דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
23.8°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.3°אשדוד
  • 21.8°באר שבע
  • 29.9°אילת
  • 24.5°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סג"ם עדן רם, שנפצעה ב-7 באוקטובר: "הייתי מורדמת ומונשמת, אתמול חזרתי ללכת"

רם הנחתה טקס הוקרה לפצועי צה"ל במרכז השיקום 'חוזרים לחיים' בבית החולים שיבא | הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג הדליק נר ראשון עם ארז יצקן, שנפצע בכפר עזה: "אנחנו מספרים על המכבים אבל חושבים עליכם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג; מנהל מרכז השיקום במרכז הרפואי שיבא פרופ' אמיתי זיו; וסג"ם עדן רם, שנפצעה ב-7 באוקטובר (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג; מנהל מרכז השיקום במרכז הרפואי שיבא פרופ' אמיתי זיו; וסג"ם עדן רם, שנפצעה ב-7 באוקטובר (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אני נרגשת לעמוד לפניכם עכשיו, חיה, נושמת ומשתקמת", כך אמרה היום (רביעי) סג"ם עדן רם, שנפצעה מ-12 כדורים שנורו לעברה במהלך הקרבות בבסיס אורים ב-7 באוקטובר. רם, שמשתקמת מהפציעה, אמרה את הדברים בטקס הוקרה לפצועי צה"ל במרכז השיקום 'חוזרים לחיים' במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג. היא הנחתה את הטקס לצד מנהל מרכז השיקום, פרופ' אמיתי זיו.

"בבוקר 7 באוקטובר קמתי למתקפת טילים בבסיס באורים", אמרה רם, "החמ"ל שנחשב למקום הבטוח הפך למקום מסתור ממתקפת מחבלים בתוך הבסיס. 12 כדורים חדרו את גופי. שכבנו פצועות זו ליד זו, וחבשנו אחת לשנייה חסמי עורקים. לא האמנתי שככה מסתיימים החיים, לא הבנתי אם אני בחיים, שלחתי הודעות פרידה למשפחה ולחברים שאני אוהבת אותם ושיתפללו עלי. אבל אז קרה לי נס, מלהיות מורדמת ומונשמת, אתמול חזרתי ללכת על הרגליים."

טקס הוקרה לפצועי צה"ל במרכז השיקום במרכז הרפואי שיבא (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)
טקס הוקרה לפצועי צה"ל במרכז השיקום במרכז הרפואי שיבא (צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא)

במהלך טקס ההוקרה, תחת הכותרת 'חוזרים לחיים בגבורה ובאור', הדליק הנשיא הרצוג נר ראשון של חנוכה יחד עם ארז יצקן, תושב כפר עזה שנפצע ביום שבת ה-7 באוקטובר, בעת שחסם את דלת הממ״ד בשעה שמחבלים ניסו לחדור לביתו, תוך שהם משליכים מטען חבלה לעברו.

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג: ״אנחנו מבטיחים לגרש את האפלה, ולהחזיר את האור לכל עם ישראל, בכל רחבי המדינה, והרי החג הזה הוא סמל גבורה, גבורת המכבים. והשנה, כשאנחנו במלחמה קשה, הגבורה הזאת, המכבית, העילאית, מוחשית הרבה יותר. אנחנו מספרים על המכבים אבל חושבים עליכם. אנחנו מתארים את גבורת המכבים אבל חושבים על הגבורה שלכם. אומרים שכל דור וגיבוריו וכל דור ונכסיו ואתן, ואתם, חיילות וחיילים, אתם האזרחים, אתם המכבים שלנו, אתם הגיבורים שלנו, אתם הגיבורים של הזמן הזה, בימים ההם בזמן הזה.

"חלקכם באותה שבת שחורה הוקפץ מיד, אחרים הצטרפו, כולכם מיהרתם להשיב מלחמה, לחמתם כאריות עד הכדור האחרון, לפעמים עד הנשימה האחרונה, הצלתם חיים, הגנתם על עמנו, על ארצנו, על מולדתנו, ובשבועות שמאז, מיכל ואני פגשנו אתכם ואת משפחותיכם בבתי החולים במרכזי השיקום השונים. נמצאים במלחמה הקשה והתובענית שאני קורא לה המלחמה שאחרי המלחמה. מסתערים בקרבות השיקום. נאבקים בפצעי הגוף והנפש באותה נחישות ואותה עוצמה בה לחמתם באויב.

"ואני רוצה שתדעו שעם ישראל כולו מודה לכם, חושב עליכם, דואג לשלומכם וגאה בכם מאוד. המחבלים הנפשעים חשבו שהם ישברו את רוחנו. הם טעו. הם לעולם לא יכניעו אותנו. הרוח הישראלית המופלאה הזאת, איתנה ואי אפשר לשבור אותה. יש לנו חוסן לאומי ועוצמות בלתי נגמרות ואתם הפצועות והפצועים אתם ההוכחה הכי גדולה לכך.

"הלחימה בתוך רצועת עזה בעיצומה. חיילי צה"ל נלחמים במלוא העוצמה עד הניצחון. הם יודעים שלא נעצור – שכן באנו חושך לגרש, והאור יגבר על החושך."

פרופ׳ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: ״אנחנו נלחמים בשתי חזיתות, חזית הקרב וחזית החזרה לחיים. לנו יש את הזכות להציל את הפצועים מחזית הקרב ולהחזיר אותם לחיים. מתחילת הלחימה הגיעו לשיבא מעל 800 פצועים, שמקבלים את הטיפול הכי טוב בעולם. בחזית אצלנו יש לוחמים וגיבורים שחוזרים לחיים. ולידם, בדיוק על פי ערכי צה״ל, מטפלים הצוותים הרפואיים בשיבא במסירות, מקצוענות, רעות וכבוד האדם ותחושת שליחות.

"תודה לאנשי הצוות שלנו שבמשך 61 יום מקדישים את חייהם  לטיפול בפצועים והחולים. אני מאוד גאה בכם. אני רוצה לשלוח לרמטכ״ל, לשר הביטחון, ולכל למפקדים ולחיילים ברכת הצלחה. הם ינצחו את המלחמה הזו. הם ישיגו את מטרות המלחמה. אנחנו נהיה כיפת הברזל שלכם, פה בעורף.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!