דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

משלחת בראשות ראש המוסד נסעה לקהיר כדי לדון באפשרות לעסקת חטופים

המשלחת נפגשת עם ראש ה-CIA וגורמים מקטאר וממצרים, על רק מתיחות גוברת בין ישראל למצרים בשל אפשרות כניסת צה"ל לרפיח

ראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
ראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע יצאה הבוקר (שלישי) לקהיר, מצרים, לפגישה בהשתתפות ראש ה-CIA וויליאם ברנס וגורמים מקטאר וממצרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן אור ירוק ליציאתה של המשלחת לשיחות בקהיר, לאחר שיחה עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שבה ביקש האחרון לשגר משלחת גם אם בישראל "לא רואים אופק" לעסקת חטופים חדשה עם חמאס. נוסף על ברנע, במשלחת משתתפים בין היתר ראש השב"כ רונן בר ויועצו המדיני של ראש הממשלה אופיר פלק, הממונה על החטופים מטעם צה״ל אלוף (במיל׳) ניצן אלון לא הצטרף למשלחת, זאת בניגוד לפסגת פריז.

השיחות יתקיימו בבירה המצרית בשיאו של משבר בין ירושלים לקהיר, בשל האפשרות שצה"ל ייכנס לרפיח. בכיר מצרי אמר לכתבים הזרים במדינה שהסכם השלום עם ישראל בסכנה, והזהיר כי אם ישראל תבצע מתקפה רגלית בעיר הדרומית ברצועת עזה, ההסכם עלול "להתמוטט ולהיעלם".

בכירים ישראלים מגדירים את דרישות חמאס בלתי הגיוניות. מאז ניתנה תשובת חמאס, הכוללת סעיפים בעייתיים רבים, פועל ברנע עם מצרים ועם קטאר לצמצום הפערים. ראש המוסד פועל בין היתר עם שר המודיעין המצרי ועם ראש ה-CIA כדי להתקדם לעבר מתווה.

רויטרס: חמאס ישחרר את כל החטופים בתמורה לנסיגה ו-1,500 מחבלים

בתגובה להצעה ששלחו בשבוע שעבר מתווכים קטארים ומצריים, ושארצות הברית וישראל אישרו, חמאס הציע תוכנית הפסקת אש למשך ארבעה חודשים וחצי, זאת לפי דיווח ברויטרס. לפי הדיווח, ההצעה הנגדית של חמאס דורשת שלושה שלבים של 45 ימים כל אחד, שבסיומם נדרשת נסיגה מלאה של צה"ל מעזה.

חמאס מציע שכל הנשים החטופות, הגברים מתחת לגיל 19, הקשישים והחולים ישוחררו בשלב הראשון, בתמורה לשחרור נשים וילדים פלסטינים מבתי הכלא הישראליים. בני הערובה הגברים ישוחררו בשלב השני, וגופות החטופים יוחלפו בשלב השלישי.

חמאס דורש בתמורה שחרור של 1,500 מחבלים, ששליש מהם ייבחרו מתוך רשימת האסירים שנידונו למאסרי עולם. הפסקת האש תגביר את זרימת המזון והסיוע לאזרחי עזה, המתמודדים עם רעב ומחסור חמור באספקה בסיסית.

מטה משפחות החטופים פנה לחברי המשלחת: "אל תחזרו עד שכולם חוזרים – החיים והמתים. עיניהם של 134 חטופות וחטופים נשואות אליכם. זו משימה של פעם בחיים ויש לכם את היכולת להציל 134 חטופים ולמנוע את גזירת גורלם כגורלו של רון ארד.

"אנחנו מבקשים מכם בכל לשון של בקשה ותחינה: אל תוותרו ואל תחזרו בלי עסקה. השליחות שלכם היא היסטורית ומוסרית שתיצרב בהיסטוריה היהודית והישראלית כמי שהובילה להצלתם. אנו מחזקים את ידיכם בשעה גורלית זו ומצפים לבשורות חיוביות".

לפי דיווח של בכיר מצרי שמעורב במשא ומתן ל-AP, הצדדים הסכימו להפסקת אש בת שישה שבועות, שלאחריה ייכנסו למשא ומתן קדחתני על הפסקת אש כוללת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!