דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
28.9°תל אביב
  • 24.0°ירושלים
  • 28.9°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 31.0°טבריה
  • 24.3°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

המדינה תפצה חברות אבטחה על הזכויות הסוציאליות של עובדיהן שייעדרו בשל שירות מילואים

משרד האוצר הודיע על החלטתו בתום מאמצים רבים של ההסתדרות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "כעת, כשאלפים מעובדי האבטחה נקראו ללחום בחזית, עלינו לשמור עליהם ועל זכויותיהם גם בעורף"

חיילי מילואים בגבול ישראל ועזה (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים בגבול ישראל ועזה (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המדינה תהיה אחראית על פיצוי חברות אבטחה שעובדיהן גויסו למילואים בשל המלחמה, גם בגין רכיבי הזכויות הסוציאליות, כך הודיע משרד האוצר, בתום מאמצים רבים של ההסתדרות. לפי הודעת סגן בכיר לחשב הכללי, אלי ביתן, על משרדי הממשלה לשפות את הקבלנים נותני השירותים בתחום האבטחה והניקיון בגין ההפרשות הפנסיוניות, הגמל, הפיצויים וההשתלמות, ובגין תשלומי מעסיק לביטוח הלאומי עבור עובדי הקבלן שגויסו למילואים מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר עד סוף 2023.

מפרוץ המלחמה גויסו כ-20 אלף מאבטחים לשירות מילואים בצו 8, מתוך ענף המונה כ-100 אלף מאבטחים. זאת, בין היתר, על רקע הפרופיל הסוציולוגי הייחודי של העובדים בענף, שברובם הם בוגרי יחידות קרביות. לפי החוק הרגיל, התשלום בגין ימי המילואים משולם על ידי המעסיק, שמקבל פיצוי מצד הביטוח הלאומי. אלא שהסכום הקבוע בחוק לפיצוי המעסיקים הוא השכר נטו של העובדים – בניכוי הזכויות הסוציאליות וההפרשות הפנסיוניות, שהמעסיקים נדרשים להמשיך לשלם מכיסם.

ענף האבטחה הוא ענף קבלני שירותים בעל שולי רווח צרים יחסית, שמשלם את שכר העובדים באמצעות העברות מצד מזמיני השירות.  הן בהסתדרות והן באיגוד חברות האבטחה הביעו חשש שאם מזמיני השירות יסרבו לשפות את חברות האבטחה בגין העלויות הנוספות, ועקב השיעור הגבוה של עובדי הענף שגויסו למילואים, הדבר יביא לפגיעה בזכויות העובדים, או לקריסה של חברות אבטחה שלא יהיה בידן לשלם.

לפיכך, החלו יו"ר איגוד עובדי האבטחה השמירה, הניקיון והסיעוד יוסי ברבי, וממלא מקומו עו"ד חגי הראל, לפעול ישירות מול הממשלה והכנסת כדי לפתור את הסוגיה. במכתב שהעביר בשבוע שעבר לשר הביטחון יואב גלנט, לשר הפנים משה ארבל ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ', דרש ברבי את התייחסותם הדחופה כדי למנוע קריסה של חברות האבטחה שתשפיע על עובדיהן משרתי המילואים.

הודות לפעולת האיגוד ולהתערבותם של חברי הכנסת אתי עטיה וחנוך מילביצקי (הליכוד), שהעלו את העניין בוועדת הכספים ובוועדת הרווחה של הכנסת, בשיתוף יו"ר ארגון חברות האבטחה פיני שיף ועו"ד דוד בכור היועץ המשפטי של הארגון – התקבלה ההחלטה של משרד האוצר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי האבטחה הם חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה האזרחי והלאומי. כעת, כשאלפים מהם נקראו ללחום בחזית, עלינו לשמור עליהם ועל זכויותיהם גם בעורף. הפעולה החשובה של ההסתדרות למנוע פגיעה בהם היא חלק מהסולידריות שמאפיינת אותנו כחברה, ועל אחת כמה וכמה בשעת מלחמה. ההסתדרות תמשיך לפעול לחיזוק העובדים בכל הסקטורים למען חוסנה ואיתנותה של המדינה. אני מודה לאיגוד עובדי האבטחה, הניקיון והסיעוד על המאמצים הרבים שהושקעו בנושא זה, וכן לגורמים בכנסת ובממשלה שנעתרו לפנייתנו. בכוחות משותפים ננצח".

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והסיעוד יוסי ברבי: "לאחר מאמצים רבים ומורכבים מול משרד האוצר, וכן בעבודה רבה מול ועדות הכנסת, הצלחנו לגרום לכך שמשרדי הממשלה ישפו את חברות האבטחה בגין הפרשות פנסיוניות לתגמולי ימי המילואים. ההישג מתבטא בכך שמעבר לעובדה שעובדי אבטחה המגויסים למילואים יקבלו את ההפרשות הפנסיוניות, גם מנענו התקשרות הפסדית של חברות האבטחה מול מזמיני השירות, כדי שענף האבטחה לא יקרוס כלכלית. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הסיוע הרב, לח"כ אתי עטיה ולח"כ חנוך מליבצקי, ליו"ר ארגון חברות האבטחה בישראל פיני שיף ולעו"ד דוד בכור היועץ המשפטי של הארגון, על שיתוף הפעולה, התמיכה לטובת ההישג הענק למען עובדי האבטחה שגויסו למילואים, נלחמים על הבית ונמצאים בחזית למען כולנו".

דיון המשך בוועדת העבודה של הכנסת בנוגע לשיפוי מעסיקים בזמן מלחמה יתקיים ביום שני הקרוב, במטרה להחליט על הוראת שעה כוללת בעניין.

נוסף על כך, הודיע משרד האוצר על תשלום המענק החד פעמי של 6,000 שקלים שנקבע בהסכמי המסגרת לעובדי המגזר הציבורי, גם לעובדי השמירה והניקיון שמועסקים במשרדי הממשלה. זאת בהתאם להוראות הסכמי המסגרת הקודמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!