דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
28.9°תל אביב
  • 24.0°ירושלים
  • 28.9°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 31.0°טבריה
  • 24.3°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: יש לפצות באופן מיידי חברות אבטחה על תשלומים סוציאליים לעובדים שגויסו למילואים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד פנה למנכ"ל משרד האוצר בקריאה לכונן בדחיפות מנגנון פיצוי | על אף הסכמות שהושגו לפני כשבועיים, הנושא לא קודם | כחמישית מעובדי הענף גויסו למילואים, מה שמעלה חשש מפני קריסת חברות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (ג') למנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, בבקשה להתערבותו הדחופה בהסדרת שיפוי הוצאות סוציאליות עבור עובדים בענף האבטחה שנקראו למילואים. על אף הסכמות שהושגו לפני כשבועיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, משרדי האוצר וביטחון הפנים לא קידמו את הנושא. בענף האבטחה שכחמישית מעובדיו גוייסו למילואים חוששים מפני קריסת חברות.

לדברי בר-דוד במכתבו, "הגיעו להסתדרות פניות של מאות מאבטחים, חלקם שוהים באזורי המלחמה, בקריאה נואשת להסדיר מיד את הנושא. מרבית חברות האבטחה אינן זכאיות לפיצוי עקב המלחמה, וידוע לנו כי הן לא יכולות לעמוד בתשלום ההפרשות בגין שכר חודש נובמבר. נראה כי משרדי הממשלה הרלבנטיים, ובפרט משרד האוצר, אינם מקדמים את הנושא. לא נוכל לעמוד מנגד, ועל כן נדרשת בזאת התערבותך המיידית בנושא והסדרת העברת הכספים לחברות עוד השבוע!"

 ימי המילואים משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי. הסכום המועבר אינו כולל את מרכיב התנאים הסוציאליים: הפרשות פנסיוניות בשיעור 7.5% גמל, 8.33% פיצויי פיטורין, 7.5% קרן השתלמות, וכן תנאים נלווים לרבות חופשה, הבראה, מחלה ודמי חגים.

חברות האבטחה, שהן חברות קבלניות עם שולי רווח קטנים, תלויות במזמיני השירות לשם תשלום השכר. לאור היקפי הגיוס הרחבים בענף, עלות ההפרשות הסוציאליות מגיעה עבור רבות מהחברות בענף למיליוני שקלים בחודש. רבים מעובדי הענף הם יוצאי יחידות קרביות, ובמצב הנוכחי, בו אחד מחמישה עובדים משרת במילואים, אין לחברות אפשרות לגייס את הסכומים הנדרשים.

לאחרונה, בעקבות לחץ ההסתדרות, הוסדרו תקנות ערך שעה לעובדי הקבלן בענפי השמירה והניקיון, כחלק ממהלך להגברת האכיפה של חוקי העבודה. התקנות מסדירות בין היתר את חובת מזמיני השירות לשלם לחברות גם בגין עלות הזכויות הסוציאליות במילואים. אלא שתקנות אלו צפויות להיכנס לתוקפן רק ב-1 בינואר, מה שלא נותן מענה לתקופת המלחמה (אוקטובר, נובמבר ובהמשך דצמבר).

משרד האוצר אמנם הנחה את משרדי הממשלה בכובעם כמזמיני שירות לשלם את עלות הזכויות הסוציאליות של עובדי הקבלן המוצבים בהם, אך הדבר לא מהווה פתרון לחברות האבטחה הנותנות שירותים לשוק הפרטי ולמזמיני שירות ציבוריים שאינם משרדי ממשלה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר, נעתר לבקשת ההסתדרות לפני שבועיים, והודיע כי הועדה תקדם חוק לשיפוי הוצאות המעסיקים על ההפרשות הפנסיוניות של משרתי המילואים, זאת בתמיכת שר העבודה ושר הביטחון. עם זאת, הנושא טרם הוסדר על ידי הכנסת.

במקביל לפנייה להייזלר, פנה גם יוסי ברבי, יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות, ליו"ר הועדה אייכלר, בבקשה לכנס דיון נוסף ולקדם את הנושא בחקיקה. "נדרשת פעולה מיידית טרם הגעה לתאריך 15 בדצמבר, מועד העברת התשלום בגין התנאים הסוציאליים", כתב ברבי, והוסיף: "ללא כינוס מידי של הוועדה למציאת פתרון, נשקול את צעדינו במישור המשפטי והארגוני למיצוי זכויות העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!