליווי וסיוע לבני נוער, מענים רגשיים, מענים חומריים וסיוע בסיסי כגון מזון ותרופות וסיוע במיצוי זכויות ובפישוט הליכים בירוקרטיים.

פירוט השירותים הנוספים שינתנו במלונות

שירותים לאנשים עם מוגבלויות:
המשרד הודיע כי הקים ארבעה מרכזי פנאי ותעסוקה רב-נכותיים ורב-גילאיים לרווחתם של אנשים עם מוגבלויות במרכזי המלונות הגדולים: אילת, ים המלח, ירושלים ותל אביב.

במקביל למרכזים אלו, יערכו פעילויות פנאי והפוגה לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ביותר מ-20 מלונות בשיתוף קרן שלם השייכת לשלטון המקומי. מענים אלו מיועדים הן לפעוטות עם מוגבלות (עד גיל 3), שירותי פנאי לילדים ונוער בגילאי 3-21 ושירותי פנאי ותעסוקה לבוגרים עם מוגבלות בגילאי 21 ומעלה. המענים יינתנו במסגרות של מינהל מוגבלויות הקיימות ברשות הקולטת וכמענים זמניים במתחם המלונות.

שירותי המרכזים למשפחות, המעניקים בשגרה מענה קהילתי, תמיכה והפגה לבני המשפחה של אדם עם מוגבלות, ייכנסו למלונות על מנת לבנות מעטפת תמיכה קהילתית ופעילויות הפגה לכלל בני המשפחה.

שירותים לאזרחים ותיקים:
כ-20 מוקדי הפעלה חברתית וקהילתית נפתחו במלונות המפונים בערי המלונות המרכזיים: ירושלים, אילת, נתניה, ת"א, ים המלח וטבריה, במקביל לשילוב תומכים קהילתיים במוקדים אלו ולצד הקמה של מועדונים חברתיים עבור יצירת מסגרת פעילות פנאי ותעסוקה מאורגנת ומובנית לאזרח הוותיק. המועדונים יופעלו בסדר יום ובשעות קבועות, תוך יצירת קבוצות השתייכות לאזרחים ותיקים השוהים במלון או במספר מלונות סמוכים.

כמו כן, מינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה הקים במלונות מסגרות לאיתור צרכים פרטניים הדורשים מענה סוציאלי.

בנוסף, המשרד בשיתוף 'ג'וינט אשל' ומשרדים שותפים הוציא מכרז מהיר לפעילות הפגתית על ידי אנשי מקצוע והדרכה בתחומים כגון פעילות גופנית, מוזיקה, אומנויות, ריקוד, דרמה ותיאטרון עבור פעילות ייעודית לאזרחים ותיקים שפונו מבתיהם ולהרחבת סל המענים.

שירותים לבני ובנות נוער במצוקה:
מערך העובדים הסוציאליים המקצועיים לנוער הועבר מהישובים לכלל מלונות המפונים, ויספק טיפול וסיוע מיידי לבני הנוער הזקוקים לכך. האיתור נעשה באמצעות נוכחות אקטיבית של עו"סים ומדריכי נוער בזירות בהן שוהים בני הנוער, בבתי המלון ובסביבתם באמצעות מרחבי פעילות, יצירת קשר ראשוני, מעבר מקשר מזדמן לקשר משמעותי יותר עם בני הנוער בכדי להבין את צרכיהם והאתגרים איתם הם מתמודדים תוך ליווי להשתלבות בטיפול המשכי בהתאם.

במקביל, המשרד הקים מוקד טלפוני ייעודי לבני נוער במוקד 118 של משרד הרווחה, הפעיל בכל יום מהשעה 12 בצהריים ועד חצות, ומאויש על ידי עובדים סוציאליים המומחים בתחום הנוער. המוקד מציע שיחות עם מומחים לבני נוער ואפשרות להמשך טיפול, ניתן לפנות גם באופן אנונימי לקבלת מידע.

על פי הודעת המשרד, ההחלטה על פיתוח שירותים אלו במלונות נובעת מהתובנה כי מצב זה יכול להימשך עוד זמן רב וישנה חשיבות גדולה בשמירה על שגרה, על קשרים חברתיים וטיפולים שונים גם כשנמצאים רחוק מהבית.

"משרד הרווחה משקיע את מירב המשאבים והאמצעים לסייע לאוכלוסייה שנפגעה", אומר שר הרווחה, יעקב מרגי. "במקביל לסיוע שאנו מעניקים למפונים במלונות מפרוץ המלחמה, נערכנו כבר בימים הראשונים לכך שמצב זה יכול להימשך זמן רב. יחד עם השלטון המקומי פעלנו להעברת השירותים החברתיים הקהילתיים והפרטניים שניתנים בשגרה ע"י אגפי הרווחה ברשויות ובמסגרות הרווחה של המשרד, אל מלונות המפונים. כדי לייצר עבורם שגרה ככל האפשר. נמשיך להשקיע את מירב המשאבים והאמצעים כדי לסייע לאזרחי ישראל לצלוח את התקופה הזאת. נעבור את זה יחד".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני הוסיף כי מיד עם התחלת פינוי האזרחים מבתיהם אל המלונות ברחבי הארץ, מנהלות המשרד יצרו ובנו מודל קיום שירותים קהילתיים במלונות. "כפי שידענו לטפל באוכלוסיות הרווחה בעת שגרה, אנו יודעים לטפל בהם גם בעת חירום. אנו עושים מאמצים ביחד עם חברנו מהמחלקות לשירותים חברתיים שכל שירות חברתי ופעילות קהילתית אליהם המפונים היו מורגלים במקום מגוריהם, יתקיימו גם במקום המגורים הזמני מתוך תקווה שיחזרו לבתיהם בקרוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!