דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
27.9°תל אביב
  • 24.0°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 26.5°חיפה
  • 28.3°אשדוד
  • 27.6°באר שבע
  • 37.0°אילת
  • 31.2°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 28.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

המחאה נמשכת: רבבות הפגינו מול הכנסת בדרישה להקדמת הבחירות והחזרת החטופים

בעצרת המרכזית שהתקיימה בירושלים זה ערב שני ברציפות, נאם סגן הרמטכ״ל וחבר הכנסת לשעבר יאיר גולן: ״עם מנהיגות נכונה יכולנו להיות כבר בתהליך השיקום״ | מאי אלביני פרי, נכדו של החטוף חיים פרי: ״לא תהיה עסקה כל עוד למי שאחראי לעשות אותה יש אינטרס נגדה״

מפגינים במאהל המחאה מול הכנסת בדרישה להקדמת הבחירות (צילום: רונן זבולון/ רויטרס)
מפגינים במאהל המחאה מול הכנסת בדרישה להקדמת הבחירות (צילום: רונן זבולון/ רויטרס)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שני) מול הכנסת בירושלים בדרישה להקדמת הבחירות והחזרת החטופים מרצועת עזה.

סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן אמר בעצרת המרכזית כי "עם מנהיגות נכונה יכולנו להיות בלב תהליך השיקום, עם חטופים שחזרו לביתם, עם חזות מרתיעה יותר מול האיום האיראני, בשלב הפקת הלקחים ובראשיתה של התחדשות. קו ישיר מחבר בין השבעה באוקטובר למחדליה של ממשלת גנץ-נתניהו ובראשם הפקרת החטופות והחטופים. לא תהיה לנו תקומה ולא איחוי ללא השבתם בהקדם. פדיון שבויים – זהו ציווי מוסרי עליון שמימושו יקבע האם כל ישראל באמת ערבים זה לזה״.

מאי אלביני פרי, סטודנט לחינוך, פעיל "היום שאחרי" ונכדו של חיים פרי מקיבוץ ניר עוז שנחטף לעזה: ״אסון השבעה באוקטובר הכניס אותנו לטראומה. פחדנו לצאת נגד האחראים. פחדנו לדבר ולהשמיע את קולנו. תלינו את תקוותינו בהם. איזה טעות. במשך שנה שלמה הפגנו נגדם, ולפני חצי שנה הם המיטו עלינו את האסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, ועכשיו אנחנו מצפים מהם לתקן? ממש לא! אנחנו דורשים עסקה עכשיו, ואני אומר בקול ברור: לא תהיה עסקה כל עוד לאלה שאחראים לעשות אותה יש אינטרס ברור נגד קיומה״.

מורן זר קצנשטיין, ממייסדות ומובילות ״בונות אלטרנטיבה״: ״1,500 נרצחים, 134 חטופים. החייל החלל ה-600 היום. וראש הממשלה ממשיך לבחור בפוליטיקה, ממשיך לבחור בכסא, בנסיעות, בשיירות, ממשיך לבחור בקואליצית הימין על מלא מלא שהביאה עלינו חורבן על מלא מלא.

למה הוא עושה את זה, כולנו יודעים. בן גביר וסמוטריץ יותר חשובים לו מהחטופים. מה שחשוב לו שהוא ימשיך להשאר ראש ממשלה ושתשרף המדינה. אין אסטרטגיה מדינית, אין תוכנית ליום שאחרי, אין יותר גיבוי בין לאומי אפילו מארצות הברית וראש הממשלה בשלו. העיקר להשאר בשלטון״.

נוגה פרידמן, אלמנתו של לוחם ״שלדג״ עידו רוזנטל ז״ל: ״אין אחדות. הקולות שמבקשים שקט בשם האחדות והביחד והאנחנו הם אותם קולות שרוצים לשוב להתנהל כרגיל ולקרוא לזה ניצחון, כששום דבר עדיין לא בסדר, ואלו הם הקולות שמפלגים את העם. הם הקולות שיורקים על משפחות חטופים שעבורם השבעה באוקטובר הוא הווה מתמשך. הם הקולות שרוצים ששכולות כמוני יישארו בבית כדי להעלים עין מהמחירים ששילמנו״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!