דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

22 ו-14 שנות מאסר למורשעים בפרשת האונס במלון באילת; השופטים: "מסכת עבירות מהחמורות שראינו"

השניים, בשנות העשרים לחייהם, הורשעו באונס ותקיפה של נערה בת 16 במלון 'הים האדום' ב-2020, תוך צילום המעשים והזמנת אנשים נוספים | השופטים: "אופן ביצוע העבירות חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות מערכים אנושיים בסיסיים" | דינם של שני נאשמים נוספים ייגזר בהמשך

מלון הים האדום (צילום: עמוד הפייסבוק של בית המלון, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
מלון הים האדום (צילום: עמוד הפייסבוק של בית המלון, שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
הדס יום טוב

*** הידיעה כוללת תיאורים קשים ***

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) את דינם של שניים מתוך ארבעת הצעירים שהורשעו באונס במלון הים האדום באילת לפני כשלוש שנים וחצי. הנאשמים, שני בגירים כבני 26 ו-27 בעת ביצוע המעשים, הורשעו בעבירות מין חמורות כלפי המתלוננת, קטינה בת 16, שביצעו במלון הים האדום באילת ב-12 באוגוסט 2020 בפרשה שכונתה "האונס באילת". דינם של שני נאשמים נוספים ייגזר בהמשך.

על הנאשם 2, אשר הורשע במספר הרב ביותר של עבירות, בהן שורת עבירות אינוס בנסיבות מחמירות; שתי עבירות של סיוע לאינוס בנסיבות מחמירות; עבירות רבות של מעשים מגונים ושתי עבירות של פגיעה בפרטיות, הנוגעות לסרטון מיני שצילם בחדר, נגזרו עונש מאסר בפועל של 22 שנים ופיצוי למתלוננת של 200 אלף שקלים. על הנאשם 1, שהורשע בשתי עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, נגזרו עונש מאסר של 14 שנים, ופיצוי למתלוננת של 100 אלף שקלים.

לפי גזר הדין, הקורבן, שהייתה נערה צעירה שבילתה עם חבריה בחופשת קיץ באילת, חשה לא טוב בשל שתיית אלכוהול, ויצאה מהחדר במלון כדי להתאושש, מלווה בחברתה. שם פגש בה הנאשם 2 שהביע בה עניין עוד כשפגש בה קודם לכן בבריכת המלון.

כשהמתלוננת פסעה בקושי ונעזרה בחבריה, הנאשם 2, אשר יצא למסדרון למשמע ההמולה, ניגש אל המתלוננת כדי "להגיש לה עזרה רפואית" וגרר אותה לחדרו באמתלה זו, שם אנס אותה וביצע בה את הפגיעות המיניות הקשות. לאחר מכן, הנאשם 1 אנס את המתלוננת אף הוא, תוך כדי שהנאשם 2 מצלם את אינוסה של המתלוננת על ידי נאשם 1 ומשמיע לו קריאות עידוד: "תפרק אותה".

בית המשפט הדגיש כי כל הבאים אל החדר שחולל בו גופה של המתלוננת הקטינה בחרו להיכנס אליו תוך שהם מודעים לפגיעות המתחוללות בחדר, לפגיעות הקשות בפרטיותה של המתלוננת, בזכותה לכבוד כאדם וכפרט, ולא רק שאיש מהם לא עצר את הפגיעה, אלא הם השתתפו בה בצחקוקים מחוץ לחדר ובתוכו, בעשיית תנועות מגונות ביחס לקורה בחדר. הנאשמים, להבדיל מהמתלוננת, שלטו בגופם וברצונותיהם והיו מודעים למתרחש.

"מסכת העבירות שביצעו הנאשמים 1 ו-2 במתלוננת, קטינה כבת 16, תוך חילול גופה וכבודה, הם מהקשים שנראו בין כותלי בית משפט זה", כתבו סגנית הנשיאה השופטת יעל רז לוי, השופטת גילת שלו והשופט אהרון משניות בפסק הדין. "לא תיק אחד ולא שניים ראינו בימי חלדנו בתיקי הפשיעה החמורה שאנו שומעים יום יום, והאופן שבוצעו העבירות בתיק זה חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".

"בקביעת מתחם העונש ההולם עמד בית המשפט על רמיסתם של הערכים החברתיים אשר נפגעו מביצוע העבירות, ועל כך שנסיבות מקרה זה חמורות במיוחד, לנוכח הפומביות של המעשה והאופן שבוצעו בו המעשים, שיש בו משום ביטול אישיותה ואנושיותה של המתלוננת, וההתייחסות המבזה אליה כאל חפץ שמוטל על המיטה שכל כולו נועד לסיפוק יצרי הנאשמים.

"מעבר לעבירות ולפגיעות המיניות עצמן, האופן שבוצעו בו, הפומביות, האווירה של העידוד, הצחוקים, הגיחוך והביזוי שבכל אלו, במיוחד בשל המצב מכמיר הלב שהייתה בו המתלוננת, מחייב אף הוא אמירה כי התנהגות מסוג זה תיענה בתגובה עונשית קשה, ומכאן החשיבות של שיקולי ההרתעה למען אחרים יראו וייראו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!