דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
28.5°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.0°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 26.7°באר שבע
  • 32.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הביטוח הלאומי: 779 אזרחים נרצחו במלחמה, 52,571 הוכרו כנפגעי פעולות איבה

לפי הנתונים העדכניים על האזרחים נפגעי המלחמה, 1,962 מהם נפגעי טרור חוזרים

רחבת האמבולנסים במרכז הרפואי ברזילי ב-7 באוקטובר (צילום: המרכז הרפואי ברזילי)
רחבת האמבולנסים במרכז הרפואי ברזילי ב-7 באוקטובר (צילום: המרכז הרפואי ברזילי)
הדס יום טוב

779 נרצחים, 52,571 נפגעים, 99 משפחות חטופים ו-109 אזרחים חטופים משוחררים: הביטוח הלאומי פרסם היום (ראשון) נתונים עדכניים על אזרחים נפגעי המלחמה ו-7 באוקטובר. מתוך 779 הנרצחים במלחמה, 76 הם אזרחים זרים. מספר החללים לא סופי ועלול להשתנות.

הביטוח הלאומי הכיר ב-52,571 נפגעי פעולות איבה, מהם 102 נפגעו קשה ו-171 נפגעו בינוני. 3,619 נפגעו במסיבות נובה ופסיידק ליד רעים. כל שאר הנפגעים הם מיישובי הגדר והערים שחדרו אליהן מחבלים, ואזרחים שנפגעו במהלך הלחימה. 1,962 הם נפגעי איבה חוזרים – שנפגעו מאירוע טרור בעבר, ונפגעו שוב במלחמה הנוכחית.

במדינת ישראל אין כיום חוק לפיצוי נפגעים מאסונות לאומיים, והביטוח הלאומי מחויב לסייע בחוק התגמולים בלבד. לפי החוק, הביטוח הלאומי מעניק סיוע אינדיווידואלי לכל אזרח שנכח בפיגוע ונפגע פגיעה פיזית או נפשית מפעולת האיבה, אולם עליו להוכיח את הנזקים שנגרמו לו ולהגיש תביעה בעצמו.

הביטוח הלאומי הודיע שהעביר עד היום כ-930 מיליון שקלים כחלק מהטיפול בנפגעי איבה וטרור במלחמה. יותר מ-19.9 מיליון שקלים הועברו בתור מענה למשפחות החללים וליוויין, הכולל בין השאר סיוע בימי האבל בהוצאות הלוויה, הוצאות קבורה, תגמולים חודשיים, מימון טיפולים פסיכולוגיים, קבוצות תמיכה ועוד, וכן מימון של הטיפולים במרכזי החוסן במצבים של טראומה, טיפולים אישיים, זוגיים או קבוצתיים. למשתתפי המסיבות העביר הביטוח הלאומי יותר מ-62 מיליון שקלים כסיוע ראשוני ומיידי, ולנפגעים מיישובי הגדר והערים שנפגעו מחדירות המחבלים הועברו כ- 759 מיליון שקלים.

92.4 מיליון שקלים עברו למשפחות החטופים ופדויי השבי. בשבוע שעבר העביר הביטוח הלאומי  את הפעימה השנייה של המענקים הרבעוניים למשפחות. הסיוע כלל, בין היתר, מענק התארגנות ראשוני של 10,000 שקלים, סיוע נפשי, מענק רבעוני של 90 אלף שקלים להורים ובני זוג, ומענקים רבעוניים של 21 אלף שקלים לאחרים וילדים מגיל 21. לחטופים שחמאס שחרר מהשבי העניק הביטוח הלאומי סיוע ראשוני של 10,000 שקלים בתגמולים לחודשים הקרובים, טיפול נפשי והצמדת עובד שיקום אישי.

נציגי הביטוח הלאומי עוברים בימים אלה בין בתי המלון והיישובים ומקיימים מפגשי זום ושיחות עם הנפגעים וראשי היישובים, כדי להנגיש ולהסביר את ההליך והמשך הסיוע לפי חוק התגמולים לנפגעי איבה. נציגי הביטוח הלאומי ביקרו ביותר מ-280 בתי מלון ברחבי הארץ ששהו בהם מפונים, והגיעו גם לכל בתי החולים.

הביטוח הלאומי הקים גם מוקד ייעודי לנפגעי המלחמה שמגיעות אליו יותר מ-6,170 פניות בכל שבוע, ו-25 אלף פניות מקוונות לסיוע שקשור למלחמה ולהשלכותיה. בימים אלה, הביטוח הלאומי נערך להקמת שני מרכזים שיטפלו בנפגעי איבה ובמשפחות החללים והחטופים, וייתנו מענה הוליסטי לכל צורכיהם.

המענקים לגמלאים מתעכבים

הביטוח הלאומי שילם יותר מ-2.52 מיליארד שקלים ליותר מ-209.9 אלף מבקשי אבטלה מאוקטובר. הביטוח הלאומי משלם גם את מענקי 67 למי שאיבד את עבודתו בעקבות הלחימה ועבר את גיל העבודה. המחוקק עדיין לא פרסם את החקיקה שהאריכה את המענק לדצמבר (שמשולם בינואר), והדבר מונע מהביטוח הלאומי את העברת הכסף לזכאים.

הביטוח הלאומי שילם מענקי איכלוס של יותר ממיליארד שקלים לאזרחים שפונו מבתיהם בעקבות הלחימה. המענק, של 200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד, ניתן למפונים שאינם שוהים במקום במימון המדינה.

הביטוח הלאומי שילם מענקי תמרוץ ליותר מ-40 אלף עובדי חקלאות ובנייה ומענקי עידוד למפונים ולעובדים אצל מעסיק באזור שפונה, בסכום כולל של 105.7 מיליון שקלים. הביטוח הלאומי שילם גם למשרתי המילואים ולמעסיקיהם בתחילת כל חודש, אבל הנתונים עליהם לא פורסמו מטעמי ביטחון.

שר העבודה, יואב בן צור: "100 ימי לחימה עברו, וככל שעובר הזמן כך אנו נחשפים לגודל הכאב, האימה, הקושי וההבנה שהמלחמה והשלכותיה יישארו עימנו לאורך זמן. הסיוע במסגרת הביטוח הלאומי ממשיך להיות הכרחי במיוחד בעת הזו, ובתור השר הממונה אני אוודא שנהפוך כל אבן כדי לעזור, ללוות ולתת מענה לכל מי שזקוק לכך. האחריות שלי הן כשר בממשלה והן כשר העבודה, והמענים הניתנים במסגרת תפקידי זה על ההיבטים השונים במלחמה, מחדד כל העת את גודל האחריות והמחויבות שלי לאזרחי ישראל".

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "אנו עוברים תקופה מאתגרת, קשה ומורכבת הן כאזרחים מן השורה והן כמי שתפקידם לטפל בנפגעי המלחמה והשלכותיה. הביטוח הלאומי ימשיך בעבודתו כל העת ובתחושת שליחות גדולה, לסייע לכל מי שזקוק לכך. הביטוח הלאומי הוקם לשם כך, והוא גוף הכרחי בימי שגרה ואף שבעתיים בימי מלחמה. עם כל עם ישראל אנו מקווים שנגיע במהרה לימים שקטים וטובים יותר, אבל גם לאחר תקופה זו, הביטוח הלאומי ילווה את הנפגעים מרגע זה ולאורך כל החיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!