דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח על תקיפה בדמשק; אזעקה בשדרות, רקטה התפוצצה בשטח פתוח

דיווח: חילופי אש באזור בית לחם ודהיישה | 3 רקטות מעזה התפוצצו בלילה בשטח פתוח ליד רעים | ביידן ונתניהו ישוחחו היום | משלחת לוושינגטון תצא בשבוע הבא לדון במבצע ברפיח

  • שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
  • עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים (צילום: אור גואטה)
    עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים (צילום: אור גואטה)
  • טנקים של צה"ל יורים פגזים לעבר דרום לבנון לאחר ירי חיזבאללה לאזור הגליל והגולן (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
    טנקים של צה"ל יורים פגזים לעבר דרום לבנון לאחר ירי חיזבאללה לאזור הגליל והגולן (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל״ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ האלוף אבי גיל (משמאל) בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני בקריה בתל אביב (צילום: חיים צח / לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל״ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ האלוף אבי גיל (משמאל) בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני בקריה בתל אביב (צילום: חיים צח / לע"מ)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום 'מצב האומה', מרץ 2024 Shawn Thew/Pool Photo via AP, File)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום 'מצב האומה', מרץ 2024 Shawn Thew/Pool Photo via AP, File)
  • לוחמי צה״ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
    לוחמי צה״ל בפעילות מבצעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-180 למלחמה: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ואמר בהקשר למותם של עובדי הסיוע של ארגון המטבח העולמי ברצועה כי ארה"ב דורשת מישראל לנקוט צעדים משמעותיים כדי להגן על עובדי סיוע ואזרחים פלסטינים בעזה. עוד אמר אוסטין, כי בארה"ב מצפים מישראל לערוך חקירה מהירה ושקופה ולהציג את מסקנותיה בפומבי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר את התנהלות ישראל בפעולה בעזה, בעקבות התקרית שבה נהרגו שבעה מעובדי ארגון הסיוע WCK: "עוד יותר טרגי שזוהי לא תקרית בודדה, התקרית הזו היא הגרועה ביותר בזמנים האחרונים מבחינת היקף עובדי הסיוע שנהרגו. ישראל לא עושה מספיק כדי להגן על האוכלוסיה האזרחית".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לקיים "חקירה עצמאית, יסודית ושקופה" של התקרית הקשה בעזה בה נהרגו שלושה אזרחים בריטים שעבדו ב-WCK.

היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ייצאו בשבוע הבא לוושינגטון להמשך השיחות בסוגיית המבצע המתוכנן של ישראל ברפיח. במקביל, דווח הערב בישראל ובארה״ב כי בממשל האמריקאי הבהירו להנגבי ודרמר כי הם לא מרוצים מהתכנית לפינוי אוכלוסיה, כשבין היתר החשש בארה״ב כי הפינוי אמור להימשך חודשים ארוכים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

האזעקה בשדרות: רקטה ששוגרה מעזה יורטה ואחרת התפוצצה בשטח פתוח, אין נפגעים ונזק

צבע אדום בשדרות ובניר עם, לראשונה מזה 10 ימים

 

 

ארה״ב מאשרת: ביידן ישוחח מחר בטלפון עם נתניהו

גורם אמריקני אישר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח בטלפון מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלושה ימים אחרי ששבעת עובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" נהרגו מאש צה"ל במרכז רצועת עזה. הבית הלבן תיאר את הנשיא ביידן כ"זועם ושבור לב מהתקיפה"/

צה״ל החל בגיוס מילואים של אנשי מערך ההגנה האווירית

ראש הממשלה נתניהו צפוי לשוחח מחר בטלפון עם הנשיא ביידן

האזעקה בעוטף: 3 רקטות ששוגרו מרצועת עזה התפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לרעים

בכיר במודיעין הצבאי של חמאס בחקירה: "גופים רבים של חמאס פעלו מבית החולים שיפא, זה מקום בטוח"

צה"ל ושב"כ פרסמו קטע מחקירתו של סגן ראש מחלקת הידיעות במודיעין הצבאי של חמאס, אשרף אברהים סמור, שנעצר בבית החולים שיפא בעיר עזה, בו הוא מעיד שחמאס פעל מבית החולים. לפי צה"ל ושב"כ, בין פעילי הטרור שנעצרו בבית החולים שיפא בעזה היו פעילים רבים מהמודיעין הצבאי של חמאס, שמביאים בחקירותיהם מידע חשוב להמשך הלחימה כנגד ארגון הטרור.

סמור מתאר בחקירתו בשב״כ את הגופים הרבים של חמאס שפעלו מתוך בית החולים החל מהמודיעין הצבאי, גופי הפנים, הביטחון והממשל של ארגון הטרור. "יחידות של המודיעין הצבאי פעלו מבית החולים שיפא. גם משרד הפנים, וועדות החירום והממשלה של חמאס עבדו משם. זה מקום בטוח".

גנץ: ״עלינו להגיע למועד בחירות מוסכם בספטמבר כדי למנוע קרע בעם״

השר בני גנץ קיים מסיבת עיתונאים בה אמר כי ״מה שקורה ברחובות מסוכן, אך אסור לערוך השוואה בין אוייבינו לאזרחים״. עוד הוא הוסיף כי מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם עשרות אלפי תושבים שנמצאים מחוץ לבתיהם בצפון, וקרא להחזירם עד הקיץ. כמו כן, דרש גנץ להגיע למועד בחירות מוסכם עד ספטמבר, כדי ״למנוע קרע בעם ולקבל מחדש את אמונו״.

צבע אדום בכיסופים

מנהיג חמאס בנאום מצולם ששודר באיראן: "מחויבים לדרישותינו, בהן הפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה"

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, אמר שהארגון דבק בתנאים שהציב להפסקת אש בעזה, שכוללים נסיגה ישראלית מהרצועה. בנאום מצולם לרגל 'יום ירושלים' שצוין באיראן אמר הנייה: "אנחנו מחויבים לדרישותינו: הפסקת אש קבועה, נסיגה מלאה של האויב מרצועת עזה, חזרת כל המפונים לבתיהם, אפשרות לכל סיוע לעבור לאנשינו בעזה, בנייה מחדש של הרצועה, הסרת הסגר והשגת עסקת חילופי שבויים מכובדת".

משפחות חטופים קוראות להגברת הלחץ הצבאי: ״מגבים את הממשלה, לא מוכנים לאנרכיזם במלחמה״

עשרות בני משפחות חטופים ומפגינים נוספים הגיעו הערב (רביעי) לאזור הקריה בתל אביב, שם קראו לממשלה להמשיך את הלחץ הצבאי על חמאס, כתגובה להחרפת מאבק כלל המשפחות, והקיפאון במגעים לעסקה.

צביקה מור, שבנו איתן נחטף, אמר: "בימים האחרונים אנחנו רואים שמתגברות ההפגנות נגד הממשלה. אנחנו נמצאים במלחמה ומאיימים עלינו לשרוף את המדינה. האויב רואה שאנחנו צועקים עסקה עכשיו וסינוואר לוקח אחורה בכיסא, יש לו זמן. אנחנו באים להגיד שאנחנו דורשים שהסיפור הזה ייפסק. אנחנו לא מוכנים לקבל בזמן מלחמה שום פירוד. שום שבירה של כללי הדמוקרטיה". לדבריו, "יש זכות להפגין אבל יש הבדל בין הפגנה לבין אנרכיזם. את האנרכיזם אנחנו לא מוכנים לקבל. באנו לקרוא לחדול מזה".

הרמטכ"ל החליט: טקסי ההצטיינות ביחידות צה"ל יידחו לאחרי יום העצמאות

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט שטקסי הענקת הצטיינויות לחיילים ולמפקדים, שמתקיימים בכל שנה ביחידות צה"ל, יידחו בעקבות המלחמה ויתקיימו לאחר יום הזיכרון ויום העצמאות ובהתאם להערכת המצב המבצעית. בצה"ל אמרו ש"צה"ל מוקיר ומעריך את תרומתם יוצאת הדופן של המצטיינים, ויציין את הצטיינותם באופן מכובד וצנוע".

שגריר ישראל בפולין זומן לשיחת נזיפה בעקבות תקרית הרג עובדי הסיוע בעזה

ורשה זימנה את שגריר ישראל בפולין יעקב ליבנה לשיחה בעקבות מותו של האזרח הפולני שהיה חלק מצוות הסיוע של ארגון "המטבח המרכזי העולמי" (WCK), שנהרגו מאש צה"ל בלילה בין שני לשלישי. כך הודיע משרד החוץ של פולין.

גלנט: ״כדי להחזיר את התושבים לצפון ייתכן תרחיש של מלחמה״

שר הביטחון יואב גלנט כינס תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה לתרחישי מלחמה. במסגרת התרגיל, נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה. גלנט הדגיש במהלך התרגיל כי גוברת האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמה לאור הצורך להשיב את תושבי הצפון לבתיהם. "אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך הסדרה והסכמה", טען גלנט, אך הוסיף כי עלינו להיערך לעימות ולקחת בחשבון שהפתרון "יהיה תרחיש של מלחמה".

האזעקות בגליל: רקטות נורו למשגב עם, לא ידוע על נפגעים או נזק

בהמשך לאזעקה בעקבות כלי טייס עיון – האירוע הסתיים מבלי שידוע על נזק או נפגעים בגוף. בהמשך לאזעקת ירי טילים ורקטות – מעדכנים שבוצע ירי תלול מסלול בגזרת משגב עם. לא דווח על נפגעים בגוף.

לוחמי צה״ל חיסלו מחבלים, החרימו אמל״ח והשמידו תשתיות טרור בחאן יונס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים בלחימה במרחב חאן יונס. כך מסר דובר צה"ל, שעדכן כי הכוחות חיסלו מחבלים באמצעות ירי טנקים, מארבי צלפים והכוונת כלי טיס. כמו כן, הכוחות השמידו תשתיות טרור תת-קרקעיות במרחב ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה. בין היתר הוחרמו אקדחים, נשקים, מחסניות ותחמושת, חוברת להפעלת אמצעי לחימה, פצצות מרגמה, מטענים, ציוד צבאי ומסמכים בעלי ערך מודיעיני. בנוסף, הלוחמים השמידו משגר רקטות שאותר במטע זיתים אזרחי.

קבינט המלחמה צפוי להתכנס באופן טלפוני בשעות הקרובות

אזעקות גם בגליל המערבי

אזעקות הופעלו בחניתה, אילון, יערה, אדמית, ערב אל עראמשה, גורנות הגליל, גורן, עבדון, נווה זיו, ומנות. זאת סמוך להפעלת אזעקות בקריית שמונה וביישובים בגליל העליון.

אזעקות בקריית שמונה והסביבה

חשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות נשמעו ביישובים משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה, תל חי וקריית שמונה

הוסר החשש מפני אירוע פח"ע בכפר סבא

דיווח ראשוני: חשד לאירוע פח"ע ליד אצטדיון כפר סבא

דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בדרום המדינה

חיזבאללה מודיע על הרוג בשורותיו: חסן עלול תושב הכפר סכסכיה בדרום לבנון

בעקבות החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון - האירוע הסתיים

אזעקות בגליל העליון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין

אזעקות נשמעו בדפנה, הגושרים, ע'ג'ר, דן, שאר יישוב ושניר.

מהומה ביציע האורחים של מליאת הכנסת

משפחות החטופים התפרצו ביציע האורחים במליאה עם ידיים צבועות בצהוב במהלך דיון בהצעת חוק האקלים. ח"כים מהאופוזיציה הצטרפו לקריאותיהם.

שרת החוץ של קנדה: יש לקיים 'חקירה מקיפה' של הרג עובדי הסיוע בעזה

שרת החוץ של קנדה, מלאני ג'ולי, קראה לחקירה מקיפה של התקרית שבה נהרגו שבע עובדי סיוע מארגון WCK בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. לדבריה, ישראל צריכה לכבד את החוק הבינלאומי, ו"קנדה תדאג שהיא תעשה זאת".

20 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון; הושמדו 13 מטענים והוחרמו כספי טרור

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בכפר פונדוק שבחטיבת אפרים איתרו והחרימו הכוחות רובה מסוג "קרלו" והשמידו שלושה מטענים מאולתרים. בכפר קיביא שבגזרת החטיבה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים.

במבצע חטיבתי בפרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, חשפו כלי הנדסה צירים בעקבות חשד למטענים שהוטמנו מתחתם. במהלך הפעילות מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי.

באל בירה שבחטיבת בנימין נעצרו שני מבוקשים והוחרמו כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים. בשכם שבשומרון עצרו הכוחות שני מבוקשים והשמידו עשרה מטענים מוכנים לשימוש. בעיזריה שבעציון עצרו הכוחות שני מבוקשים ואיתרו והחרימו נשק מסוג "קרלו".

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

אזעקות נוספות בגליל העליון

אזעקות בגליל העליון

אזעקות נשמעו ביישובים אלקוש, מתת, פסוטה, נטועה וחורפיש.

האזעקות בגליל המערבי: לפחות 5 שיגורים זוהו מלבנון, הנפילות בשטחים פתוחים

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים אבן מנחם, זרעית, נטועה, פסוטה, שומרה, ושתולה.

ראש השב"כ על ההפגנה בירושלים: "מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים"

ראש השב"כ רונן בר אמר אמש (שלישי) בתום הערכת מצב לאחר ההפגנה בירושלים, כי "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים.

"ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".

שיפור במצבו של הפצוע קשה בפיגוע בכוכב יאיר: מוגדר כעת במצב בינוני

בית החולים בילינסון: מצבו של הפצוע קשה בפיגוע הדריסה ליד כוכב יאיר מוגדר כעת כבינוני, לאחר סדרת בדיקות. שלושת השוטרים הנוספים שנפצעו בפיגוע, שאחד מהם באורח בינוני ושניים קל, פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

אזעקה הופעלה בכיסופים

ביידן על הרג עובדי הסיוע: "ישראל לא עושה מספיק כדי להגן על אוכלוסייה אזרחית"

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ביקר את התנהלות ישראל בפעולה בעזה, בעקבות התקרית שבה נהרגו 7 מעובדי ארגון הסיוע WCK. "עוד יותר טרגי שזוהי לא תקרית בודדה, התקרית הזו היא הגרועה ביותר בזמנים האחרונים מבחינת היקף עובדי הסיוע שנהרגו – וזו אחת הסיבות למה כל כך קשה לספק סיוע הומניטרי בעז", אמר ביידן. "תקריות כמו שהיו אתמול פשוט לא יכולות לחזור על עצמן. ישראל לא עושה מספיק כדי להגן על האוכלוסיה האזרחית".

המחבל מהפיגוע בשרון: והב שביטה, בן 26 מטירה

פיגוע בשרון: נהג רכב פגע ב-4 שוטרים, אחד מהם נפצע קשה; המחבל נמלט וחוסל במחסום ליד אלפי מנשה

שוטר אחד נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שוטר נוסף נפצע בינוני ופונה למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, ושני שוטרים נוספים נפצעו קל וטופלו במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום.

המחבל נמלט מהמקום, הגיע למחסום אליהו הסמוך לאלפי מנשה, שם ניסה לדקור את המאבטחים, וחוסל על ידם.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בערבה

5 מפגינים נעצרו במחאה בירושלים, שוטר אחד נפצע בעימותים

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!