דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
30.4°תל אביב
  • 31.4°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 30.3°אשדוד
  • 35.1°באר שבע
  • 43.7°אילת
  • 36.5°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

קריית חינוך ל-900 תלמידים מפונים מהצפון נחנכה בטבריה

בקריית חינוך כנרת שעלות הקמתה נאמדת ב-23 מיליון שקלים ילמדו תלמידים מקריית שמונה, מטולה והמועצות האזוריות: גליל עליון, מבואות החרמון ומרום הגליל | שר החינוך יואב קיש: "רואה את החוסן שנוצר אצל התלמידים מהעבודה של צוותי החינוך"

קריית חינוך כנרת (צילום: מיכל מרנץ)
קריית חינוך כנרת (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

קריית חינוך כנרת המיועדת ל-900 תלמידים המפונים מרשויות מהצפון: קריית שמונה, מטולה והמועצות האזוריות: גליל עליון, מבואות החרמון ומרום הגליל נחנכה היום (רביעי).  בית הספר מכיל 36 מבנים יבילים ו-14 חדרי ממ"ד. עלות הקמת המבנה נאמדת ב-23 מילון שקלים.

"אנחנו במציאות מורכבת בה הקהילות שלכם מפוזרות לכל עבר ואנחנו כאן על מנת לעשות ככל הניתן לעזור לכם לעבור את זה", אמר שר החינוך יואב קיש, "אני מסתכל על התלמידים ורואה את החוסן שנוצר מהעבודה החינוכית של צוותי החינוך. חשוב לי להדגיש שלאור העובדה שלא תחזרו לביתכם עד סוף שנת הלימודים אני רוצה להבטיח לענות על כל הצרכים שעולים. הבטחה זו היא גם לטבריה שקלטה תלמידים בעצמה".

חנוכת קריית חינוך כנרת (צילום: דוברות מחוז צפון משרד החינוך)
חנוכת קריית חינוך כנרת (צילום: דוברות מחוז צפון משרד החינוך)

עוד התייחס קיש לסרטון שפורסם אתמול ברשתות החברתיות בו הוא שר עם תלמידי תיכון מאחוריו 'עם ישראל חי' בזירת פיגוע הדריסה שהתרחש אתמול בו בין היתר נהרגה תושבת העיר עדנה בלושטיין ו-17 נוספים נפצעו. "הצטרפתי לתפילתם של תלמידי תיכון אמי"ת כפר בתיה שחבריהם נפצעו בפיגוע וראיתי איך הנוער הזה שנוטים לזלזל בו מפגין עצמה. אני עומד מאחרי המסר שלהם שעם ישראל חי ושאנחנו ננצח את אויבנו!"

גיורא זלץ ראש המועצה של גליל עליון: "לפני שלושה חודשים ושבוע החלה מלחמה שהתחילה אחרת מכל המלחמות, וגם נמשכת ומסתיימת בצורה שונה ממה שהכרנו במלחמות. במציאות הזאת בולטת כמה תפקידה קריטי יש מערכת החינוך מלידה עד 18. אני רוצה להודות לאנשי אגף החינוך, ובכלל אנשי החינוך של המועצה שיצרו את היצירה הזאת. שאלתי את התלמידים לשלומם והם ענו לי 'על הכיפאק' ושמחתי מאוד לשמוע. הצעתי לכם בשביל לעבור את החודשים הקרובים בהצלחה היא להתייחס לכך כחוויה חדשה בו אתם נמצאים במקום לא מוכר ונפגשים עם ילדים ממקומות אחרים שלא הייתם נפגשים אם לא היו הנסיבות הללו. תחשבו שזה סמסטר בחו"ל".

בועז יוסף ראש הוועדה הקרואה בטבריה: "אין ספק שלחנוך את קריית החינוך הוא יום משמח ואנחנו כעיר גאים לארח אתכם. טבריה הייתה חלק מהמהלך ההיסטורי וקלטה בתחילת המלחמה 1,100 תלמידים במוסדות החינוך בעיר. אבל עם ההבנה שהקליטה יוצרת עומס על מערכת החינוך, והתכוונות לשנת הלימודים האקדמית במכללת כנרת איפה שהייתה הקריה החינוכית, התגבשה הבנה כי יש להקים את הקריה במקום אחר. תחילה חיפשנו מבנה ושלא מצאנו כזה, הקמנו את קריית החינוך בחודש וחצי. זמן שיא לכל הדעות".

אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך: "תלמידים יקרים וצוותים יקרים. כל המאמץ הזה נעשה עבורכם לייצר עבורכם שגרה שתבנה לעם חוסן. כאשר אתם מגיעים לבית ספר ההורים שלעם יוצאים לעבודה והמשק חוזק לפעול. החינוך מבחינתי הוא העתיד והמייצג תקווה. תושבי הצפון עוד לא חוזרים לבית ואנחנו בוחרים לבחור להסתכל קדימה ".

נגה גיל בסי מנהלת התיכון ואיריס אלפסי מנהלת בית הספר היסודי בקריית החינוכית: "אנחנו כאן כדי לספר לכן תמיכה כדי שתוכלו לצמוח ולהתמודד עם האתגרים ביחד. השגרה בקרית החינוך היא רגילה ככל האפשר כמו בכל מוסד חינוכי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!