דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הרוגים בדרום לבנון בתקיפה של צה"ל בכפר ראמיה

גם בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית בעיר בניאס שבצפון-מערב המדינה, לא ברור אם היעדים חוסלו | שתי רקטות נורו לעבר שדרות יורטו ואחת נפלה מחוץ לעיר, לאחר שלושה שבועות ללא ירי לעיר

  • בניין שנפגע מ״תקיפה ישראלית״ בסוריה (צילום: REUTERS/Omar Sanadiki)
    בניין שנפגע מ״תקיפה ישראלית״ בסוריה (צילום: REUTERS/Omar Sanadiki)
  • הריסות בלבנון באתר של חיזבאללה שתקף צה"ל (צילום ארכיון: REUTERS/Aziz Taher)
    הריסות בלבנון באתר של חיזבאללה שתקף צה"ל (צילום ארכיון: REUTERS/Aziz Taher)
  • לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחם צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • משאית סיוע הומניטרי בדרך לרצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
    משאית סיוע הומניטרי בדרך לרצועת עזה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-147 למלחמה: צה"ל תקף הערב (שישי) בכפר ראמיה בדרום לבנון, לפי דיווח לבנוני ישנם שלושה הרוגים במקום. מוקדם יותר דווח על תקיפה ישראלית בעיר בניאס שבצפון-מערב סוריה, לא ברור אם היעדים חוסלו.

הרב יצחק צייגר ואוריה הרטום הם הנרצחים בפיגוע הירי אתמול בצומת עלי, בו נוטרל מחבל אחד.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ביידן: ארצות הברית תספק "סיוע מוצנח של מזון ואספקה לעזה״

אזעקות בזרעית, שומרה וערב אל עראמשה

צה"ל חיסל מחבלים שיצאו ממבנה צבאי בדרום לבנון

מטוסי קרב וכלי ארטילריה של צה״ל תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור ושני מבנים צבאיים של ארגון חיזבאללה במרחב רמיה.

מספר מחבלים זוהו יוצאים מאחד מהמבנים הצבאיים, כלי טיס תקף וחיסל אותם זמן קצר לאחר מכן.

צבע אדום בזיקים ודרום אשקלון

דיווח בלבנון: צה"ל ממשיך לתקוף בדרום המדינה

חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל בפעם ה-4 מהבוקר

שר החוץ של מצרים: ״מקווים להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים עד הרמדאן״

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי אמר כי קהיר מקווה שהשיחות בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי וקטארי יובילו להסכם על הפסקת אש ושחרור חטופים לפני תחילת הרמדאן. שוכרי, שדיבר בפורום דיפלומטיה באנטליה שבטורקיה, כי "כולם מכירים בכך שיש לנו מגבלת זמן להספיק לפני הרמדאן".

חיל האוויר תקף מבנה של חיזבאללה באזור עייתא א-שעב, בתגובה לירי רקטות למרגליות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה באזור הכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון. כך אישר דובר צה"ל, שהוסיף כי הותקפו בנוסף מבנה צבאי ותשתית טרור של הארגון באזור הכפר ג'בל בלט, גם הוא בדרום לבנון. בצבא ציינו כי "בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח פתוח במרגליות".

לוחמי גבעתי חיסלו עשרות מחבלים השבוע בחאן יונס, חלקם בהיתקלות מטווח קרוב

לוחמים מחטיבת גבעתי שפעלו בשכונת העבסנים במזרח חאן יונס, שנמצאת כשני קילומטרים מהגבול עם ישראל, חיסלו עשרות מחבלים במהלך השבוע האחרון. במהלך פשיטה על הכפר עבסאן א-צעיר איתרו הכוחות דירת מסתור שבה נמצאו אמצעי לחימה. במהלך סריקות נוספות שביצעו נתקלו הלוחמים במחבלים שפתחו בירי מטווח קרוב. הלוחמים חיסלו את המחבלים. במהלך הקרב נפלו סמ"ר עידו אלי, סמ"ר אלי זריהן וסמ"ר נריה בלטה.

איראן מאשרת: מפקד במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

רשת SNN האיראנית דיווחה כי רדא זארעי, מפקד במשמרות המהפכה של איראן, נהרג ב"תקיפה הישראלית" בעיר בניאס שבסוריה. זמן קצר לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה כי זארעי אכן נהרג.

דיווח בסוריה: עלה ל-3 מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית בצפון-מערב המדינה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי עלה לשלושה מניין ההרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל בעיר בניאס שבצפון-מערב המדינה. לפי המרכז, בין ההרוגים היו יועץ איראני ושני בני אדם בעלי אזרחות שאינה סורית. מוקדם יותר דיווח המרכז כי שלושה בכירים איראנים היו היעד לתקיפה.

לוחמי צה״ל פשטו על בתים של בכירי חמאס בחאן יונס, עשרות מחבלים חוסלו ונעצרו

לוחמים מחטיבה 7 הגיעו לאזורים מגוונים בחאן יונס שבהם צה"ל טרם פעל, ופשטו על בתים של בכירי חמאס. הלוחמים נתקלו בעיר בעשרות מחבלים, וחיסלו אותם באמצעות ירי טנקים, קרבות פנים אל פנים והכוונת אש מהאוויר. בבתי המחבלים אותרו מחסניות, טילי RPG, מטענים, רובי קלצ'ניקוב, מדים וציוד צבאי של חמאס. במהלך פשיטה על תשתיות במערב העיר עצרו הלוחמים עשרות מחבלים שהתחבאו בבית ספר, שסיפקו מידע מודיעיני.

משרד הבריאות בעזה: יותר מ-30 אלף הרוגים ו-70 אלף פצועים ברצועה מאז תחילת המלחמה

לאחר אירוע המשאיות ברצועה: חיל האוויר הירדני הצניח סיוע נוסף לתושבי עזה

סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" מדווחת כי צבא ירדן ביצע הבוקר מבצע נוסף של הצנחת סיוע הומניטרי ברצועה, הפעם באזור הצפוני שלה. ההצנחה מגיעה יממה אחרי התקרית אתמול באותו אזור, שבה נהרגו יותר מ-100 עזתים שהתנפלו על שיירת משאיות סיוע ברחוב א-ראשיד בעיר עזה. לפי צה"ל, רובם נהרגו מדוחק ומדריסה על ידי המשאיות.

מקרון: ״מגנה וזועם על התמונות שמגיעות מעזה, יש להוציא לפועל הפסקת אש מיידית״

נשיא צרפת עמנואל מקרון פרסם פוסט ברשת X בה הביע "זעם עמוק בעקבות התמונות שהגיעו מעזה, שבה אזרחים נפגעו. אני מביע את הגינוי הנחרץ ביותר לירי הזה וקורא לאמת, צדק וכבוד עבור החוק הבינלאומי. המצב בעזה נוראי. יש להגן על כל האזרחים. חייבים להוציא לפועל באופן מיידי הפסקת אש כדי לאפשר חלוקת סיוע הומניטרי".

דיווח סעודי: אדם אחד נהרג ב״תקיפה הישראלית״ בצפון מערב סוריה

הערוץ הסעודי "אל-חדת'" מדווח כי הפיצוצים בעיר בניאס שבצפון-מערב סוריה נבעו מתקיפה ישראלית, וכי אדם אחד נהרג בה. הדיווח של הערוץ מתבסס על מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם – ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון. עד כה התקשורת הממלכתית בסוריה לא התייחסה לפרסומים. לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד, התקיפה שלדבריו ישראל ביצעה בבניאס שבצפון-מערב המדינה כוונה לווילה בעיר החוף. אדם אחד נהרג לפי הדיווח של המרכז, שטען עוד כי התקיפה כוונה נגד שלושה בכירים איראנים. בהמשך דיווח על התקיפה גם מרכז המחקרים הסורי "נורס", שמזוהה אף הוא עם האופוזיציה הסורית. לפי הדיווח שלו, הווילה שהותקפה הושכרה לפני מספר ימים לקצינים איראנים שברחו מאזור א-סיידה זיינב שליד דמשק – בגלל תקיפה ישראלית קודמת.

צה״ל: האזעקות הבוקר ברג׳ר - כתוצאה מהתרעת שווא

צה״ל מעדכן כי האזעקות הבוקר בגליל העליון סמוך לגבול לבנון היו התרעות שווא.

דיווח: ישראל ניסתה לחסל שלושה בכירים הקשורים לאיראן בצפון סוריה

ישראל תקפה הלילה (שישי) מבנה במחוז טרטוס שבמערב סוריה – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח של הארגון, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה כוונה נגד מבנה שבו "שלושה בכירים" הקשורים לאיראן. לא ברור אם הם נפגעו

חוסלו מחבלים שהתקרבו ללוחמים בחאן יונס, מחסן אמצעי לחימה אותר בעיר

לוחמים מחטיבת ביסל"ח (828) זיהו ביממה האחרונה שני מחבלים חמושים בנשק בחאן יונס, כשאחד מהם נשא תיק עם מטען. בהמשך לכך, מסוק קרב חיסל את המחבלים. כמו כן, לוחמים מחטיבה 7 פשטו ביממה האחרונה על תשתיות טרור בעיר, ואיתרו מחסן אמצעי לחימה. במהלך הפעילות מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס, שחיסל ארבעה מחבלים שנעו לעבר לוחמי החטיבה. במרכז הרצועה לוחמים מחטיבת הנח"ל חיסלו כמה מחבלים ביממה האחרונה, בין היתר באמצעות ירי מרגמות.

אזעקה בגליל העליון

אזעקה נשמעה בכפר רג'ר שבגליל העליון.

בן גביר: העצורים המנהליים שוחררו בהנחיית ראש השב"כ כמחווה לקראת הרמדאן

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר כי העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר – אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ"מחווה" לקראת הרמדאן. מלשכת השר הוסיפו: "לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא. מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".

צה"ל: שוחררו אסירים מנהליים בעקבות מצוקת מקום בבתי הכלא

דובר צה"ל מסר הלילה כי בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר.

צה״ל תקף מבנה צבאי ותשתית של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של הארגון במרחב לבונה

הרמטכ״ל בזירת הפיגוע בעלי: ״בפעולה מקצועית של קצין מילואים שיצא מלחימה בעזה, האירוע הסתיים ונמנע אסון גדול עוד יותר״

הרמטכ״ל הגיע הלילה (חמישי) לזירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי וקיים הערכת מצב לחיזוק האבטחה במרחב, יחד עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקד חטיבת בנימין, נציגי פיקוד המרכז, שב״כ ומשטרה. הרמטכ״ל פגש את אביעד גזבר, קצין מילואים בחטיבת גבעתי, שחיסל את המחבל, ושיבח את פעולתו האמיצה שמנעה אסון גדול יותר ואמר ״זהו פיגוע קשה, בו נהרגו שני אזרחים ישראליים, שאנחנו כואבים את מותם. בפעולה מקצועית של קצין מילואים שיצא מלחימה בעזה, האירוע הסתיים ונמנע אסון גדול עוד יותר. מאמץ הסיכול של כוחות הביטחון בפיקוד המרכז נמשך כל הזמן, ואנו נפיק את הלקחים מהאירוע הזה לחיזוק ההגנה״.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בזירת הפיגוע בתחנת הדלק (צילום: דוברות בנימין)
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בזירת הפיגוע בתחנת הדלק (צילום: דוברות בנימין)

חיזבאללה הודיע על מותם של שני מחבלים: 222 נהרגו בשורותיו מתחילת המלחמה

דיווח בלנון: תקיפות ישראליות בדרום לבנון

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!