דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לרשויות המקומיות

חולדאי ימשיך לקדנציה נוספת, סיבוב שני בחיפה: תוצאות הבחירות המקומיות

רוב הקלפיות כבר נספרו, שיעור הצבעה נמוך במיוחד ברחבי הארץ: 49% בלבד מבעלי זכות ההצבעה | בירושלים ימשיך משה ליאון לקדנציה נוספת, ובחולון יוחלף מוטי ששון לאחר 30 שנות כהונה, כמו גם בקריית מוצקין שם גבר ציקי אבישר על חיים צורי הוותיק שנמצא בנבצרות

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו (מרים אלסטר  פלאש90)
רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו (מרים אלסטר פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקלפיות בבחירות המקומות ננעלו אמש (שלישי). שיעור ההצבעה נמוך משמעותית מהבחירות הקודמות: כ-49% מבעלי זכות הבחירה הצביעו, לעומת 60% בבחירות הקודמות. מספר המצביעים עומד על כ-3.5 מיליון בוחרים.

תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות הן סופיות מספירת 100% מהקלפיות ביישובים, כולל המעטפות הכפולות מהצבעות חיילי הסדיר, המילואים, בתי החולים ובתי הכלא.

משרד הפנים לא מסר כלל עדכונים לגבי ספירת הקולות בתל אביב, אך רון חולדאי כבר הודיע כי זכה, וחברת הכנסת לשעבר אורנה ברביבאי, שהתמודדה נגד חולדאי, בירכה אותו על הזכייה: "בהצלחה לרון חולדאי שימשיך לכהן כראש עיריית תל אביב-יפו. תודה לציבור הגדול שתמך בי ולכל השותפים לדרך".

בירושלים נספרו כל הקלפיות, וראש העיר המכהן משה ליאון זכה ב-81.4% מהקולות וימשיך לקדנציה נוספת.

בחיפה, ראש העיר הנוכחית עינת קליש רותם לא תגיע לסיבוב השני, שבו יתמודד ראש העיר לשעבר יונה יהב מול דוד עציוני. לאחר ספירת 99.3% מהקלפיות, יונה יהב עומד על 36.3%, דוד עציוני עם 21.9%, וראש העיר היוצאת עינת קליש-רותם עם 4.5% בלבד.

בחולון נבחר ראש עיר חדש אחרי יותר מ-30 שנה. שי קינן הדיח את מוטי ששון, לאחר שקיבל 43.3% מהקולות. מורן ישראל קיבל 27.2% וראש העיר הוותיק עומד על 17.8% מהקולות בלבד. ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', שהיה מועמד יחיד, קיבל 96.6% מקולות הבוחרים, ו-3.4% מהבוחרים הצביעו נגדו. באשדוד, לאחר ספירה של 74.3% מהקלפיות ראש העיר המכהן יחיאל לסרי מוביל עם 48.2%, המועמדת הלן גלבר עם 19%. בבני ברק נספרו כל הקלפיות, וחנוך זייברט, מועמד אגודת ישראל, זכה ב-59% מהקולות והביס את מועמד ש"ס אוריאל בוסו, שקיבל 36.6% מהקולות.

ברמת גן, אחרי ספירת 84.4% מהקלפיות, ראש העיר כרמל שאמה הכהן מוביל עם 54.2% לעומת ליעד אילני שזכה ל-45.8% מהקולות. בנתניה זכתה מרים פיירברג בכהונה נוספת עם 43.4% מהקולות, לאחר מאבק צמוד עם אבי סלמה, שקיבל 40.1%. ראש העיר בת ים צביקה ברוט הביס בפער משמעותי את ראש העיר לשעבר שלומי לחיאני, עם 59% מהקולות לברוט לעומת 30.9% בלבד ללחיאני.

בטבריה הביס יוסף נבעה את יצחק אביב ורון קובי עם 51.8% מהקולות, לעומת 24% מהקולות לאביב ו-22.9% בלבד לקובי, שזכה בראשות העיר בבחירות 2018. בירוחם, נילי אהרון זכתה ברוב הקולות בפער משמעותי מראש העיר המכהנת טל אוחנה, עם 52.3% לאהרון לעומת 31.9% לאוחנה.

בקריית מוצקין ראש העיר חיים צורי, שהסתבך בפלילים, הפסיד לצבי (ציקי) אבישר – המתלונן הראשי בתיק נגדו – בהפרש של כ-200 קולות. כך התברר לאחר ספירת המעטפות הכפולות.  אבישר שימש בעבר כדובר העירייה בתקופתו של צורי והשניים עבדו יחד, אבל הוא הודח על ידי צורי, הפך ליריבו הפוליטי המר, לחבר אופוזיציה במועצת העיר ולעד תביעה נגדו – וכעת ניצח אותו בבחירות. "בוקר חדש ומלא תקווה לקריית מוצקין. אני רוצה להודות לחיים צורי, ממעצבי מוצקין ומבוניה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה מלאת אתגרים", אמר אבישר הבוקר.

סיבוב שני בבית שמש ובקרית גת, ברחובות ובהרצליה מחכים למעטפות הכפולות

בבית שמש יתקיים סיבוב שני, לאחר שאיש מהמועמדים לא קיבל 40%. שמואל גרינברג קיבל 35.7%, ראש העיר עליזה בלוך זכתה ל-32.4% ומשה אבוטבול שלישי עם 31.9%. בין בלוך לאבוטבול מפרידים פחות מ-250 קולות, ולאחר ספירת המעטפות הכפולות עשוי להתברר שבלוך תודח מהסיבוב השני. קריית גת צפויה גם היא לקיים סיבוב שני, לאחר שראש העיר מאז 2003, אבירם דהרי, זכה ב-33.8% מהקולות בלבד, רק כ- 150 קולות מעל כפיר סויסה.

סיבוב שני מסתמן גם ברחובות, שבה אחרי ספירת כל הקלפיות ביישוב מוביל מתן דיל עם 39.3%, ופחות מ-500 קולות מפרידים בינו לבין ניצחון ללא סיבוב שני. המצב עשוי להשתנות אחרי ספירת המעטפות הכפולות. גם בהרצליה המצב תלוי במעטפות הכפולות: לאחר שנספרו כל הקלפיות ביישוב, כ-250 קולות מפרידים בין יריב פישר, שקיבל 50.3%, למשה פדלון, שקיבל 49.7% מהקולות.

רשויות ערביות: אחוזי הצבעה גבוהים, קרינאווי נבחר ברהט

אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר נרשמו ברשויות ערביות. במועצות עין מאהל, כפר מנדא, בועיינה-נוג'יידאת, כעביה-טבאש- חג'אג'רה, ירכא וכפר ברא נרשמו מעל 90 אחוזי הצבעה. ברהט העיר הבדואית הגדולה, שבה אחוז ההצבעה היה 74.3%, זכה טלאל קרינאווי עם 70.8% מהקולות. בנצרת טרם הסתיימה הספירה, וראש העיר המכהן, עלי סאלם מוביל על שריף זועבי ב-2.1%. באום אל פחם עדיין אין תוצאות.

בטירה ימשיך מאמון עבד אל חי להחזיק בתפקיד ראש העיר עם 41.8% מהקולות. בכפר קאסם טאהא הייתם מוביל עם 47.1% מהקולות ויחליף את עאדל בדיר כראש העיר.

דיר חנא סבלה בחודשים האחרונים מסבב אלימות במאבק על השליטה במועצה. חוסיין סעיד זכה בראשות המועצה. בדאלית אל כרמל ימשיך רפיק חלבי לכהן, לאחר שזכה ב-52.8% מהקולות.

במסעדה נערכו בפעם הראשונה בחירות למועצה, וסלמאן בטחיש זכה ב-45.1%. גם במג'דל שמס נערכו לראשונה בחירות, ושם זכה דולאן אבו סאלח. בבענה, עראבה, דיר אל אסד, כפר כנא ושעב יתקיים ככל הנראה סיבוב שני שכן אף מועמד לא זכה ביותר מ-40% מהקולות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!