דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר בסיס של 8,800 שקלים: מנהלות המעונות בוויצ"ו חתמו על הסכם שכר חדש

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות, ארגון עובדי ויצ"ו והנהלת ויצ"ו, כולל תוספת ניסיון מקצועי של עד 600 שקלים לחודש | כמו כן, יוגדלו ההפרשות הסוציאליות ויחולו על כלל רכיבי השכר

הסכם בויצ"ו (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם בויצ"ו (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ארגון עובדי ויצ"ו והנהלת ויצ"ו חתמו אתמול (רביעי) על הסכם חדשני ופורץ דרך למנהלות המעונות בארגון. ההסכם יחול על כל מנהלות מעונות הגיל הרך בויצ"ו, וכולל רפורמה מקיפה בתנאי ההעסקה והשכר של הסקטור, שהוא אחד מאבני היסוד של הארגון החינוכי ורשת מעונות ויצ"ו.

מודל השכר החדש קובע שכר בסיס של 8,800 שקלים למנהלת מעון חדשה ותוספת ניסיון מקצועי של עד 600 שקלים לחודש. כמו כן, יוגדלו ההפרשות הסוציאליות ויחולו על כלל רכיבי השכר (בניגוד לנהוג עד עתה) – מה שישפיע מאוד על הצבירה לקופת הפנסיה.

נוסף על כך, הוחלט על תגמול תוספת אקדמית של עד 600 שקלים בחודש למנהלות שעברו קורס ניהול מעון, ולבעלות תעודת הוראה, תואר ראשון או שני.

מנהלות של מעונות המוגדרים "רב-תכליתיים" יזכו לתוספת בין 1,000 ל-1,500 שקלים עבור המאמץ הייחודי והמורכבות בניהול מעון רב-תכליתי.

עוד נקבע בהסכם תגמול שעות נוספות גלובליות (מדורג, בהתאם למספר הילדים במעון); תוספת נסיעות מורחבת מעבר להוראות צו ההרחבה בעניין; תוספת שכר שנתית של 200-100 שקלים לפי ותק העבודה בויצ"ו ומענקי הצטיינות למנהלות לפי יעדים. נקבע גם שהנהלת ויצ"ו בשיתוף ארגון העובדים יקיימו כנס שנתי למנהלות המעונות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "אני מברך את עובדות ועובדי ויצ"ו ואת ארגון העובדים בראשות רחל מירון על הגעה להסכם פורץ דרך בתחום, שמביא בשורה חשובה מאוד למנהלות המעון המסורות, חוד החנית של ויצ"ו. אודה להנהלת ויצ"ו, ליו"ר ויצ"ו העולמית אניטה פרידמן, למנכ"לית מירה מינס ולמנהלת אגף משאבי אנוש מרסל אסולין על האמון ושיתוף הפעולה עם נציגות העובדים, שהביאו את הצדדים להישג חשוב זה לטובת מנהלות הארגון ולטובת הדורות הבאים שיתחנכו במעונות של ויצ"ו.

"תודה גם למנהל החטיבה עו"ד עוז גולדברג שהוביל את המשא ומתן בתבונה וברגישות, וליועץ המשפטי עו"ד יובל ברוק על המקצועיות הרבה, שתרמו רבות גם הם להסכם המכובד".

מנהל החטיבה עו"ד עוז גולדברג: "מדובר בהסכם תקדימי ופורץ דרך בענף הגיל הרך. ההישגים המרשימים התאפשרו בזכות אוזן קשבת ורצון כן מצד ההנהלה, ונחישות ומסירות בלתי מתפשרת של נציגות העובדים בראשות יו"ר ארגון עובדי ויצ"ו רחל מירון".

מנכ"לית ויצ"ו מירה מינס: "מנהלות המעון הן מנהלות הליבה של הארגון, יש להן תפקיד משמעותי והן הקובעות תוצאה בהצלחתו של המעון. הנהלת ויצ"ו גאה במודל השכר החדש והמהפכני שנחתם, ואין ספק שמדובר בהסכם היסטורי שמביא עמו בשורה למנהלות ומאפשר להן קידום משמעותי משלב הכניסה לארגון עד לפרישה בראייה הוליסטית. נמשיך לפעול על פי חזונה של תנועת ויצ"ו לקידום נשים בחברה בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!