דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

דובר צה"ל: חמאס הביא חטופים לבית החולים שיפא ב-7 באוקטובר; החיילת נועה מרציאנו נרצחה בשטחו

תא"ל הגרי חשף שמרציאנו הוחזקה סמוך לבית החולים, נפגעה מתקיפת צה"ל ואז הובאה לבית החולים ונרצחה | בתיעוד שנמצא בבית החולים נראים שני חטופים, אזרחי נפאל ותאילנד, מוכנסים אליו | בשטח בית החולים אותרה מנהרת טרור של חמאס

חטוף מישראל מובל על ידי אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
חטוף מישראל מובל על ידי אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אורן דגן

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף הערב (ראשון) תיעוד של הגעת חטופים לבית החולים שיפא בעזה ב-7 באוקטובר. הגרי חשף גם את נסיבות מותה של החיילת רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה על ידי חמאס, נפצעה מתקיפה ישראלית ונרצחה בתוך בית החולים. עוד נחשפה מנהרת טרור שהוקמה מתחת לבית החולים. הממצאים נאספו במבצע שעורכים כוחות צה"ל לחשיפת תשתיות טרור של חמאס והחזקת חטופים על ידי הארגון בתוך בית החולים, בדומה לממצאים שנאספו בבית החולים רנתיסי בעזה.

על הגעת החטופים לבית החולים אמר הגרי: "אנחנו מציגים לראשונה תיעוד של חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שהובאו לשטח חמאס. עדכנו את משפחותיהם ומדינותיהם של החטופים בתיעוד. העולם לא יוכל להגיד שלא ידע מה קורה בבתי החולים בעזה, והעולם חייב לפעול נגד פשעי המלחמה של חמאס דאעש.

אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אנשי חמאס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

"האזרחים האלה, שאחד מהם בוודאות לא היה פצוע נכנס לתוך בית החולים גם אם זאת פציעה קלה השני פצוע, נכנסו לתוך בית החולים מחבלים חמושים. בית חולים שהחזיק חטופים לא השאיר אותם שם להביא את הצלב האדום לבדוק אותם. החזיק חטופים ולקח אותם למקומות מסתור של חמאס בהמשך. מפקדת טרור שהחזיקה חטופים בתוך בית החולים שיחררה אותם לתוך דירות מסתור כמו הדירות שמצאנו בהן את רב"ט נועה מרציאנו ויהודית וייס שתיהן ז"ל כך הוא עשה גם עם אזרחים זרים אחרים

הגרי חשף את נסיבות מותה של רב"ט נועה מרציאנו: "הבוקר עדכנו את משפחתה של רב"ט נועה מרציאנו בממצאי הדו"ח הפתולוגי הראשוני של מותה. על פי הממצאים, נועה נחטפה לדירת מסתור בסמוך לביה"ח שיפאא'. במהלך תקיפות צה"ל באזור מחבל החמאס שהחזיק בה נהרג. הדו"ח הפתולוגי קבע כי נועה אומנם נפצעה בתקיפה, אך אני רוצה להדגיש – היא נפצעה לא באופן מסכן חיים, זאת נקבע על ידי הדו"ח הפתולוגי. זאת בניגוד לסרטונים שמפרסם חמאס, שניסה לטעון כאילו נועה נהרגה כתוצאה מתקיפות צה"ל.

רב"ט נועה מרציאנו ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

"על פי המידע המודיעיני המוצק שיש בידינו נועה נלקחה ע"י מחבלי חמאס מהמקום בו היא הוחזקה לתוך כותלי ביה"ח שיפאא', שם היא נרצחה על ידי מחבל חמאס. תנו לי להדגיש שוב – בית חולים, מקום שאמור לקדש את ערך החיים, שימש את חמאס לרצח". לדברי הגרי, "אנחנו לא ניתן לעולם להתעלם מזה ולשכוח מזה."

"מידע מודיעני נוסף מראה כי חטופים נוספים היו בבית החולים בנקודות זמן שונות. בקומפלקס ביה"ח פועלים יחד עם כוחות צה"ל רכזי שב"כ, אשר אוספים מודיעין מתוך תחקירים של אנשי צוות רפואי ואחרים. במסגרת זו נתפסו חומרים בביה"ח אשר תיעדו הגעה של חטופים לתוך ביה"ח במהלך הטבח של ה-7 באוקטובר.

"כוחות צה"ל ושב"כ מצאו בבית החולים מתחם שהיה בו רכב נוח'בה (כוח העילית של חמאס) מזווד באמצעי לחימה רבים. הרכב הזה כנראה היה חלק מאותם רכבים שחדרו למדינת ישראל ב-7 באוקטובר וביצעו את הטבח הנורא. לצד הרכב הזה מצאנו פיר תת קרקעי מסווה היטב באותו מתחם. בימים האחרונים חקרנו את הפיר, והיום חשפנו תיעוד מתוך מנהרת הטרור שמצאנו שהתגלתה מתחת לביה"ח."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!