דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

"אחזור לישראל, המולדת השנייה שלי": החטופים מתאילנד והפיליפינים שבים לארצותיהם

17 מ-23 החטופים התאילנדים ששוחררו חזרו למולדתם במטוס שר החוץ של תאילנד, לאחר ביקורו בישראל | ממשלת תאילנד מנסה להגביל את סיקור האירוע, אך מידע ותמונות מופצים על ידי המשוחררים ומשפחותיהם בתקשורת וברשתות החברתיות

שחרור העובדים התאילנדים מבית החולים (צילום: יהל פרג')
שחרור העובדים התאילנדים מבית החולים (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

17 מאזרחי תאילנד שנחטפו בידי חמאס לעזה ושוחררו בשבוע האחרון חזרו ביום רביעי למולדתם במטוסו של שר החוץ וסגן ראש הממשלה, שהיה בביקור בישראל. הם נחטפו ב-7 באוקטובר, בזמן ששהו במושבי וקיבוצי עוטף עזה שבהם עבדו בחקלאות.

המשוחררים הם: נתהווארי מולקאן; סנטי בונפורם; בונתהום פאנקונג; מנגקול פראצ'ואפון; וויתסהון פומיי; וויצ'אי קלאפאט; באנצ'ה קונגמאני; בודיי סינגהון; הותאי ת'ונגסרי; הותאי סינגואן; קהומקריט צ'ומבוא; מאני צ'יראחט; נאטהאפורן אוקיאו; ואנוצ'א אנג'איאו; וויצ'אן טמטונג; סורין גסונגנן ופונסוואן פינאגאלו.

לפי הנתונים שאוספת הקבוצה 'סיוע לעובדי חקלאות' 45 עובדי חקלאות תאילנדים נרצחו בידי מחבלי חמאס וזוהו, 13 עדיין נעדרים, 23 נחטפו ושוחררו ו-8 עדיין חטופים בשבי החמאס. כמו כן שוחרר גאלינור פאצ'קו מהפיליפינים. שחרורם של התאילנדים לא היה חלק מהעסקה של ישראל וחמאס, אלא הגיע בעקבות הקשר שמקיימת תאילנד עם מדינות כמו איראן וקטאר.

ממשלת תאילנד פעלה כדי למנוע מעיתונאים להיפגש עם המשוחררים ולסקר את חוויותיהם בשבי, זאת מרגע שהשתחררו והגיעו למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). על אף המיסוך, המשוחררים מתחילים לעדכן במצבם בדפיהם האישיים ברשתות חברתיות, וגם בכלי תקשורת תאילנדיים.

חזר למשפחה בתאילנד עם שרשרת 'הלב שלנו שבוי בעזה'

הותאי סינגואן ששוחרר בפעימה הראשונה חזר לחיק משפחתו בתאילנד כשהוא לובש את החולצה שקיבל בבית החולים אסף הרופא עליה דגלי ישראל ותאילנד. לצווארו שרשרת למען שחרור החטופים, עליה דסקית בה חרוט 'הלב שלנו שבוי בעזה'.

גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו מהפיליפינים (33), שעבד כמטפל של אמיתי בן צבי מניר עוז שנרצח בידי מחבלי חמאס, שוחרר בפעימה הראשונה. הוא סיפר בראיון ל-CBN אסיה על התנאים הקשים בהם הוחזק: "הקירות במנהרה היו לחים בגלל העומק, אז הרטבתי את נייר הטואלט כדי לאכול אותו ולשרוד". למרות הטבח והחטיפה, מבהיר ג'ימי בראיון שהוא "יחזור לישראל, זוהי המולדת השנייה שלי".

וויצ'אן טמטונג ששוחרר בפעימה השלישית, הגיע לישראל רק בסוף ספטמבר השנה. הוא הספיק לעבוד כמה ימים ואז נחטף לעזה. יום לפני מתקפת החמאס, העלתה אשתו מאלאי איסארא את סרטון התמונה המרגש הבא, בו נראות דמות של גבר ושל אישה, המדברים בטלפון כשהם במקומות אחרים, ומעל דגלי ישראל ותאילנד.

@malaiissara

จากกันไกลแค่ตัวแต่อย่าให้หัวใจของเราห่างกัน????????#เขมรบุรีรัมย์ #สาวโรงงานสมุทรปราการ @wichian temthong

♬ เสียงต้นฉบับ – คิดถึง – คิดถึง

מאז שנחטף העלתה איסארא תמונות שלהם יחד, ושלה בביקורים במקדשים תאילנדיים עם תפילות לשלומו וחייו. ביום שישי העלתה סרטון בו נראה טמטונג פוגש את בני משפחתו לאחר ששב לביתו.

@malaiissara

ขวัญเอ้ยขวัญมากลับมาอยู่บ้านเฮาเด้อหมดเคราะห์หมดโศกแล้วขอให้มีแต่สิ่งดีๆเข้ามาในชีวิตเด้อ@wichian temthong #เขมรบุรีรัมย์ #สาวโรงงานสมุทรปราการ

♬ เสียงต้นฉบับ – รำไพแสงทอง – รำไพแสงทอง

היום (ראשון) ערכו בבית החולים אסף הרופא, מסיבת פרידה מפאטאיאנוט טונסאקרי ואוואט סוריאסי שהשתחררו בפעימה הרביעית וראטנין פהיבון, צ'רומצ'י סנגקיו, לקאפן סיקינא, גונג סאי-לאו שהשתחררו בפעימה החמישית, והם יעשו את דרכם חזרה לתאילנד היום.

שחרור העובדים התאילנדים בפעימה הרביעית והחמישית מבית החולים (צילום: יהל פרג')
שחרור העובדים התאילנדים בפעימה הרביעית והחמישית מבית החולים (צילום: יהל פרג')
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!