דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נחשפו תמונות של חטופים בבית החולים שיפא בעודם בחיים

דובר צה"ל חשף כי החיילת נועה מרציאנו נרצחה על ידי חמאס בתוך בית החולים שיפא |סגן (במיל') אדיר פורטוגל ממזכרת בתיה וסמ"ר גל מישאלוף ממודיעין נפלו בקרב ברצועת עזה | כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת המלחמה, ו-236 חטופים ברצועת עזה

  • חטוף מישראל מובל על ידי אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
    חטוף מישראל מובל על ידי אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
  • אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
    אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל הרצי הלוי בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה"ל)
  • עצרת משפחות החטופים והנעדרים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
    עצרת משפחות החטופים והנעדרים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-44 למלחמה: דובר צה"ל חשף הערב (ראשון) סרטונים מתוך בית החולים שיפא בהם רואים שני חטופים בעודם בחיים. בנוסף, אמר תת אלוף הגרי כי החיילת נועה מרציאנו "נרצחה על ידי מחבל חמאס בתוך בית החולים".

הותר לפרסום כי סגן (מיל׳) אדיר פורטוגל (23), ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד וסמ״ר גל מישאלוף (21), ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, שני קצינים, לוחם סדיר ולוחם במילואים מגדוד שקד ושני לוחמים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, אישר לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום את המשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה. פיקוד העורף הסיר הערב (ראשון) את כל המגבלות על הלימודים בגוש דן ללא הגבלות.

מוקדם יותר הודיעו החו'תים, קבוצת המורדים מתימן, כי חטפו ספינה ובה 22 אנשי צוות שהיו על הסיפון. על פי פרסום בסעודיה, שאת חלקו אישר דובר צה״ל, הספינה היא נושאת רכבים ועשתה את דרכה מנמל בדרום טורקיה לנמל במערב הודו. לפי הדיווחים המורדים השתלטו עליה ושינו את כיוונה.

גם במשרד ראש הממשלה אישרו את הדברים והוסיפו כי על הסיפון אין ישראלים, ואנשי הצוות הם ממקסיקו, בולגריה, אוקראינה והפיליפינים.

צה"ל הרחיב את הפעילות ברצועה גם לשכונות זיתון וג'באליה שם מתרחשים קרבות עזים מול חמושי חמאס.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

חברי קבינט המלחמה ייפגשו מחר בערב עם נציגים ממשפחות החטופים

מחר בשעות הערב ייפגשו חברי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים ממשפחות החטופים והנעדרים. כך נמסר ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תת אלוף במילואים גל הירש.

דובר צה"ל: נועה מרציאנו נלקחה לשיפא בחיים ונרצחה בשבי

דובר צה״ל מצרף פרטים נוספים על נסיבות מותה של רב״ט נועה מרציאנו ז״ל:

"על פי מידע מודיעיני של צה״ל ושב״כ, רב"ט נועה מרציאנו ז"ל נפצעה מהפצצת צה"ל ביום חמישי האחרון והמחבל שהחזיק בה נהרג. מדו"ח פתולוגי ראשוני ומהמודיעין של שב"כ וצה"ל, עולה כי הפציעה של נועה לא הייתה מסכנת חיים וכי היא נרצחה על ידי מחבל חמאס בבית החולים שיפא".

צה״ל ושב״כ משתתפים בצערה של משפחת מרציאנו, "ימשיכו ללוותה ולפעול בכל דרך להשבתם של החטופות והחטופים הביתה".

דובר צה"ל: "שיפא שימש ב-7 באוקטובר להברחת חטופים על ידי חמאס" - תיעוד מבפנים

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, אמר הערב: "בית החולים שיפא שימש ב-7 באוקטובר להברחת חטופים על ידי מחבלי חמאס. בתיעוד המצורף נראה, צילום מתוך בית החולים שיפא מיום החטיפה, ה-7 באוקטובר 2023, בין השעות 10:42-11:01, בהם נראים חטופים משטח ישראל מוקפים במחבלי חמאס חמושים. אחד מהם פצוע ומובל על מיטת בית חולים והשני הולך על רגליו. מדובר בחטופים, אזרח תאילנדי ואזרח נפאלי. הודעה על התיעוד שנמצא נמסרה לגורמים הרלוונטיים".

עוד אמר הגרי, "החיילת נעה מרציאנו נפצעה מהפצצות שלנו אבל לא באופן מסכן חיים, כך קבע הדו"ח הפתולוגי. היא נלקחה לתוך בית החולים שיפא שם היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס.

"זה לא בית חולים. זה בית מטבחיים. אם מישהו צריך עוד הצדקה לצורך שלנו לחסל את חמאס, הוא מוזמן לצפות בתמונות האלה. אלו תמונות דרמטיות. העולם לא יוכל לומר "לא ידענו". נגמרו המשחקים".

צה״ל תקף מתחם צבאי ותשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום, מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות: מתחם צבאי, עמדה צבאית ותשתיות להכוונת טרור.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון שלא יורטו על פי מדיניות. לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה במרחב דלתון, כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

אזעקה בדלתון שבגליל העליון

הקבינט הבטחוני צפוי להתכנס בשעה 20:00

צה"ל ושב"כ: יותר מ-100 מחבלים נלקחו מעזה לחקירות בישראל, 3 מהם השתתפו בטבח

רכזי שב"כ ולוחמים באגף המודיעין של צה"ל ביצעו בימים האחרונים עשרות תחקורים בשטחים השונים בהם מתקיימת פעילות קרקעית ועצרו למעלה מ-100 מחבלים מארגוני הטרור להמשך חקירה בישראל.

לפי דובר צה"ל נעצרו ונחקרו פעילי נח׳בה, פעילים מתחום הירי הרקטי, החבלה, הצליפה, והלוגיסטיקה אשר מסרו מיקומים של מנהרות תת קרקעיות, מחסנים ואמצעי לחימה. בנוסף, מסרו העצורים שיטות פעולה של ארגוני הטרור, פרטים על חפירת המנהרות ותהליכי גיוס.

המידע מחקירות פעילי הטרור משרת את הכוחות הפועלים מן הקרקע והאויר בשטח הרצועה ומשמש לקבלת מודיעין איכותי ועדכני מהשטח, אשר מסייע בהמשך התמרון הקרקעי ומאמצי הלחימה.

נתניהו תקף את אבו מאזן: ״לא נאפשר למכחישי טרור לשלוט בעזה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף את ראש הרשות הפלשתינית: "משרד החוץ הפלסטיני הכחיש היום שהחמאס ביצע את הטבח הנורא במסיבה ברעים. אני רוצה להיות ברור: ביום שאחרי שנחסל את החמאס, לא נאפשר שמי שינהל את הממשל האזרחי בעזה יכחיש טרור, יתמוך בטרור, ישלם לטרור ויחנך את ילדיו לטרור".

צה"ל ושב"כ חשפו מנהרת טרור מתחת לבית החולים שיפא - תיעוד מבפנים

כוחות צה״ל בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל״ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפא.

לפי סרטונים שפרסם דובר צה"ל, פיר המנהרה, שגרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחותינו למפקדות ונכסי תת הקרקע של הארגון.

פיר המנהרה אותר בשטח בית החולים מתחת לסככה, בה היה גם רכב ועליו אמצעי לחימה רבים הכוללים RPG, מטענים, נשקי קלצ’ניקוב ועוד.

דובר צה"ל: "הממצאים מוכיחים מעל כל ספק שבניינים במתחם בית החולים משמשים כתשתית לחמאס, לפעילות טרור. זו הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי לפעילות הטרור הרצחנית שלו".

קצין ולוחם מחטיבת גבעתי נפלו בקרבות בעזה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:
  •  סגן (מיל׳) אדיר פורטוגל,  בן 23, ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמ״ר גל מישאלוף, בן 21, ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה

דובר צה"ל: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה.

פיקוד העורף הסיר את כל ההגבלות על הלימודים בגוש דן

פיקוד העורף הודיע כי הלימודים בבתי הספר והגנים יתקיימו מחר בגוש דן ללא הגבלות כלשהן.

לצרכי חקירה: המשטרה קוראת לניצולי הטבח בדרום להעביר תיעודים מקוריים ממעשי הזוועה

יחידת להב 433 במשטרת ישראל, אשר אמונה על חקירת אירועי הטבח בשמחת תורה ועל איסוף הראיות נגד מחבלי חמאס העצורים בישראל, קוראת לציבור להעביר לידיה תיעודים מקוריים ממעשי הזוועה בדרום.

ביחידה אומרים כי "תהליך איסוף הראיות כולל גם איתור קבצי מדיה שתיעדו את האירועים". בהודעת המשטרה נכתב: "אנו פונים לציבור להעביר לידי להב 433 קבצים מקוריים בלבד הקיימים ברשותו, באמצעות הלינק הייעודי המצורף להודעה זו".

במשטרה הדגישו כי הכוונה היא לחומרי מדיה מקוריים שתועדו על ידי המחזיק בהם, ולא לסרטונים שפורסמו ברשת האינטרנט.

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה

תיעוד: לוחמות ולוחמי החילוץ של פיקוד העורף פועלים במחנה פליטים שאטי בעזה

משרד רה״מ: החטיפה בלב ים היא התקפה בהכוונה איראנית נגד ספינה בינלאומית

משרד ראש הממשלה: אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן.

דובר צה״ל: ״הספינה שנחטפה סמוך לתימן לא ישראלית, אירוע חמור ברמה עולמית״

דובר צה״ל: אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית.

דיווח סעודי: החות׳ים השתלטו על ״ספינת משא ישראלית״ שעברה במפרץ עדן לים האדום

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח ממקורותיו כי החות'ים בתימן טוענים שנחטפה "ספינת משא ישראלית" בשם גלקסי לידר ששטה במפרץ, ועליה 22 אנשי צוות.

משרד הבריאות הפלסטיני: 259 מאושפזים עדיין נותרו בשיפא, נערכים להעבירם בנפרד

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה טוען לאחר הפינוי מבית החולים שיפא, נותרו בבית החולים 259 פצועים שלא יכולים להתפנות עצמאית. מתקיימת היערכות להעבירם מהמקום.

שני שיגורים זוהו משטח לבנון לאזור כפר גלעדי, צה״ל תקף בתגובה

לפני זמן קצר, זוהו שני שיגורים משטח לבנון למרחב מרגליות וכפר גלעדי שלא יורטו על פי מדיניות, אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בכפר גלעדי ובתל חי.

אזעקות באשקלון והסביבה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר אשקלון ובמבקיעים ונתיב העשרה.

צה"ל עצר עשרות מבוקשים, החרים כלי נשק ואיתר מחסני טרור ביו"ש

במסגרת שני מבצעים חטיבתיים במעוזי טרור במחנה הפליטים ג'נין ובמחנה הפליטים בלאטה בשכם, יותר מ-10 כלי נשק הוחרמו, נעצרו כ-20 מבוקשים, הכוחות איתרו מחסנים עם מטענים מאולתרים, מעבדה לייצור מטענים וארבעה חמ״לי תצפית.

במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים ועצרו 38 מבוקשים.

כוחות רבים בסדיר ובמילואים ביצעו שני מבצעים חטיבתיים לסיכול טרור במחנה הפליטים בלאטה בעיר שכם שבשומרון ובמחנה הפליטים ג’נין שבמנשה.

במהלכם, כוחות הנדסה חשפו מטענים מוכנים לשימוש מתחת ובצידי הכבישים על מנת לפגוע בכוחותינו, עצרו מבוקשים ותחקרו עשרות חשודים, סרקו אחר אמצעי לחימה וניהלו חילופי אש כנגד מחבלים שירו או השליכו מטענים, נוטרלו מספר מחבלים.

בפעילות במחנה הפליטים בלאטה שבעיר שכם, לוחמי צה"ל במילואים איתרו והחרימו מעבדה ובה חומרים לייצור מטענים וחמ״ל תצפיות. בנוסף, תחקרו כ-30 חשודים ועצרו שלושה מבוקשים.

בסריקת הכוחות אחר אמצעי לחימה ותחמושת הוחרמו מעל חמישה אקדחים בינהם, נשק מסוג M16, נשק מסוג מטול, מחסניות, לבנות חבלה, מטענים חלקי נשק וציוד צבאי.

במהלך הפעילות במחנה הפליטים ג’נין, מסתערבי מג״ב איו״ש איתרו והשמידו מחסן עם מטענים מאולתרים שהיה צמוד למסגד.

בהמשך יחד עם לוחמי המילואים נעצרו 16 מבוקשים והוחרמו ארבעה כלי נשק בינהם שני נשקים מסוג m16, נשק צלפים, אקדח, תחמושת וציוד צבאי. בנוסף, אותרו והושמדו על ידי הכוחות שלושה חמ״לי תצפית.

בפעילויות בכפר טמון ובמחנה הפליטים דהיישה חשודים השליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות.

אזעקות הופעלו בשלומי ובבצת בצפון

צבע אדום בעוטף עזה

התרעה הופעלה בכיסופים.

שלושה חיילי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

שלושה חיילי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:

  • רס״ר (מיל׳) יקיר ביטון, בן 34 מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261.
  • רס״ם (מיל׳) רני טחן, בן 40 משדה נחמיה, סמב״ץ בגדוד 8717, חטיבה 261.
  • רס״ן (מיל׳) חן יהלום, בן 35 מכפר אז״ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים.

כוחות צנחנים איתרו כ-35 פירי מנהרות בשכונות שיח עג'לין ורימאל בעזה

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בשיתוף עם כוחות שריון, הנדסה וחיל האוויר נלחמים בשכונת שיח עג׳לין ושכונת רימאל ופועלים לאיתור והשמדת תשתיות ונכסים של ארגון הטרור חמאס. במסגרת הלחימה איתרו הלוחמים כ-35 פירי מנהרות, אמצעי לחימה רבים וחיסלו מחבלים.

נוסף על כך, פשטו לוחמי החטיבה על מחנה צבאי בשימוש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. במהלך הפשיטה איתרו הלוחמים מצבורי אמל״ח ו-7 משגרי רקטות.

שכונת רימאל נחשבת לשכונת היוקרה של רצועת עזה, שהתגוררו בה המפקדים הבכירים בארגון הטרור חמאס וניצלו את המרחב האזרחי לפעילות ולהכוונת טרור. בתוך השכונה קיימים גם מוצבים צבאיים ומבני שלטון.

אזעקה הופעלה במשגב עם

אזעקות בגליל העליון

התרעות הופעלו בחצור הגלילית ובעמוקה.

בהמשך להתרעות: יורטה מטרה אווירית חשודה מלבנון; צה"ל תוקף בירי

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

כוחות צה"ל תוקפים בירי לעבר שטח לבנון.

חשש מחדירת כלי טיס עוין בצפון

התרעות הופעלו בברעם, באביבים,ביראון, אזור תעשייה רמת דלתון, דוב"ב, מתת, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה, ג'ש – גוש חלב, סאסא, דלתון, צבעון, צוריאל, בית ספר שדה מירון,
חורפיש ופקיעין.

אזעקה הופעלה במרגליות ובמנרה בגבול הצפון

צבע אדום בעוטף עזה

התרעות הופעלו בכפר עזה, נחל עוז, סעד ועלומים.

כוחות צה״ל חיסלו מחבלים, ספינות הטילים של שייטת 3 סיכלו איומים לצד כוחות היבשה

מטוסי קרב של צה"ל השמידו תשתיות טרור רבות של ארגון הטרור חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא.

ביממה האחרונה, לוחמי חטיבת הנח"ל נלחמו בפאתי שכונת ג'אבליה, נתקלו וחיסלו מחבלים מארגון הטרור חמאס. הכוחות בסיוע טנקים וסיוע אווירי תקפו מטרות מהאוויר.

באחד מהקרבות, צוות הקרב החטיבתי של נח"ל זיהה חוליית מחבלים שעמדה לירות על הכוחות מגג בניין מגורים, הכוח הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים. נוסף על כך, במהלך סריקות נמצאו אמצעי לחימה וציוד צבאי בבנייני מגורים אזרחיים.

במקביל ללחימה היבשתית, לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים מהים וסייעו לכוחות היבשה באש ובתצפית על ידי פתיחת צירים, ליווי באש, סיכול איומים יבשתיים כנגד כוחותינו וחיפוי על משימות יבשתיות מהים.

10 פצצות מרגמה שוגרו לשלומי ונחתו בשטחים פתוחים; צה"ל מגיב למקורות הירי

מטוסי קרב של צה"ל השמידו לפני זמן קצר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי נפלו בשטח פתוח. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

צה"ל פעל הלילה במקביל בג’נין ובשכם

שתי חטיבות של צה"ל פעלו במהלך הלילה במקביל  בג’נין ובשכם. המבצעים נמשכו מספר שעות, ובמהלכם חשפו הלוחמים מטענים ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

כמו כן, נמצאו חדרי מלחמה, תצפיות ומעבדה ליצור נשקים. עשרות חשודים נעצרו ותוחקרו.

אזעקה הופעלה בשלומי

קבינט המלחמה ייפגש הערב וידון בתקצוב המלחמה

דיווח בוושינגטון פוסט: הושגה עסקה לשחרור חטופים; בבית הלבן מכחישים

הוושינגטון פוסט דיווח על עסקה שהושגה בין ישראל לחמאס בתיווך אמריקאי, לפי ישוחררו עשרות נשים וילדים משבי ארגון הטרור בתמורה להפסקת אש בת 5 ימים.

אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, הכחישה את הדיווח: "עדיין לא הושג הסכם. ארצות הברית ממשיכה לעבוד קשה למען השגתו".

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה:
  • סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21 מבית שמש, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים.
  • סרן (במיל׳) רועי ביבר, בן 28 מצור משה, מפקד צוות ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית.

במהלך הלילה יחל לרדת גשם לפרקים בצפון הארץ

עימותים בין צעירים לכוחות צה"ל במחנה אל-ערוב, צפונית לחברון

סרן עדן פרוביזור יובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי באלפי מנשה

לפי הערכה ישראלית, כ-1,400 אזרחים וחיילים ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת הלחימה. 236 אזרחים וחיילים חטופים על ידי חמאס ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!