דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

שרון קוניו בעצרת לשחרור החטופים: "מה שראיתי בשבי עדיין רודף אותי בלילה"

קוניו, ששוחררה יחד עם אחותה ובנותיה משבי חמאס, עדיין ממתינה לבעלה דוד שמוחזק בעזה: "אמה ויולי סבלו מספיק בשבועות האחרונים, ישראל לא הציגה שום יוזמה" | מורן סטלה ינאי, שהוחזקה בשבי החמאס 54 יום, העידה בסרטון: "אני הייתי פרס. הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ כדי שיראו מה הצליחו לתפוס"

  • עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
    עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
  • מפגינים בתל אביב בקריאה להחזרת החטופים בעזה (צילום: REUTERS/Amar Awad)
    מפגינים בתל אביב בקריאה להחזרת החטופים בעזה (צילום: REUTERS/Amar Awad)
  • תמונות החטופים בעזה, בשלט בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    תמונות החטופים בעזה, בשלט בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
  • עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
    עצרת משפחות החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אסף צבי

אלפים השתתפו הערב (מוצ"ש) בעצרת כיכר החטופים בתל אביב, תחת הכותרת, "גם להם קר במנהרות החמאס". בעצרת דיברה שרון קוניו, ששוחררה יחד עם אחותה ובנותיה משבי חמאס וממתינה לבעלה דוד ששבוי בעזה.

"מה שראיתי בשבי עדיין רודף אותי בלילה", אמרה קוניו. "בשביעי לעשירי חיי נעצרו בצורה הכי ברוטלית וכואבת גופי שרד אבל נפשי חרבה. לא תיארתי לעצמי בחלומות הגרועים ביותר את מה שקרה לנו באותו בוקר. דוד, האיש היקר שלי, שמחזיק את דלת הממ"ד באפיסת כוחות ועושה הכול כדי להגן עלינו, במצב שאי אפשר לעשות בו כלום. הרגע בו ויתרנו על החיים ויצאנו החוצה כדי למות כמה שיותר מהר. הרגע שבו הבת שלי נחטפה ממני ולא יכולתי להגן עליה. ימים שלא יודעים אם נחיה או נמות".

שרון קוניו ובנותיה אמה ויולי (3), אחרי ששוחררו משבי חמאס (צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים)
שרון קוניו ובנותיה אמה ויולי (3), אחרי ששוחררו משבי חמאס (צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים)

"דוד לא 52 ימים בשבי אלא 77 וגם כל קרובי משפחתי ו127 אנשים שהאמינו שהמדינה תגן עליהם", הוסיפה קוניו. אני פונה  לקבינט המלחמה. אמה ויולי סבלו מספיק בשבועות האחרונים, ישראל לא הציגה שום יוזמה. קחו אחריות ותחזירו את 127 החטופים שנשארו עכשיו".

לאחר העצרת צעדו מאות בני אדם מול הקריה בתל אביב. המפגינים חסמו את את דרך בגין וקראו: "עסקה עכשיו, מתווה עכשיו", "אוזל להם הזמן החזירו את כולם" ו-"אין דבר יותר חשוב, כל חטוף חייב לשוב".

"אחד השומרים רצה שאני אסתכל עליו מקרוב, שאני אזכור את הפנים שלו"

בעצרת הוקרנו עדויות קשות של אלו ששבו משבי חמאס-דעאש. מורן סטלה ינאי: "אני הייתי פרס. הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ כדי שיראו מה הצליחו לתפוס".

"מהשומרים היה רוצה שאסתכל עליו כל הזמן", הוסיפה. "כשהוא כעס עליי, הוא רצה שאני אסתכל עליו מקרוב, שאני אזכור את הפנים שלו ממש ממש טוב. הוא אמר 'אבל ממש תסתכלי לי בעיניים… תסתכלי, תסתמי את הפה ולכי לישון' ואז את הולכת לישון וחולמת עליו סיוטים בלילה".

ספיר כהן, ששוחררה משבי החמאס לאחר 55 יום: "כל הגברים החזקים הם הגברים החלשים שם והם אלה שעוברים הכי הרבה ייסורים. אני כל כך פוחדת ממה שסשה, הבן זוג היקר שלי, עובר שם. כל יום יכול להיות שאנחנו מאבדים עוד ועוד חטופים, כי הם לא יכולים להישאר בתנאים האלה, הם פשוט לא יכולים להמשיך לחיות ככה. צריך להחזיר אותם הביתה עכשיו".

רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של הירש שנחטף גם הוא לעזה, אמרה בעצרת: "בני נחטף מפסטיבל הנובה וידו נקטעה. אני אמא שרוצה שבנה יחיה, אני רוצה שמהבן שלי יהיו לי נכדים ושהם יהיו בטוחים פה. מהגברים שמקבלים את ההחלטות אנחנו שומעים הרבה מילים, אבל אין לחטופים זמן לדיבורים".

"אני חושבת לעצמי: מה אם אחד מהחטופים היה האבא, אמא, אחות, אח, בת, בן או רעיה או בעל של אחד מהגברים באחד מהחדרים האלה שבהם מתקבלות החלטות. האם היו מתמודדים עם זה אחרת. כשהירש נישק אותי לשלום בשישה באוקטובר בשעה 23:00 בלילה, הוא אמר לי חמש מילים: 'אני אוהב אותך, נתראה מחר'. הירש, אם אתה יכול לשמוע אותי עכשיו, אחרי 78 ימים, אני רוצה לראות אותך מחר. אני אוהבת אותך בני המתוק, הישאר חזק ותשרוד".

אורין גנץ, אמה של עדן זכריה (28) שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בשבי חמאס, אמרה בעצרת אחרי שקמה מהשבעה על מות בתה: "קר לכם? בשבי יותר קר. ב-7 באוקטובר עדן שלנו נחטפה לשבי חמאס ומשם היא חזרה הביתה למקום שאי אפשר לפגוע בה וגם לא רוצים לפגוע בה. למקום שאין בו שנאה, קנאה, פנאטיות, תחרות עקוב מדם, מי חזק יותר".

אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל (מימין), עם אתי קמחי, אמו של אופק ז"ל, בן זוגה של עדן, בלווייתה של עדן זכריה בקיבוץ פלמ"חים (צילום: הדס יום טוב)
אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל (מימין), עם אתי קמחי, אמו של אופק ז"ל, בן זוגה של עדן, בלווייתה של עדן זכריה בקיבוץ פלמ"חים (צילום: הדס יום טוב)

גנץ קראה להשיב את החטופים: "קהל יקר, בשבילי ובשביל עדן, זה מאוחר מדי. אבל יש חטופים שעדיין בחיים, והם צריכים לחזור הביתה, וכל יום זה מסוכן בשבילם להיות שם, בשבי אין מחר".

נעה תשבי, שחקנית בהוליווד ופעילה בהסברה לטובת ישראל בעולם: "אני גאה להיות פה ולתמוך במשפחות שלכם שהם המשפחות של כולנו. אני עומדת כאן כדי שהעולם לא ישכח את 129 החטופים שמוחזקים בידי חמאס. החטופים הללו נחטפו בידי ארגון טרור רצחני שמשתמש בהם ללוחמה פסיכולוגית".

אור לוי, מנהיגה (בת 12) שמובילה את המאבק הבינלאומי של צעירי העולם נגד הצלב האדום: “למען השבויים הסוכרתיים שצריכים טיפול מיידי מציל חיים. יש 9 כאלה כרגע בשבי חמאס. כל דקה שעוברת בשבי ללא טיפול תרופתי היא סכנת חיים ממשית. אנחנו דורשים מהצלב האדום להתערב מיד.מדוע דם של ישראלים לא נחשב? אנחנו מצפים, כאזרחי העולם החופשי, שהצלב האדום יפעיל לחץ ויעשה את את העבודה שלכם ותילחמו על כך שכל חטוף וחטופה ייבדקו".

"חברי הקבינט המלחמתי אל תיתנו סיוע הומניטרי עד שהחטופים שלנו יקבלו טיפול", הוסיפה לוי. "אנחנו סיימנו לשחק במגרש שלהם. חמאס מקבל עזרה הומניטרית בזמן שהחטופים שלנו מתים בשבי. תראו באיזה עולם אנחנו חיים, ילדה בת 12 נאבקת למען אחיי ואחיותי שנמצאים בשבי ארגון טרור נאצי במקום לחגוג בת מצווה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!