דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

דובר צה״ל: מרחיבים את התקיפות ברצועת עזה; אזעקות בגוש דן, השרון והשפלה

קבינט המלחמה אישר באופן חד פעמי הכנסת דלק לגופים ההומנטיריים רצועה, "במטרה למנוע התפשטות מגפות", השרים סמוטריץ' ובן גביר ביקרו | גופתה של החיילת נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה ונהרגה בידי חמאס, אותרה במבנה סמוך לבית החולים שיפא בעזה והועברה לישראל | לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים שירו לעברם סמוך לחברון | כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת המלחמה, ו-239 נחטפו לרצועת עזה

  • תקיפות של צה״ל ברצועת עזה (צילום: REUTERS/Mohammed Al-Masri)
    תקיפות של צה״ל ברצועת עזה (צילום: REUTERS/Mohammed Al-Masri)
  • רובה קרלו ששימש מחבלים שירו לעבר חיילים בצומת הזית סמוך לחברון (צילום: דובר צה"ל)
    רובה קרלו ששימש מחבלים שירו לעבר חיילים בצומת הזית סמוך לחברון (צילום: דובר צה"ל)
  • צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: דפנה איזברוך)
    צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: דפנה איזברוך)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • רב"ט נועה מרציאנו ז"ל (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש על פי סעיף 27א)
    רב"ט נועה מרציאנו ז"ל (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש על פי סעיף 27א)
  • ישיבת קבינט המלחמה המצומצם (צילום: חיים צח / לע"מ)
    ישיבת קבינט המלחמה המצומצם (צילום: חיים צח / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-42 למלחמה: קבינט המלחמה אישר הערב (שישי) העברת דלק לגורמים ההומניטריים ברצועת עזה, "במטרה למנוע התפשטות מגפות". השר סמוטריץ' ביקר את ההחלטה ודרש לשנות את הרכב קבינט המלחמה. ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום שאין עסקת חטופים על הפרק.

לדבריו, "כאשר נדע שניתן לשחרר חטופים, ולא שחרור מניפולטיבי ולא שחרור לצורכי יחסי ציבור של החמאס, אלא שחרור מאסיבי של החטופים שלנו, רק אז נסכים להפסקת אש. גם היא תהיה מאוד קצרה, כי לאחריה נמשיך בהשגת יעדי המלחמה, שאחד מהם כאמור זה גם המשך המערכה לשחרור חטופים״.

מטח רקטות נורה מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובי העוטף. לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים שירו לעברם במחסום סמוך לחברון.

גופתה של החיילת נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה ונהרגה בידי חמאס, אותרה על ידי כוחות צה"ל במבנה סמוך לבית החולים שיפא בעזה, והועברה לישראל – כך הודיע דובר צה"ל הבוקר. זאת לאחר שגופתה של יהודית וייס, תושבת בארי שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר, נמצאה אתמול סמוך לבית החולים והושבה לישראל.

צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות חיזבאללה בלבנון. מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בצפון, וצה"ל הגיב בארטילריה למקורות הירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לרשת CBS: "יש לנו אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו בבית החולים שיפא, והועברו מהמתחם".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ממשלת טנזניה הודיעה כי אחד מאזרחיה שנחטפו מישראל לשבי חמאס בעזה נהרג

ממשלת טנזניה הודיעה על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, אחד מבני הערובה הטנזניים שנחטפו על ידי חמאס במהלך מתקפת הטרור נגד ישראל ב-7 באוקטובר, שנהרג ברצועת עזה. במדינה הודיעו למשפחתו, וממשיכים לעמוד בקשר עם ישראל על מנת להביא את גופתו לטנזניה בהקדם.


Community Verified icon

כ-350 אזרחים ישראלים נרצחו בטבח בפסטיבל ״נובה״ ליד רעים ב-7 באוקטובר

כ-350 אזרחים נרצחו בטבח בפסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, כך עולה מנתוני אתר הביטוח הלאומי.

בתגובה לשיגורים לישראל: חיל האוויר תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

מטוסי ומסוקי קרב תקפו מטרות חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של ארגון הטרור ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. בין היתר הותקפו כמה תשתיות טרור, אתרים, מפקדות ועמדות צבאיות שבהם פעלו מחבלי הארגון.

בפעם השנייה השבוע: ביידן ואמיר קטאר שוחחו על שחרור החטופים מעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום (שישי) בטלפון עם אמיר קטאר תמים ודן עמו במאמצים לשחרור החטופים ברצועת עזה. מדובר בשיחה השנייה בין ביידן לאמיר בתוך פחות משבוע. מחר יגיע לקטאר שליחו של הנשיא ביידן ברט מקגרק כדי להמשיך את המגעים בסוגיית החטופים.

דובר צה״ל: הגברנו את המאמץ הלוגיסטי לספק לחיילים בשטח את כל הציוד הנדרש

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, אמר לפני זמן קצר כי ״הלחימה בעזה דורשת זמן, אנחנו נחושים וממשיכים להתקדם, להשמיד מחבלים ותת קרקע ואת התשתיות הצבאיות של חמאס. מקיימים מאמץ לוגיסטי מוגבר לספק לחיילים בשטח את כל הציוד הנדרש – ממזון ועד מדים, על מנת שיהיו ללוחמים את התנאים ביותר בשטח גם בערב שבת״.

האלוף פינקלמן בשיפא: ״חמאס עושה שימוש ציני בכל בתי החולים ברצועה״

גלנט: ״חמאס מבין רק כוח, ניצחון מוחלט נגדו ירחיק מלחמות עתידיות לזמן רב״

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס.

בסיום הערכת המצב, שר הביטחון שוחח עם הלוחמים ואמר: ״חמאס מבין רק כוח. כשאתה לא נותן לו כלום ונשאר על הקו, הוא יכול לדון איתך 20 שנה. כשיש לך מה לתת לו, שזה שקט ועצירה לתקופת זמן כזו או אחרת, הוא מוכן לשלם בשביל זה. לכן, ככל שנפגע ונהיה יותר מדויקים, ככה הסיכוי להביא בחזרה את החטופים הולך וגובר״.

״ההיגיון שנראה לחלק מהאנשים הפוך מההיגיון, הוא הדבר היחיד שמבינים – אחרת לא מדברים איתך, הוא לא מתעניין בחיים של אנשים, גם לא באסירים שלו. הוא מתעניין בזה שתהיה לו את היכולת לקבל שרידות״.

״הלחימה להכרעת החמאס היא לחימה מקומית, אך יש פה הקרנה מזרח -תיכונות. אם על רצח, והרג וחטיפה של 1,500 ילדים, נשים ואזרחים, לא נגבה מחיר דרמטי – השמדת החמאס כארגון, כל אחד אחר בסביבה יחשוב לנסות אותנו. ולכן, התוצאות של הפעולה צריכות להיות כפולות. אחד: הישג ותוצאה טקטית בשטח. והדבר השני, השפעה והקרנה לכל מי שרוצה לנסות את מדינת ישראל בעתיד. ניצחון מוחלט במלחמה הזו יביא הרחקה של מלחמות עתידיות להרבה זמן״.

צה״ל השמיד את המוצב המרכזי של הג׳יהאד האיסלאמי לייצור אמל״ח ברצועה

לוחמי צה"ל השמידו אתמול בבוקר מוצב מרכזי לייצור אמל"ח של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ובו אמצעי לחימה יחודיים. הלוחמים פרצו אתמול, בהכוונת מודיעין מדויק למוצב של מפקד מרחב צפון הארגון. בסריקות הלוחמים במוצב אותרו והוצאו שתי משאיות מלאות באמצעי לחימה, ביניהם חלקים של שלוש רקטות מסוג "בדר 3" (רקטת קרקע-קרקע), חלקים של כלי טיס בלתי מאוייש וחומר מודיעיני של הארגון.

המטח למרכז הארץ: דיווח על נפילה בבאר יעקב ורסיסים ברמלה, לא ידוע על נפגעים

מד״א עדכן כי במטח האחרון שנורה לגוש דן, השרון והשפלה התפוצצה רקטה אחת בשטח פתוח בבאר יעקב, וכן רסיסי יירוט שאותרו סמוך לרמלה. באף אחד מהמקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

גלנט: ״נלחמים בשביל עתיד העולם החופשי, יחיא סינוואר הוא בן לאדן החדש״

שר הביטחון יואב גלנט, אירח היום את שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו. השניים קיימו פגישה אישית ופגישת עבודה מורחבת בלשכת שר הביטחון בקריה. מדובר בביקור הראשון של שר הגנה צרפתי בישראל מאז שנת 2000.

בשיחתם, דנו השניים בהתפתחות המלחמה ברצועת עזה. שר הביטחון גלנט עדכן את עמיתו הצרפתי כי כוחות צה״ל מתקדמים בפעילות הקרקעית על פי התוכנית, ואמר כי הפעולה תמשך עד להכרעת החמאס והשבת החטופים לישראל. שר הביטחון פרט בפני שר ההגנה את השימוש הציני שעושה חמאס בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים להסוואת פעולות טרור המאיימות על אזרחי ישראל וכוחות הביטחון.

השרים שוחחו על המתיחות הביטחונית בגבול הצפון. שר הביטחון הדגיש כי מדינת ישראל לא תסבול את התוקפנות של חיזבאללה ותגבה מחיר כנגד כל איום וניסיון פגיעה. השר גלנט קרא לעמיתו הצרפתי ולקהילה הבינלאומית לפעול להשגת יציבות אזורית והרתעת ארגוני הטרור בלבנון.

אזעקות בגוש דן ובשפלה

ירי נ"ט ליישובים בצפון, לוחמי צה"ל הפילו רחפן שחצה מלבנון עם חשד לחומר נפץ

דובר צה"ל הודיע שבשעות האחרונות זוהו מספר שיגורי נ"ט לעבר המרחבים שומרה, שתולה ומנרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, מטוס קרב תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

כמו כן, כוחות צה"ל שפעלו מוקדם יותר היום במרחב מטולה זיהו רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, הלוחמים היו במעקב אחרי הכלי, שעל פי החשד נשא חומר נפץ והפילו אותו.

ראש המל"ל על העברת מיכלי הדלק לרצועה: "אנחנו לא צריכים כרגע מגפות שיפגעו באזרחים שם וגם בלוחמים שלנו שם"

ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לנושא אישור העברת הדלק לרצועה למטרות הומניטריות, והדגיש שמדובר בהחלטה נקודתית שמטרתה למנוע התפשטות מגפות. "אתמול, בשעות הקטנות של הלילה, קבינט ניהול המלחמה נענה לבקשה מיוחדת של ארה"ב לספק שתי מכליות ביממה לטובת מתקני טיהור השפכים ברצועת עזה, שעומדים בפני קריסה בהיעדר חשמל ובהיעדר היכולת להפעיל את מערכות הביוב והמים שאונר"א מפעילה.

"ההחלטה הייתה שאנחנו רוצים למנוע התפשטות של מגפות. אנחנו לא צריכים כרגע מגפות שיפגעו באזרחים שם וגם בלוחמים שלנו שם, אם תהיינה מגפות – תיעצר הלחימה. לא נוכל בתנאים של משבר הומניטרי ושל זעקה בכל העולם להמשיך בלחימה. מכיוון שאנחנו מחוייבים להמשיך בלחימה, שאלנו את גורמי מערכת הביטחון שהיו בישיבה; גם צה"ל וגם השב"כ, האם ההחלטה הזאת פוגעת ביעדים המבצעיים, האם היא מסייעת לחמאס, האם היא פוגעת בהשגת יעדי המלחמה. התשובה החד משמעית הייתה שאפשר לקבל את הבקשה האמריקאית, וזו אכן ההחלטה שנפלה״.

ראש המל"ל: "רק כשנדע שניתן לשחרר באופן מאסיבי את החטופים שלנו, רק אז נסכים להפסקת אש"

ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, אמר במסיבת עיתונאים שכרגע אין עסקה לשחרור חטופים, ושהלחימה תימשך.

"אנחנו נמצאים היום לאחר שלושה שבועות מרגע שהחל התמרון הקרקעי, 21 יום שבהם נגבה מלוחמינו מחיר יקר, אבל אנחנו נמצאים כעת בלב העיר עזה, פוגעים בכל המקומות שרצינו לפגוע בהם או לחסל אותם. אלפי מחבלים נהרגו. מפקדים בכירים בארגוני הטרור כבר לעולם לא יבצעו יותר מעשי זוועה מפלצתיים. כל היעדים המבצעיים שהקבינט אישר, למעשה פה אחד, כאשר הוצגו בפניו יעדי התמרון, מושגים אחד לאחד, מהראשון ועד לאחרון.

כפי שראש הממשלה אמר לציבור בתחילת המערכה: "זוהי רק ההתחלה". אנחנו נחושים להגיע לסוף המערכה, וסוף המערכה הוא למעשה סוף חמאס. לא נעצור עד שכל היכולות הצבאיות וכל היכולות השלטוניות של החמאס ושל הגא"פ מחוסלות.

הדבר השני והחשוב לכולנו הוא נושא שחרור החטופים. קבינט ניהול המלחמה מאוחד סביב היעד הזה, שהוגדר גם במטרות המלחמה, ליצור את התנאים להשיב את כל החטופים למשפחותיהם. כפי שאתם יודעים, זהו איננו יעד פשוט להשגה, אבל זהו יעד מרכזי ושווה בערכו לכל יעד אחר. אני יכול לומר לכם שקבינט ניהול המלחמה לא רק מאוחד סביב היעד, אלא גם סביב הדרך להשיג את היעד הזה, והדרך היא כפי שראש הממשלה מוביל – בתקיפות ובאחריות.

אנחנו עמדנו שבועות ארוכים בפני לחצים בינלאומיים עצומים להגיע להפסקת אש, להגיע להפוגות הומניטריות, והכל ללא שחרור חטופים. וראש הממשלה עמד, גם בשיחותיו עם הנשיא ביידן וגם עם כלל המנהיגים, וסביבו כל שרי הקבינט מאוחדים, שהדבר הזה איננו אפשרי. לכן אנחנו נמצאים ביום ה-42 ללחימה, ולא הסכמנו להורות לחיילי צה"ל להפסיק את ההתקדמות להשגת היעדים, אפילו לדקה. הכלל המרכזי הוא – כאשר נדע שניתן לשחרר חטופים, ולא שחרור מניפולטיבי ולא שחרור לצורכי יחסי ציבור של החמאס, אלא שחרור מאסיבי של החטופים שלנו, רק אז נסכים להפסקת אש. גם היא תהיה מאוד קצרה, כי לאחריה נמשיך בהשגת יעדי המלחמה, שאחד מהם כאמור זה גם המשך המערכה לשחרור חטופים."

צה"ל: פצצות RPG, פצצות מרגמה ונשקים אותרו בגן ילדים ובבתי ספר ברצועת עזה

דובר צה"ל הודיע שלוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח איתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי ארגון הטרור חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה וכוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל', בו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב הגדודי של גדוד 12 בחטיבה 7, זיהו חוליית מחבלים במרחב העיר עזה. לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב, הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס.
כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים.

גנץ על העברת הסולר לרצועה: "לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה"

השר בני גנץ התייחס להחלטה להעביר סולר לגופים ההומניטריים ברצועת עזה: "קבינט ניהול המלחמה על דעת כלל חבריו החליט על אספקת דלק לארגונים הבין לאומיים (60 אלף ליטר) במהלך 48 השעות הקרובות. ההעברה הנקודתית, אושרה לבקשת גורמים בינלאומיים לצורך תפעול מתקני התפלה וביוב, ולצרכים נוספים עצמיים של הארגונים הפועלים בדרום הרצועה. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה״ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים.״

גנץ ייפגש עם משפחות החטופים מחר (מוצ"ש), המשפחות: "מקווים שכל שרי קבינט המלחמה יצטרפו"

השר סמוטריץ' בביקורת על ההחלטה להעביר סולר לעזה: "לשנות את הרכב קבינט המלחמה"

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

אזעקות נשמעו בשדרות, באיבים ובניר עם.

קבינט המלחמה אישר להעביר לרצועה שתי מיכליות סולר ביממה לצרכי האו"ם

קבינט המלחמה אישר פה אחד המלצה משותפת של צה״ל ושב״כ, להיענות לבקשת ארה״ב ולאפשר הכנסה של שתי מיכליות סולר ביממה עבור צרכי האו״ם לתמיכה בתשתיות מים וביוב – כך הודיע גורם מדיני.

לדברי הגורם, פעולה זו מאפשרת לישראל את המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס.

הגורם הדגיש שהמיכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו״ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה ובלבד שלא יגיע לחמאס.

לפי הגורם, "פעולה זו נועדה בין השאר לתמוך באופן מינימלי במערכות מים, ביוב וסניטריה, כדי למנוע התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באיזור כולו, לפגוע הן בתושבי הרצועה והן בכוחותינו ולהתפשט אף לתוך ישראל."

ההתרעות בגליל המערבי - פצצות מרגמה מלבנון שנפלו בשטח פתוח, צה"ל תוקף את מקורות הירי

דובר צה"ל הודיע שלאחר ההתרעות שהופעלו בערב אל-עראמשה ואדמית, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

הכבישים שנחסמו באזור הגליל העליון נפתחו לתנועה

הכבישים בצומת כ"ח לכיוון ההר וצומת הכניסה לרמות נפתלי נפתחו לתנועה.

אזעקות בגליל המערבי: ערב אל ערמשה ואדמית

צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה

תיעוד של צה"ל חושף: מעקב מדויק הוביל לחיסול חוליית תצפית וחוליית RPG של חמאס ברצועה

צה"ל חושף תיעוד של חיסול מחבלי חמאס ברצועת עזה באמצעות שימוש באמצעי איסוף מדויקים. האיסוף מתבצע על ידי צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות בפיקוד המרכז, בסדיר ובמילואים, משולבים בכוחות הלוחמים ברצועת עזה.

במסגרת פעילותם במרחב בית חאנון זיהו לוחמי האיסוף עמדת תצפית שהקימו מחבלי חמאס, הלוחמים הכווינו אש מדויקת, חיסלו את המחבלים והביאו לסגירת מעגל מהירה על המחבלים והתצפית.

בנוסף, בעזרת יכולות תצפית מתקדמות ושימוש ברחפנים, זוהו שלושה מחבלים חמושים בטילי RPG וקלצ'ניקוב באזור בית חאנון. כוחות האיסוף הכווינו תקיפה אווירית מדויקת והמחבלים חוסלו.

מפקד יחידה 636, סגן-אלוף ג׳: ״מתחילת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה מביאים לוחמי יחידות האיסוף הקרבי תמונת מודיעין משמעותית ומכרעת מעומק שטח האויב. בזכות אותה פעילות, אנו רושמים הישגים רבים באיתורם של מחבלים, תשתיות ואמל״ח המשמשים את החמאס וארגוני הטרור בעזה.״

ירי מלבנון לעבר מנרה ומלכיה בגליל העליון, צה"ל תוקף את מקורות הירי

דובר צה"ל הודיע שזוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים מלכיה ומנרה, צה"ל תוקף את מקורות הירי.

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה וחוליית מחבלים בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה.

אזעקה בעוטף עזה: ירי לכיסופים

לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים שירו לעברם סמוך לחברון

דובר צה"ל הודיע ששני מחבלים הגיעו ברכב לפני זמן קצר לצומת הזית, סמוך לחברון שבחטיבת יהודה וירו לעבר הכוחות שפעלו במקום. הלוחמים, מגדוד מילואים 8106 ירו וחיסלו את שני המחבלים. הכוחות גם החרימו את הנשק מסוג קרלו ממנו בוצע הירי. באירוע לא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

רובה קרלו ששימש מחבלים שירו לעבר חיילים בצומת הזית סמוך לחברון (צילום: דובר צה"ל)
רובה קרלו ששימש מחבלים שירו לעבר חיילים בצומת הזית סמוך לחברון (צילום: דובר צה"ל)

עקב אירוע בטחוני: הכביש המוביל לרמות נפתלי בגליל העליון והכניסה למושב נחסמו לתנועה

עקב אירוע בטחוני ברכס רמים נסגר לתנועה הכביש העולה מצומת כ"ח לכיוון ההר וכן צומת הכניסה לרמות נפתלי לכל הכיוונים – כך הודיעה המועצה האזורית גליל עליון.

כתב אישום נגד שני בני 14 מאום אל פחם שתכננו לרצוח חייל צה"ל בתל אביב לפני כשבועיים

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בת"א כתב אישום נגד שני קטינים כבני 14, תושבי אום אל-פאחם, לאחר שקשרו קשר לבצע מעשה טרור בדרך של רצח חייל צה"ל באמצעות סכין, ולהפוך ל"שהידים". כן ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד תמר אניס מפרקליטות מחוז תל אביל, עולה שהקטינים תכננו להוציא לפועל את פיגוע הדקירה ב-2 בנובמבר בתל אביב. לשם כך, נפגשו השניים בבוקר בבית הספר שבו הם לומדים, כשהם מצוידים בשני סכינים ונסעו לת"א. בהגיעם למסוף 2000, החביאו את תיקיהם והחלו לצעוד הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב, תוך שהם מביטים לצדדים במטרה לאתר חייל צה"ל, עד שנעצרו ונתפסו על ידי שוטרים שסיירו במקום והבחינו בהתנהגותם החשודה.

בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות, כי "חרף העובדה שהמשיבים הינם קטינים, הם גילו תעוזה ונחישות בניסיון להגשים את תוכניתם הזדונית לרצוח חיילים ישראלים. התעוזה של המשיבים התבטאה בכך שהגיעו למתחם 'מסוף 2000' הנמצא בלב העיר תל אביב, בשעות הבוקר, בעת שהמתחם הומה חיילים ואזרחים. יודגש בהקשר זה, כי תוכניתם הזדונית לא צלחה רק בדרך נס, ובזכות עירנותם של השוטרים שהיו בסיור שגרתי במקום. כל האמור לעיל מתחזק, נוכח העובדה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה שנכפתה עליה ע"י מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה".

כתב האישום מייחס לקטינים עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.

צה"ל: אותרו רקטות עתירות משקל וכטב"מים במוצב הג'יהאד האסלאמי, מחבלים חוסלו בשטח בית ספר

לוחמי צה״ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה, ומטוסי קרב תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה – כך הודיע דובר צה"ל.

לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבת ביסל״ח ויחידת יהל"ם, פשטו בהכוונת מודיעין על מוצב של מפקד מרחב הצפון בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ובו משרדים של בכירים בארגון הטרור ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי. במהלך פשיטה זו, איתרו הלוחמים רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים. הכוחות השמידו את המוצב.

נוסף לכך, כוחות צוות קרב חטיבת גבעתי פעלו בשטח בית ספר בו הסתתרו פעילי חמאס. במהלך הפעילויות חיסלו הכוחות את הפעילים ואיתרו אמצעי לחימה בשטח בית הספר.

עוד דווח שצוותי הקרב של חטיבת הנח"ל, חטיבת הצנחנים וחטיבה 460 פשטו על מספר יעדים ואיתרו אמצעים טכנולוגיים ואמצעי לחימה. בין היתר אותרו נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, מטולים, ווסטים, RPG, משגרי נ"ט ועוד.

אזעקה בנירים שבעוטף עזה

צה"ל ושב"כ: "מידע ממוקד של שב"כ הוביל את הכוחות לאיתור גופתה של נועה מרציאנו ז"ל"

מידע ממוקד ומדויק של שירות הביטחון הכללי הוביל את הכוחות לאיתור גופתה של נועה מרציאנו ז"ל במבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה – כך הודיעו צה"ל ושב"כ בהודעה משותפת.

לפי ההודעה, "המידע המודיעיני הממוקד של שב״כ, הכווין את כוחות צה״ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה והבאתה לקבורה בישראל. צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה וימשיכו לפעול יחד עם שותפיו במערכת הביטחון לאיתור והשבת החטופים הביתה."

צבע אדום בעוטף עזה: כפר עזה וסעד

כוחות צה"ל איתרו את גופתה של חיילת צה"ל נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה ונהרגה בידי חמאס, והעבירו אותה לישראל

גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל – כך הודיע דובר צה"ל.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש (ה׳), נציגי צה״ל למשפחתה של רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חללת צה״ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל.
צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

בצה"ל אמרו: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה״ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן."

סוריה: "ישראל תקפה הלילה באזור דמשק"

סוכנות הידיעות הסורית סאנא פרסמה מפי גורם צבאי, שישראל תקפה מהאוויר בסביבות השעה 2:25 במספר נקודות בעיר ומערכות ההגנה האווירית הופעלו. לא נמסר מהם היעדים שהותקפו.

מטעם ישראל לא נמסרה התייחסות רשמית.

סמוטריץ' על המגעים לשחרור החטופים: "אנחנו לא בכיוון, סינוואר צריך לרדוף אחרינו ולהתחנן לעסקה"

"העובדה שאחרי 41 יום סינוואר עוד מסוגל לנהל משא ומתן ולקבוע את תנאי שחרור החטופים אומרת שאנחנו לא בכיוון", צייץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטוויטר. "הגיע הזמן שקבינט המלחמה יתחיל לשדר עוצמה, ינתק מגע, ויבהיר במעשים לנאצי הזה ולפטרון הקטארי שלו שמכאן והלאה רק אנחנו קובעים את התנאים, ובעיקר שמנוי וגמור איתנו להשמיד אותו ואת הארגון שלו טוטאלית. כבר מזמן היינו צריכים להיות במצב שבו אנחנו מסרבים לנהל משא ומתן ומדברים רק באש וגופרית, והוא רודף אחרינו ומתחנן לעסקה. זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים כולם ולהשיב את הביטחון למדינת ישראל. לא עוצרים עד שמנצחים".

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מספר מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור. כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב בירנית וראש הנקרה. אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

נתניהו: ״אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו בבית החולים שיפא״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (חמישי) לרשת CBS ואמר על פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: "יש לנו אינדיקציות חזקות שחלק מהחטופים הוחזקו שם, והועברו מהמתחם".

בתה של יהודית וייס: ״בשבילנו זה מאוחר מדי, אבל יש עוד חטופים רבים שצריך להחזיר״

שלושת ילדיה של יהודית וייס ז״ל, שגופתה נמצאה על ידי צה״ל ברצועת עזה לאחר שנחטפה מביתה בבארי, התייחסו בראיון להירצחה של אימם. זמר, בתה של יהודית: ״בחרנו להתראיין ברגעים הקשים האלה, קמנו מ-30 על שמוליק, אבי, והודיעו לנו על מציאת גופתה של אימנו וסבתנו. נלחמנו בכל דרך אפשרית להחזיר אותה, בשבילנו זה מאוחר מדי אבל חשוב לנו לתמוך בכל המשפחות ולקרוא להחזיר את כולם הביתה עכשיו, כדי שבשבילם לא יהיה מאוחר מדי״.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר אתמול שהצבא תקף שני מתחמים תת-קרקעיים שהיו בהם מפקדים בכירים בחמאס, בהם מח"ט חאן יונס, ראש המערך הרקטי ומקורב ליחיא סינוואר.

כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו, ו-239 נחטפו לרצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!