דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

צעדת משפחות החטופים הגיעה לירושלים: "43 ימים אחרי, נראה שהמטרה של החזרת החטופים מתרחקת"

רבבות השתתפו בצעדה שנמשכה חמישה ימים | פגישת נציגי משפחות החטופים וחברי הקבינט נדחתה לשני | עצרת נוספת התקיימה בתל אביב

  • צעדת משפחות החטופים בכניסה לירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    צעדת משפחות החטופים בכניסה לירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
  • צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: ג'אמל עוואד/פלאש90)
    צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: ג'אמל עוואד/פלאש90)
  • צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: ג'אמל עוואד/פלאש90)
    צעדת משפחות החטופים לירושלים (צילום: ג'אמל עוואד/פלאש90)
  • עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)
    עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

כ-30 אלף בני אדם צעדו משעות הבוקר (שבת) עם משפחות החטופים בדרך לירושלים, בקריאה "להחזיר את כולם – עכשיו". הצעדה הסתיימה הערב מול משרד ראש הממשלה בירושלים. "המשפחה שלנו חיה את הסיוט מאז השבעה באוקטובר", אמרה בעצרת דבורה עידן, אימו של צחי שנחטף מנחל עוז, בתו מעיין נרצחה במתקפה. "אנחנו לא מצליחים להתאבל על מעיין ועושים הכול כדי להביא את צחי שלנו הביתה. הזמן לא משחק לטובתנו".

עידן פנתה לראש הממשלה נתניהו. "43 ימים אחרי, נראה שהמטרה החשובה של החזרת החטופים מתרחקת. אתה מורה מדי יום על הכנסת משאיות דלק לרצועת עזה, על חיבור מחדש של האינטרנט והפוגות לחימה של ארבע שעות בכל יום. אנחנו מבינים שאתה מרחיק אותנו מהשגת המטרה שאתה בעצמך הצבת". היא הוסיפה: "תמונת הניצחון האמיתית היא אך ורק התמונה שבה יחזרו כל החטופים".

הפגישה של נציגי משפחות החטופים והנעדרים עם חברי קבינט המלחמה בני גנץ וגדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) ושר הביטחון יואב גלנט, נדחתה ליום שני, ובה צפוי להשתתף גם ראש הממשלה.

העצרת שמתקיים הערב מ-19:00, בכיכר החטופים בתל אביב, תהיה בסימן 40 ילדים חטופים – לקראת יום זכויות הילד והילדה הבינלאומי שיצוין ברחבי העולם ביום שני. בעצרת ישתתפו: אביחי ברודץ מכפר עזה, שאשתו הגר ושלושת ילדיו עופרי, יובל ואוריה והבת של החבר הכי טוב שלו, אביגיל נחטפו לעזה, יוני כץ שאשתו דורון ובנותיו אביב (2) ורז (4) שנחטפו, ניצה קורנגולד סבתא של יהל (3) ונווה (8) שנחטפו עם בנה טל שהם ואשתו עדי, האחים רומן אחים של ירדן (36) שנחטפה מבארי, זיו אלמוג בתו של עמרי אלמוג שנחטף יחד עם אחותו ושלושת הילדים החטופים בעזה.

עד השתתפו, נת'ניאל (ניית) בוזוליק: השחקן האוסטרלי והכוכב ההוליוודי מסדרת יומני הערפד במסר למנהיגי העולם ואלמוג בוקר, עיתונאי חדשות 13; והאמנים: עידן רייכל, לאה שבת, דני רובס והתקווה 6.

עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)
עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)

נאור פקצי, נציג משפחות החטופים מקיבוץ בארי : ״איך מקבלים שבת בלי לדעת היכן חטופינו? יש לנו מסר לקבינט המלחמה – לא יכול להיות שאתם מקבלים החלטה מבלי שישבתם איתנו והסתכלתם לנו בעיניים. תסתכלו לנו בעיניים״

אייבי מוזס, יו״ר ארגון נפגעי פעולות האיבה היציג במדינה. אשתו (שהיייתה בהיריון) והבן נשרפו למוות על ידי מחבל: ״אני קורא לראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל אם צריך לשחרר את בן העוולה שרצח את אשתי עופרה שהייתה בהריון והבן שלי – אני אומר עשו זאת ושחררו אותם הביתה היום. כבר לא אוכל לחבק את אשתי עופרה, אבל המשפחות של החטופים כן יכולים. זה צו השעה להחזיר אותם עכשיו!"

קמליה חוטר ישי, סבתה של גלי טרשנסקי (13) שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי: ״לי באופן אישי קשה להתייחס לגוש הזה שנקרא חטופים כי לכל אחד יש שם – גלי, יוסי.. לכל אחד יש משפחה, לכל אחד יש חלומות. מאותו יום מר לא שמענו מהממשלה או מהשרים הממונים על מה שקורה עם גלי בעזה מעבר לכך שהיא חטופה. אני מבקשת מביבי נתניהו להגיע אלינו מחר, להסתכל לנו בעיניים, ויגיד לנו משהו, כל דבר, שלא יתייחסו אלינו כשקופים. יצאתי לצעדה הזו מתוך משימה לאומית לקבל את כל התשובות האלו שמגיעות לנו. אני רוצה להודות לכל האזרחים הנפלאים של המדינה הזו ולומר לכם תודה אתם נותנים לנו את הכוח להמשיך, אנחנו צריכים אתכם בכל עוזכם מחר בירושלים, עזרו לנו לקבל תשובות״.

עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)
עצרת משפחות החטופים והנעדרים (צילום: יעל גדות)

יובל הרן ששבעה מבני משפחתו חטופים: ״איך אפשר לשים מחיר על ילדה בת 3? יש לי שאלה לראש הממשלה ושרי הקבינט- יש לכם משהו יותר טוב לעשות מלפגוש אותנו?
אני רוצה לומר תודה לכל מי שמצטרף אלינו. התחלנו כמה מאות, היום אנחנו עשרות אלפים ומחר הרבה יותר. בואו תהיו הגב שלנו , כל העולם ישמע את זעקתנו. אין לנו את הפריבליגיה לחכות יותר”.

אודי גורן, בן דוד של טל חיימי שנחטף מביתו בניר יצחק לחברי קבינט המלחמה: ״אתם חורצים את גורל האומה עכשיו – איך יכול להיות שאתם לא פה עכשיו? הופקרנו פעם אחת ואיבדנו את האמונה ברעיון. יש לכם הזדמנות לתקן, אל תפקירו אותנו שוב. למלחמה הזו יש תמונת ניצחון אחת ויחידה- 238 חטופים ברחבת הכנסת עומדים בריאים ושלמים. אין ניצחון עד החטוף האחרון״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!