דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 37.5°אילת
  • 31.3°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית ספר למנכ"ליות: התעשייה האווירית מכשירה נשים לניהול בתעשייה הביטחונית

התכנית כוללת הכשרה ביטחונית וניהולית, יצירת תכנית אישית להתגברות על חסמים, וקהילה תומכת | בשנה החולפת, בה נערך המחזור הראשון של התכנית, הוכפל ביותר מפי 3 שיעור הנשים שניגשו למכרזים על משרות ניהול

פתיחת המחזור השני של בית הספר למנכליות העתיד של התעשיות הביטחוניות (צילום: התעשייה האווירית)
פתיחת המחזור השני של בית הספר למנכליות העתיד של התעשיות הביטחוניות (צילום: התעשייה האווירית)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התעשייה האווירית רשמו בשנה החולפת עלייה דרמטית של כמעט פי 4 במספר הנשים שניגשו למכרזים על תפקידי ניהול בכיר: 37% מהמועמדים שניגשו לתפקידים אלו היו נשים, לעומת 10% בלבד בשנה הקודמת. אחת הסיבות לכך היא תכנית 'בית הספר למנכ"ליות' שמובילה החברה, ומיועדת להכשרת נשים לתפקידים בכירים בתעשיות הביטחוניות, שהחלה השבוע את המחזור השני שלה.

במחזור השני של התכנית, שמופעלת בשיתוף עם חברת סופרסונס לקידום והכשרת נשים בארגונים, משתתפות 29 עובדות החברה. לפי התעשייה האווירית, ההכשרה מתמקדת בתחומים הרלוונטיים לעולמות הביטחוניים ולתחום הניהולי בפרט, כמו ניהול מו"מ בסביבה רב-תרבותית וחדשנות כערך אסטרטגי. במהלך התכנית נערכים מפגשי היכרות עם נשים בכירות מגופים ביטחוניים בישראל, ומפגשים ייעודיים לניהול קריירה הכוללים התמודדות על מכרזים פנימיים, יצירת נטוורקינג, ניתוח דו"חות כספיים ועוד. 

לצד המפגשים, המשתתפות בתכנית בונות ציר אישי לפיתוח מקצועי, ומקבלות את הכלים להתמודדות עם חסמים העומדים בפני נשים המעוניינות להתקדם לתפקידי ניהול בכיר. בתעשייה האווירית מספרים ש"במהלך המפגשים נוצרת קהילה שמהווה עוגן עבור המשתתפות, כר פורה להעברת ידע ושיתופי פעולה, ומקור של תמיכה וכוח המשמשים אותן בהמשך מסלול הקריירה שלהן". 

מבין 27 בוגרות המחזור הראשון של התכנית, 20% כבר התקדמו לדרג מקצועי או ניהולי בכיר יותר, וכ-45% נוספות מהבוגרות נמצאות בתהליך של הגשת מועמדות למכרזי ניהול בכיר. בתעשייה האווירית מציינים עלייה קלה בשיעור התפקידים הבכירים שאוישו על ידי נשים בשנה החולפת, שעמד על כ-20%, לעומת 18% בשנה שלפניה.

עדי הרשטט, סמנכ"לית העצמ"ה (עיצומים בינלאומיים, ציות, מגדר והוגנות) בתעשייה האווירית: "העלייה המשמעותית במספר הנשים שהגישו מועמדות למכרזים לתפקידי ניהול בכיר היא תוצאה של עיסוק אקטיבי בקידום נשים בחברה, ובין היתר הודות לבית הספר למנכ"ליות. אנו צופים שאותה עלייה במספר הניגשות למכרזי ניהול בכיר והמשך הפעילות הייעודית לקידום נשים בחברה בגיבוי מלא של ההנהלה, יתורגמו לעלייה משמעותית גם במספר הנשים שיתקדמו לתפקידי ניהול בכיר בחברה, כבר בעתיד הקרוב".  

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "כחברה הביטחונית הגדולה והמובילה בישראל, התעשייה האווירית רואה חשיבות בהובלת שינוי לקידום ערכי השוויון המגדרי. בתקופת מלחמה בה כלל עובדי החברה, גברים ונשים כאחד, מגויסים הן ללחימה והן לפעילות היומיומית לטובת צה"ל ומערכת הביטחון, אנו גאים בתרומתן של עובדות התעשייה האווירית, הן להגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, והן להצלחה העסקית בתקופה הרווחית ביותר בתולדותינו, הנובעת מפעילות מאומצת בארץ ובחו"ל". 

מייסדת ונשיאת סופרסונס, חנה רדו: "במיוחד בזמנים אלו אנו נוכחות לדעת כמה הנשים בחזית החברה הישראלית הן חשובות ומשמעותיות; הנשים שנלחמות בגבורה, הנשים שהיו הראשונות לזהות והנשים שמנהלות את העורף. לשמחתנו, שותפינו מבינים את החשיבות בשילוב נשים בתפקידים בכירים במשק, במיוחד בעת זו. בזכות השותפות עם התעשייה האווירית נצליח לקדם נשים רבות לתפקידי ניהול גם בתחום הביטחוני, נדאג לנוכחות נשית של ביטחוניסטיות בזירה הציבורית ונביא את המדינה להישגים טובים יותר". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!