![שליח וולט בתל אביב (צילום: עמר כהן) שליח וולט (צילום: עמר כהן)](https://static.davar1.co.il/www/uploads/2021/03/070321_wolt-1026x684.jpg)
תושבי תל אביב-יפו יוכלו מהיום לדווח באפליקציית וולט על שליחים שביצעו עבירות תנועה, כך דיווחה העירייה אתמול (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלה. התושבים יוכלו לדווח בצ'אט שירות הלקוחות של האפליקציה, שנוספה לו אופציית "פניות בנושא בטיחות בדרכים". וולט תבדוק את התלונות ותעביר אותן לפי הצורך לפיקוח העירוני, ויופעלו סנקציות על השליחים, בהן השעיה וסיום התקשרות.
הצעד הוא חלק מתוכנית בטיחות בדרכים שהשיקה וולט באוגוסט. האופציה לדווח קיימת מאז, אבל לפי מקור בעירייה, כבר לפני כמה חודשים החל מהלך להידוק שיתוף הפעולה בין וולט לעירייה, בדגש על הפיקוח העירוני. הצדדים סיכמו שהפיצ'ר יקודם למקום בולט יותר באפליקציה, והתלונות יועברו לאגף לפיקוח עירוני ויטופלו.
![צ'אט שירות הלקוחות באפליקציית וולט עם האופציה החדשה (צילום מסך) צ'אט שירות הלקוחות באפליקציית וולט עם האופציה החדשה (צילום מסך)](https://static.davar1.co.il/www/uploads/2023/12/WhatsApp-Image-2023-12-28-at-17.48.04_55074d51-e1703778577282.jpg)
כמו חברות פלטפורמה דומות, וולט לא מעסיקה את שליחיה ולא מקיימת עמם יחסי עבודה, והשליחים עובדים תחתיה כ"קבלנים עצמאים", בלי שכר מינימום ובלי זכויות סוציאליות, אך גם ללא מלוא החופש שנהנים ממנו עצמאים מלאים, כמו קביעת עלות השירות, ניהול בנק לקוחות, אפשרות להעסיק עובדים ועוד.
בתוכנית הבטיחות של וולט מופיעים סעיפים שעונים באופן ברור על תבחינים שמעידים על קיומם של יחסי עבודה: חיוב במספר סידורי או בתקנון, ניהול מנגנוני דיווח, ניהול הליכי שימוע ופיטורים דה-פקטו ועוד, "איום" על השליחים שמתעצם בעקבות הודעת העירייה. על כן, לא ברור אם וכיצד הדבר ישפיע על החלטות בית הדין בתביעה שמתקיימת נגד וולט להכרה ביחסי העסקה עם עובדיה, שהדיון בה נדחה בעקבות המלחמה, ואם תהיה בסיס לחייב את החברה להכיר ביחסי העסקה עם שליחיה.