דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הונחה אבן הפינה לרפת חדשה בכיסופים, לזכר ראובן הייניק שנרצח ב-9 באוקטובר

הייניק היה מנהל הרפת ונרצח ע"י חוליית מחבלים כשהגיע לקיבוץ לטפל בפרות | בקרב בין צה"ל למחבלים נהרס מכון החליבה, וכעת הרפת מוקמת מחדש בתמיכת קרן הרפתנים של תנובה לשיקום רפתות העוטף

הנחת אבן הפינה לרפת בקיבוץ כיסופים, ע"ש ראובן הייניק ז"ל (צילום: רפי דלויה)
הנחת אבן הפינה לרפת בקיבוץ כיסופים, ע"ש ראובן הייניק ז"ל (צילום: רפי דלויה)
מאיה רונן

על רקע הריסות הרפת בקיבוץ כיסופים, קילומטר בלבד מרצועת עזה, הונחה אתמול (שלישי) אבן הפינה לרפת החדשה על שם ראובן הייניק ז"ל, מנהל הרפת שנרצח בה ב-9 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס.

הטקס התקיים בנוכחות משפחתו, חברי קיבוץ כיסופים, ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני, דירקטוריון והנהלת תנובה. לאירוע הגיעה גם ירדנה ארזי שהייתה הזמרת האהובה על הייניק, ששרה את השיר 'שהשמש תעבור עליי', ודיברה בטקס על החיבור שלה להתיישבות העובדת, ולאזור העוטף בפרט.

קיבוץ כיסופים ספג מהלומה קשה ב-7 באוקטובר, כאשר 12 מחבריו ושישה עובדי חקלאות מתאילנד נרצחו. חבר הקיבוץ שלמה מנצור בן ה-85 נחטף, ועדיין נמצא בשבי ברצועת עזה. שיקום רפת "חלבלבן" (שמו של תאגיד הרפת בקיבוץ) במהלך 2024 יעשה בתמיכת קרן הרפתנים שהקימה תנובה לשיקום רפתות העוטף שנפגעו במלחמה.

"ראובן היקר נפל במקום שהכי אהב, ברפת שהיתה מפעל חייו. חששנו לחייו אך לצערנו הוא שילם בחייו על המסירות שלו לרפת ולפרות", אמרה דורית הייניק, אלמנתו של ראובן ז"ל. הייניק, שניהל את הרפת ב-15 השנים האחרונות, הגיע לרפת מביתו באשקלון ביום השלישי למלחמה כדי לטפל בפרות שלא נחלבו מספר ימים. חוליית מחבלים שארבה ברפת רצחה אותו וגרמה להרס רב. בקרב עקוב מדם הצליחו כוחות צה"ל לטהר את המקום ומכון החליבה נהרס כליל בקרב.

רפתות עוטף עזה מייצרות כ-5% מכלל תוצרת החלב של מדינת ישראל. הרפת בכיסופים מנתה כ-770 פרות ועגלות, וייצרה כ-4 מיליון ליטר חלב גולמי בשנה ששווקו לחברת תנובה.

בעקבות החלטת חברי הקיבוץ לשוב וליישב את הקיבוץ ולהקים מחדש את הרפת, נרתמה תנובה לסייע בשיקום ובהקמת מכון החליבה. החברה תשקיע בשיקום בעזרת קרן הרפתנים שהקימה לשיקום רפתות העוטף שנפגעו במלחמה, בהיקף כולל של כ-15 מיליון שקל.

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה אמר בטקס: "קרן הרפתנים של תנובה נועדה לשיקום מהיר של רפתות העוטף. אחד העקרונות המרכזיים שהגדרנו לעצמנו הוא אישור מהיר של המענקים. עד היום, כ-3 חודשים מאז הקמת הקרן, כבר הספקנו לסייע לשיקום הרפתות בקיבוצים נחל עוז, בעין השלושה, בעלומים, בניר יצחק, במושב יכיני, וכמובן בכיסופים, בהשקעה של יותר מ-5 מיליון שקל מתוך הקרן".

אמנון זרקא, רכז המשק של קיבוץ כיסופים: "לאחר חורבנה של הרפת הזו, שהיתה מפעל חייו של ראובן ז"ל, החלטנו לשקם אותה ולשקם לתפארת. מכון החליבה החדש יופעל בעוד 9 חודשים, ויאפשר למשק כיסופים לייצר חלב בכמות גדולה בהרבה מזו שיוצרה עד חודש אוקטובר 2023."

גברי ברגיל, יו"ר קיבוץ כיסופים אמר בטקס: "כמו כל קיבוצי ויישובי העוטף, אנו מעבירים מכאן מסר ברור לרחוק ולקרוב. כיסופים הייתה וכיסופים תהיה, קיבוץ גדול, חזק, פורח ומלא חיים. אם החקלאות היא נשמת אפו של הרעיון הקיבוצי, הרי הרפת היא הלב הפועם של הקיבוץ. ביום הנורא ההוא בו איבדנו את ראובן הייניק ז"ל והרפת נהרסה, נדרנו נדר, הרפת תקום מחדש והיא תהיה הרפת הגדולה והטובה במשק החלב בארץ. אנו חייבים זאת לראובן ואנו חייבים זאת לעצמנו."

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: "חברי כיסופים, אתם מוכיחים לכולם – אפשר לרצוח אותנו,  אפשר לפגוע בנו אבל אי אפשר לגרש אותנו מהארץ הזו. עם כל הקשיים, יחד נביא פרנסה לכולם. אני מאמין שנכפיל את מספר התושבים בעוטף ונהפוך את האזור לנפלא ופורח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!