דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מדריכתו של אחמד אבו לטיף, שנפל באסון ברצועה: "בחיוכו יצר את החברה המשותפת"

רס"ל (במיל') אבו לטיף שירת בגדוד הסיור הבדואי, וסייע למשטרה באירוע חדירת מחבלים ב-9 באוקטובר | "אני שמח כשיש לי הזדמנות להתחבר לאנשים בחברה שלנו" כתב אבו לטיף בעמוד הפייסבוק שלו, "ולחבר בין תרבויות"

רס"ל אבו לטיף ז"ל (צילום: מתוך אתר צה"ל)
רס"ל אבו לטיף ז"ל (צילום: מתוך אתר צה"ל)
יניב שרון

אחמד אבו לטיף (26) מרהט, ששירת בצה"ל בגדוד הסיור הבדואי, נהרג אתמול (שני) באסון ברצועת עזה. מדריכתו לשעבר בקן קיום משותף של 'הנוער העובד והלומד', הדס בן צבי, ספדה לו: "עם חיוכו הגדול, ובאמון שנסך בנו המדריכים ובחבריו, יצר את החברה המשותפת בה המשיך להאמין גם בבגרותו". בפוסט מה-25 באוקטובר, כתב אבו לטיף: "כולנו שותפים לאותו גורל, ואנחנו חייבים להיות מאוחדים".

אבו לטיף עבד במחלקת הבטחון באוניברסיטת בן גוריון, ושירת בצה"ל בגדוד הסיור הבדואי. הוא סיפר כי ב-9 באוקטובר, במהלך נסיעה לחלק אוכל לחיילים בבית קמה, הוא וגיסו קווין יוסף אלהוזייל קיבלו הודעה על חדירת מחבלים באזור משמר הנגב. השניים חברו למשטרה והשתתפו בסריקות אחרי המחבלים.

אחמד אבו לטיף ז"ל כחניך בקן 'קיום משותף' ברהט (צילום: הנוער העובד והלומד)
אחמד אבו לטיף ז"ל כחניך בקן 'קיום משותף' ברהט (צילום: הנוער העובד והלומד)

"עזרנו בסריקה לאיתור המחבלים, בהרגשת אדרנלין ושליחות מטורפת", כתב על כך אבו לטיף בפייסבוק, זה המעט שיכולנו לעשות ונפלה בחלקנו הזכות לקחת חלק בשמירה על הבית".

על חייו ועבודתו באוניברסיטה כתב: "אני שמח כשיש לי הזדמנות להתחבר לאנשים בחברה שלנו ולחבר בין תרבויות. אני שמח שאני יכול להזמין את חבריי לאכול בשר ומקלובה ברהט, ויכול להתארח בחצר של אנשים מקיבוץ שובל שמנגנים בגיטרה ושרים שירים של יהודית רביץ. אני שמח כשאני יכול לטייל בארץ עם חבריי ואני הכי שמח שהם לומדים ערבית, מנסים לדבר איתי בערבית ומבקשים ממני לעזור להם".

ב-25 באוקטובר הוא כתב: "מאז פרוץ המלחמה שומעים הרבה על מעורבות האזרחים הערבים. לצערנו בין הנופלים יש חיילים בדואים ודרוזים, מוסלמים ונוצרים, שנפלו גיבורים בזמן ההגנה על המדינה, ואין דבר גדול מזה!"

"הקהילה הבדואית אבלה על הקורבנות האזרחיים שנרצחו על לא עוול בכפם – יהודים, נוצרים או מוסלמים. כולנו שותפים לאותו גורל, ואנחנו חייבים להיות מאוחדים. אנחנו חייבים לשמור על הביטחון הזה והרעות הזו!"

אבו לטיף הותיר אחריו אישה ותינוקת כבת שנה.

קאיד אבו לטיף, אחיו של אחמד: "הרגשנו שמשהו לא טוב הולך לקרות. כל ההתכתשות הפוליטית היא לא לעניין וזה לא זמנה. אני אזכור את אחמד כבחור השאפתן, שהיו לו חלומות ורצה לעשות טוב. המלחמה הזו הכתה בחברה הבדואית בנגב קשה מאוד: בחטופים, בנעדרים, בפצועים. את שותפות הגורל הזו אסור שנשכח ביום שאחרי".

תנועת 'הנוער העובד והלומד': "אנו אבלים וכואבים על נפילתו של לוחם צה"ל רס"ל (במיל') אחמד אבו לטיף. אחמד היה חניך ומדריך בקן קיום משותף ברהט. בין השאר היה אחמד חניך פעיל בתנועה בזמן מבצע ״עמוד ענן״, והשתתף בהדרכת פעילות המקלטים וההפוגות לילדי רהט. תנחומינו למשפחתו של אחמד, לעיר רהט, ולמשפחות הנופלים ביממה האחרונה כולן. יהי זכרם ברוך!"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!